Slaapritme Baby 11 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xavi11, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xavi11

    Xavi11 Nieuw lid

    2 feb 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedeavond!

    Mijn zoon is 11 weken en ik heb een beetje moeite met een juist slaapritme te vinden! Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren aangezien ik bijna weer moet werken.

    Hij slaapt vanaf zijn geboorte al op de bank of in de box in zijn babynestje en gaat dan met ons mee naar bed na zijn laatste voeding om 22 uur. nu wil ik hem in zijn eigen bed laten slapen en eerder naar bed brengen.
    heel soms lukt dat, maar vaker niet. Als ik hem na de voeding van 18.30/19.00 in bed leg is het echt huilen. Ik krijg hem sowieso niet wakker in bed en daar maak ik me een beetje zorgen om, aangezien hij volgende maand helaas ook naar de opvang moet en daar gaan ze hem natuurlijk niet in slaap wiegen tot hij slaapt. Hij slaapt overdag op zijn buik in de box en ik ben er altijd bij, dan slaapt hij makkelijk 3 uur achter elkaar. Als ik hem op z’n rugje leg, dan wordt hij binnen een kwartier weer wakker. Snachts (na de voeding van 22 uur) slaapt hij op zijn rug in de co-sleeper, hij wordt tussendoor wakker voor zijn speen en rond 4.00 uur voor een voeding. Daarna rond 6.45 weer en valt daarna gelijk weer in slaap tot een uur of 9. Daarna gaan we wassen en aankleden en heeft hij een voeding rond 10.30/11.00 uur. Soms hebben we een beetje een geforceerd ritme omdat ik ook zijn zus uit school moet halen. nu wil ik eigenlijk gaan beginnen met 7.00 uur opstaan, voeden, spelen en dan weer naar bed. Je kent het wel z’n “droom ritme”. Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan verwezenlijken en hoe ik hem eerder in bed krijg in de avond. Ik heb al een dochter van 4 jaar, maar die ging rond 21 uur gewoon naar haar eigen bedje zonder t huilen dit is dus wel even wennen.

    Groetjes en fijne avond
     

Deel Deze Pagina