Slaapritme baby van 3 weken en 4 dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door babydi, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydi

    babydi Lid

    11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

    Even een vraagje zit met het volgende:
    Ons zoontje krijgt om de 4 uur 135 ml. Dit gaat op zich prima en drinkt alles op. Snachts komt hij ook nog voor 1 voeding rond 3 uur. Hij drinkt zijn fles leeg maar daarna slaapt hij pas na anderhalf a 2 uur. Dus een kort nachtje. Zou ik dit op kunnen lossen met de laatste fles rond 23.00 van 150 ml? Dat hij dan misschien door gaat slapen?
    En ik vind het lastig waar hij moet slapen. Beneden en boven in huis hebben we een wieg staan. Soms als hij overdag moeilijk in slaap komt doe ik m boven in de wieg, snachts vaak beneden in de wieg. Er zit niet echt een schema in, moet ik wel een ritme gaan toepassen zodat hij meer een ritme zelf gaat krijgen?
    Alvast bedankt.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik wil dan even weten hoe zwaar je zoon is. Ik denk dat het een goede optie is om te proberen de nachtvoeding te gaan verschuiven. Je kunt inderdaad proberen om der laatste voeding iets meer te geven. En hem dan zelf te laten komen. Probeer 's nachts rust te bewaren, geen licht aan, niet spelen, weinig praten. Dan gaat hij steeds beter snappen dat hij in de nacht moet slapen in plaats van spelen.

    Waar hij moet slapen....

    Op zich is een keer beneden slapen niet zo erg, maar ik zou toch wel de meeste keren hem boven op bed leggen. Slaapt hij bij jullie op de kamer, of op zijn eigen kamer? Het beste is om overal aan te wennen, dus ook zijn eigen bedje en kamertje.

    Een goed ritme is; slapen, voeden, even op schoot spelen, dan eventueel nog even in de box, en bij de eerste tekenen van slaap op bed leggen, zodat hij zichzelf kan leren ontspannen en in slaap te vallen terwijl hij alleen is. Je zegt beneden in de wieg, betekent dit dat hij dan op jullie slaapkamer is?

    Succes Adrienne
     
  3. babydi

    babydi Lid

    11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe zwaar hij is, helaas kan ik m niet wegen, we wonen in een dorp. Maar met 2 weken was hij 3600 en geboortegewicht was 3480.
    Hoe bedoel je met schuiven van voeding? Ik voed sowieso al op verzoek zeg maar, hij komt zelf altijd rond 3 a 4 uur snachts.
    Nog even ter info, hij drinkt alle flessen helemaal tot de laatste druppel leeg, en de laatste fles 'savonds komt hij vaak al zo'n half uur tot een uurtje eerder voor de voeding.
    Kan je me t uitleggen hoe ik dit aan kan pakken?

    Beneden slaapt hij in de wieg in de huiskamer, we hebben ook 2 grote kinderen dus overdag is het hier drukker.
    Boven slaapt hij dan op zn eigen kamertje in de wieg, waar hij prima slaapt moet ik zeggen. Heb het idee dat hij in de rust beter slaapt. Maar voel me een beetje schuldig als hij overdag ook boven slaapt, dan is grotendeels van de dag boven. Vind het ook gezelliger als hij overdag beneden slaapt. Maar ja, als ik m al zo kan leren om goed op zn kamertje te slapen in zn wiegje......
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik zou hem echt boven in de wieg laten slapen. Het is voor een kind niet fijn om te slapen in een drukke woonkamer. Je zegt zelf al, dat hij beter boven slaapt.

    De voeding... ik denk dat hij best wel wat meer zou lusten. Heb je zelf dat idee ook? Geef hem gerust meer, en zeker de laatste voeding. Als je dit combineert met lekker in zijn bedje boven laten slapen, denk ik dat het nachtbraken snel opgelost zal zijn.

    Groetjes Adrienne
     
  5. babydi

    babydi Lid

    11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, wel fijn even die bevestiging. Moeders ook met hun schuldgevoel haha.

    Nog even over de voeding. Gisteravond had hij om 23.00 moeten komen maar kwam 00.00 en kreeg 150 ml. Daarna goed geslapen en kwam toen weer om 4.30 en 120 ml, goed gedronken en viel daarna direct weer in slaap.
    Vanmorgen kwam hij om 8.00 en weer 120 ml, maar hij heeft de flessen zo op. Kan ik misschien sowieso op 5 flessen van 150 overgaan? Of is dat nog teveel voor 'm? Of moet ik het rustig opbouwen naar alle flessen 150 ml bijvoorbeeld?
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik zou alle flessen 150 aanbieden hoor, en dan kijken wat hij er van op drinkt.


    Groetjes Adrienne
     
  7. babydi

    babydi Lid

    11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, we gaan het proberen.
    Stel dat hij snachts wel komt/ wakker wordt en wil drinken, mogen we dan nog wel die 6e fles geven? Want dan komt ie op 6x 150.
     
  8. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ja hoor, dat is geen probleem. Als hij het teveel vind, dan laat hij wel wat staan in de fles. Zolang je hem niets opdringt, is het goed.

    Groetjes Adrienne
     
  9. babydi

    babydi Lid

    11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de adviezen.
     

Deel Deze Pagina