Slaapritme op de schop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Twee weken voor zomertijd in ging besloot N dat de dag voortaan om 6.15u zou beginnen ipv 8u.
    Na het verzetten van de klok bleef het schommelen tussen 5.15 en 6.30u. Afgelopen vrijdag 7.30u en erna weer steeds 6u.

    Overdag slaapt ze max 2u, maar veel vaker maar 1u.
    Sinds gister is dat ook ineens een drama. Gister 40min geslapen en nu ligt ze al 45min in bed te babbelen.

    's Nachts slaapt ze nornaal prima vanaf ongeveer 19.30/19.45u. Afgelopen nacht was ze wakker van 0.30 tot 3.20.

    Is het een fase? Ze is 20maanden. Of zijn dit tekenen dat haar middagslaapje eraf moe? Ik vind haar nog zo jong daarvoor! Dit topic komt denk ik vooral uit mijn eigen vermoeidheid voort, want ik heb nu gewoon geen idee wat te doen.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier zijn er andere tijden vergeleken met bijv vorig jaar. Hij slaapt korter in de nacht.
    Vorig jaar sliep hij van 18.45-9.00 en momenteel van 20.00-8.00
    Hebben we een relatief saaie dag gehad omdat het bijv slecht weer is dan slaapt hij of nog later of hij wordt om 7.15 al wakker...
    Een volle dag buiten spelen doet hier echt wonderen qua slapen.
    De lengte van het middagdutje maakt hier geen verschil. Soms slaapt hij wel en soms slaapt hij niet.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik denk een fase.. de oudste van ons heeft het ook gehad en nu zit een neefje van mij erin. Hier ging het uiteindelijk vanzelf weer goed, maar hoe/wat precies weet ik niet meer, wel middagslaapje altijd beperkt tot max 1,5 uur en dan 's avonds rond 20.00/20.30 naar bed. Middagslaapje ging hier pas met 2,5 definitief eraf. Wel kon hij vanaf die fase het slaapje af en toe overslaan als we een dagje weg waren ofzo.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.826
    14.155
    113
    Hier geen last van gehad, wel dat ze ineens al vrolijk en joelend in dr bed zat te spelen tot een uurtje of 00:00 na een powernap. Maar gelukkig compenseert ze dat dan weer met uitslapen. Wij hebben zo'n verduisterend rolgordijn op een velux dakraam, daar komt nauwelijks licht doorheen. Voor 08:30 nieuwe of oude tijd hoor ik zelden of nooit wat en ze heeft wel een periode gehad dat ze een hele korte middagtuk probeerde maar dat is sinds 2 weken weer een beetje over.
    Wij hebben wel andere slaapproblemen, dr blijft geen pyjama aan of deken in t bed en vanmorgen trof ik madame zeer content ronkend in dr bed met een paar blote billen. Bed helaas wel zeiknat maar gelukkig hele goede beschermers dus tja verschonen die hap en kind onder de douche. Wat zal die een lol hebben gehad vannacht, tuttebel.
     
    Ysabella en Marchella vinden dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Slaapzak achterstevoren aan trekken en rits naar binnen stoppen? Dan moet ze er niet uit kunnen komen toch?
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.826
    14.155
    113
    Dat zou je verwachten ja....hier een beetje uitgekookt exemplaar die daar gewoon de tijd voor neemt en daar de grootste lol om kan hebben. (en papa en mama vinden t ergens ook wel prachtig hoor).
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oké ik houd me weer vast aan de fase! Middagslaapje van 1,5u zou heerlijk zijn. Vandaag was het 45min. Ze was afgelopen nacht weer bijna 3u wakker dus ze was helemaal uitgeput. Daarnaast is ze nu ook enorm verkouden en ging ze gillen toen ze op een hard stukje beet in haar eten. Alles komt in drieën toch? :rolleyes:
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hihi ja zeggen ze vaak hè?!
    Moet ze niet d'r 2e rij kiezen nog door krijgen? Misschien heeft ze daar last en dan samen met verkoudheid maakt slapen inderdaad wel wat lastiger waarschijnlijk. o_O
    Hopelijk iets wat snel weer over gaat.
    Evt voor het slapen gaan een zetpil geven?
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zou best kunnen van die kiezen inderdaad. Ze laat ons alleen niet zo ver in haar mond kijken/voelen.
    Vannacht was wel een "goede nacht". Tussen 20.30 en 23.30 is ze een paar keer kort wakker geweest, maar daarna pas weer om 5u. Ze hoest alleen echt veel. Ben benieuwd hoe dat vandaag op de opvang zal gaan. Als t niet gaat dan maar lekker thuis vandaag.
    Zetpil had ze gekregen dus wie weet zorgde dat voor de wat betere nacht.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Middagslaapje was hier ook rond de 20 maanden eraf. Ik heb liever dat hij snachts slaapt dan overdag ;) Sommige kinderen slapen langer overdag dan anderen.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Haha ja eens hoor, liever 's nachts dan overdag! Maar ze is zo moe eind van de ochtend en valt dan random in de auto of buggy in slaap dus heb het idee dat ze er stiekem nog niet aan toe is.
     
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier wil V. nog wel eens om vier uur op de bank in slaap vallen, hij redt het dan nét niet. Ligt ook wel aan wat we die dag doen.
    Die overgangsfase is in elk geval rot
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah ja dat is dan net ff te veel tot 's avonds. N. krijgt echt rond de lunch van die omvalmomenten en jammerbuien en dan weet ik dat ze moet slapen, maar de laatste paar dagen vindt ze dus zelf van niet haha.
     
  14. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik haak even aan op het middagslaapje. Deze week was die ook ineens korter dan een uur. Meestal zo’n 1,5 uur. Maar snachts sliep ze dan van 20 tot 8. Dus dan vind ik een korter slaapje niet heel erg. Normaal wordt ze rond 7.00/7.15 u wakker.

    Vandaag weer wel ruim 1,5 u geslapen. Hopelojk gaat het bij jullie snel beter.
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Inmiddels had ze gister koorts en kwijlt ze al 2 dagen als een open kraan en stroomt het snot eruit. Denk dat ze dus ziekig is/kies krijgt. Ze heeft gister en vandaag allebei in de middag 2u geslapen (dat gebeurt nooit). De nachten zijn nog steeds :cry:
     
  16. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Onze dochter is net 2 geworden en had ook ineens een fase dat ze in de nacht wakker werd of mega vroeg in de ochtend. Slaapje in de middag varieert altijd. Soms 1u soms 3u. Ze heeft nooit klokje rond geslapen ze slaapt meestal van 19:30u-6:30u. Dat ziek zijn en kies doorkomen speelt natuurlijk ook een rol. Als dat voorbij is zul je zien dat t slapen ineens beter gaat.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.826
    14.155
    113
    Hier wordt er ook soms stoer volgehouden dat middagslaapje niet nodig is...jaaaaaajaaaa gelukkig spreekt dr gezicht boekdelen en gaat ze gewoon naar bed. Leg er een bijzondere knuffel in die ze een tijdje niet heeft gehad en waar ik dr wel mee vertrouw in bed. Slaapt ze niet, dan rust ze wel (en veelal speelt ze een minuut of 20 en dan is ze content vertrokken)
     
  18. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Sinds zaterdag lijkt alles weer normaal!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wat fijn!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina