Slaaptijden tijdens vakantie kind 1,5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mxm, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Goedenavond!

    Een vraag. Als je op vakantie bent, hoe doen jullie het dan met het slapen van de kinderen? Mijn dochter is nu 1,5 jaar. We verwachten dit jaar niet op vakantie te gaan. (Corona) Maar mocht het nou wel door gaan (wonder dan:roflmao:) hoe dan te doen met slapen? Dan zo veel mogelijk het ritme aanhouden? Of het gewoon laten gaan en bekijken? Als je bijvoorbeeld een dagje weg gaat word dat alweer lastig namelijk....

    Dochter slaapt nu van ongeveer 11:30/12:00 tot max 15:00.

    Dank jullie wel alvast!
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wij gingen dan in de ochtend wat doen en na zijn slaapje :) Ritme hielden we altijd zoveel mogelijk aan. Met een dagje weg, was het soms anders en zorgde we ervoor de dag ervoor en erna niks te doen zodat hij kon bijtanken.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja precies! Ik ben wel echt een moeder van het ritme zeg maar. En ik verstoor dat liever niet als het niet hoeft.. maar ik zie me al iedere keer op de camping terug naar ons chalet gaan om daar 3u te gaan zitten omdat dochter moet slapen.... :|
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja dat deden wij dus wel.. ik vond en vind ritme erg belangrijk en ons zoontje ging daar het beste op. Lazen wij een boekje, deden we een spelletje enzo wanneer hij lag te pitten.

    Vorig jaar sliep hij niet meer en konden we doen en laten wat we wilde maar Max half 8 naar bed :)
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gingen ze toen gewoon in de wagen mee als wij weggingen. De oudste sliep altijd gelijk in de auto. De jongste sliep vaak op de terugweg in de auto. En als we merkte dat ze wat humeuriger werd na een paar uitstapjes - dan bleven we een keer wel wat meer op de camping. Maar verder trokken we ons plan en ging ze lekker in de wagen mee. Wel in de avonden altijd vroeg naar bed. Tenzij er eind van de middag ineens een slaapje tussendoor gekomen was.
     
    Youtan en mxm vinden dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wij bleven dan lekker lezen of relaxen in ons huisje.
    We gingen ook wel uitgebreid lunchen en dan sliepen ze in de buggy.
    Of als we ergens heen gingen dan sliepen ze wel in de auto op de terugweg.
    En de actievere dagen afwisselen met wat rustigere dagen. Zodat ze niet te overprikkeld raken.
    Vakantie is altijd een beetje af tasten en uitproberen wat wel en niet werkt voor jullie als gezin, en voor de kleine.
     
    mxm vindt dit leuk.
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hielden de tijden wel zoveel mogelijk aan. Ik vond het heerlijk, even pauze van de kinderen en lekker lezen of in de zon liggen. En sommige dagen gingen we wel de hele dag op buiten pad en dan sliepen ze gewoon in de auto oid
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hielden het ook.zo veel mogelijk aan. Lekker boekje in alle rust lezen op dat moment. Gingen we een dagje uit sliep ze onderweg en de volgende dag weer thuis
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Maar net wat uit kwam: als we dagjes weg gingen, was het slapen in de draagzak of kinderwagen. Maar er waren ook genoeg dagen dat we zelf ook een middagdutje meededen (de gemiste slaap van het voorgaande jaar inhalen ;)), dus dan bleven we lekker bij de tent.

    Afgelopen zomer (5 en 3 jaar oud) gingen ze pas tegen 22.00 uur naar bed en konden we lekker met z'n allen uitslapen tot 9.00 uur.
     
    mxm vindt dit leuk.
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hielden toch wel haar ritme aan.
    Beide sliepen niet in de kinderwagen helaas. Ook in de auto sporadisch.
     
    mxm vindt dit leuk.
  11. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij deden vaak de dagen om en om. Ene dag gingen we uitstapjes maken en sliepen ze in de kinderwagen/buggy of auto. En de dag erna bleven we op de camping en konden ze hun middagslaapje daar doen. Wij hebben wel een tent en hadden het campingbedje buiten staan met een klamboe of erover of een hoeslaken. Ze sliepen daardoor wel wat korter. Maar konden ze s avonds eerder naar bed :)
     
  12. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Zal ook aan je kind liggen denk ik. Wij deden niet aan ritmes in de vakantie. Maar dat waren ze ook wel al een beetje gewend. Als we thuis in het weekend op stap gingen hielden we ook geen rekening met slaapjes. We zijn dan ook niet het type dat overdag op de camping te vinden is. We zijn altijd op stap. Komt ook omdat we trekkers zijn hoor. We staan 1 tot max 3 nachten op een camping en dan gaan we weer verder. Ze sliepen wel in de auto, draagzak of buggy. Die van ons hadden daar geen last van en bleven net zo vrolijk als altijd.
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    We kozen voor parken met activiteiten op het terrein. Dan gingen we in de ochtend eropuit. Kwamen we terug voor de lunch en daarna deden we een poging om ze op bed te krijgen. Maar slapen ging niet echt goed op vakantie. Als het lukte deden we na het dutje nog een activiteit en aten we aan de late kant. Als het slapen niet goed ging dan bleven we de rest van de dag in en om het huisje.
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Bij ons was dat net zo.
    Daarom de eerste jaren ook niet gekampeerd, in een huisje krijg je net even wat minder van de omgevingsgeluiden mee en sliepen ze redelijk vlot.
     
  15. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Bij onze eerste gingen we terug naar het huisje...overigens wel later (van 14:00-16:00 slapen) zodat ze savonds ook mee kon uiteten. Ze sliep gelukkig wel uit, maar kon niet slapen met geluid

    De tweede slaapt veel makkelijker en beter met geluid. Die parkeerde ik gewoon onder een boom als ze moe was, of in de draagdoek als het niet te warm was.
     
    mxm vindt dit leuk.
  16. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Superchill juist! In die uurtjes ging ik lekker voor de stacaravan zitten lezen in het zonnetje, oudste spelen met buurvriendje of op de iPad. En jaar daarvoor sliepen ze beide nog en lagen wij samen te chillen/slapen! Ik kijk nu al ertegen op dat de jongste GEEN slaapje meer doet haha

    Wij doen meestal sochtends een dorpje bezoeken of iets actiefs dan lunch en slapen en smiddags lekker zwemmen of strand. Hele dag weg speen en buggy mee en legde we hem daar gewoon in. En hij sliep vervolgens niet dus savonds en volgende dag extra rust. Eigenlijk liep het altijd bij al mijn kinderen helemaal los hoor!
     
  17. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    zo deden wij dat ook inderdaad, werkte voor ons heel prettig.
     
  18. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik houd ook zoveel mogelijk zijn ritme aan, al is het al om dan tijdens zijn slaapje nog even zelf rust te hebben en even met dochter te kunnen spelen of gewoon even rustig een boekje te kunnen lezen. En gingen we wel een dagje weg, dan probeerde ik het zo veel mogelijk rond zijn slaapje te plannen, zodat hij dan in de auto alvast wat slaap kon pakken.
    Inmiddels slaat hij soms al eens een middagslaapje over als het zo uitkomt en dan houdt hij het prima vol, dus dat maakt het wat makkelijker, maar zolang hij nog een middagslaapje doet (dochter was net 2 toen ze stopte met haar middagslaapje) laat ik hem wel het liefst die ook doen.
     
  19. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Hier ook zo idd. Op vakantie gaat het allemaal net even anders dan thuis (bij ons iig). Later naar bed, smorgens langer slapen en middagslaapjes (soms wel 2) in de auto of buggy. Gewoon even aftasten en goed naar je kind kijken. Na een drukke dag een rustige dag houden, of activiteiten om het slaapje heen plannen.
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier ging ze met dagjes weg ed gewoon in de kinderwagen en sliep wel of niet (of soms in de auto), met hoe het liep, ging prima. Maar echt op vakantie vond ik vreselijk op die leeftijd...ze sliep slecht/niet in een vreemde omgeving (ja, in de kinderwagen, maar niet in een bedje). Met de tweede hebben we toen ze die leeftijd had de vakantie overgeslagen. ;)
     

Deel Deze Pagina