Slaapwandelen en gaan logeren of op vakantie gaan

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Paarse80, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon van 7,5 doet aan slaapwandelen. Afgelopen zomer hebben we ons traphekje weggehaald. Dat was behoorlijk wennen voor ons als ouders.
    Wat ik vooral lastig vind is als hij gaat logeren. Zelf word ik wakker als hij uit zijn kamer komt. Maar ook niet altijd, vorige week liep hij al in de keuken.
    Binnenkort gaan we een weekje weg, we hebben een bungalowhuisje. Ik ben daar nu wel erg mee bezig hoe we dit voor allemaal relaxt kunnen houden. Iemand ervaring en tips voor ons?
     
  2. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Een bungalow is vaak gelijkvloers, is dat bij jullie ook? Want dan hoor je hem sowieso. En anders de slaapkamers zo verdelen dat je het dichtstbij bent. Scheelt dat je in een vreemd huisje toch alle geluiden wel hoort.
    En verder zorgen dat de buitendeuren echt op slot zitten.

    Doet hij verder nog iets terwijl hij slaapwandelt? Mijn middelste komt weleens naar beneden, maar komt dan alleen op de bank zitten en laat zich na een tijdje naar boven begeleiden.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Even wakker maken voor jezelf gaat slapen helpt hier heel goed. Ooit eens als tip gelezen en sinds we dat doen gaat het hier bijna altijd goed. Het heeft te maken met de verschillende slaapstadia.
     
  4. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapwandelde ook op vakantie. Ik hoorde haar op een gegeven moment aan de klink van de deur naar buiten morrelen. Ik heb haar toen wakker gemaakt en na een plasje in het sanitairblok buiten weer naar bed gegaan.
    Tip is dus deuren op slot houden zodat ze sowieso niet naar buiten kunnen.
    Zorg ook dat ze bij het logeeradres de ramen checken.
    Ik slaapwandelde vroeger ook, en waar ik toen logeerde heb ik snachts geprobeerd om een groot raam open te maken. Gelukkig klemde het raam behoorlijk en lukte het me niet voordat ze me hoorden, maar toch, het idee is wel gewoon eng.
    Zij wisten ook nog eens niet dat ik slaapwandelde, dus ze waren dubbel geschrokken.
    Vertel dus altijd aan anderen over het slaapwandelen wat er kan gebeuren.
    Vaak hebben slaapwandelaars een redelijk patroon met wat ze snachts doen.
    Mijn dochter wilde nogal eens weglopen, en anders ging ze met haar broek omlaag op haar bedrand zitten omdat ze dacht dat ze op de wc zat. Ik was er gelukkig altijd op tijd bij om haar naar de wc te dragen :D
    Dus vooral vertellen aan mensen om je heen, waar ze blijven slapen, en ook zorg vooral voor afgesloten deuren én eventueel ramen.
     
  5. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bedankt voor de reacties.
    Het huisje is niet gelijkvloers. Ik ga daar ook kijken naarde kamerindeling. Vaal gaat hij slaapwandelen als hij naar de wc moet. Dit is vaak rond 22.00. Hij kan de wc niet vinden, of denkt dat hij er al is...

    Maar hij doet ook aan actief slaapwandelen. Vorige week liep hij al beneden. Hij was aan het huilen want hij was zijn ouders kwijt geraakt. Mijn man ging hem achterna. Zoon vroeg aan hem of hij mee wilde zoeken, helemaal overstuur. Mijn man heeft hem naar zijn kamer gebracht, geprobeerd te troosten. Hij is niet wakker geweest.
    Ook gaat hij weleens kleren uit zijn kast pakken en overal neerleggen. Of ik zie s ochtend dat in zijn kamer opengeslagen boeken liggen.

    Wakker maken voordat wij gaan slapen lukt niet. We krijgen hem niet wakker. Hij lijkt dan wel wakker, maar dit blijkt achteraf dus niet zo te zijn.

    Mijn man en schoonvader doen ook aan slaapwandelen, dus ik snap wel waar het vandaan komt.
     
  6. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Wellicht zou het helpen als hij savonds wakker lijkt, om hem een paar slokjes koud water te laten drinken. Dat kan nog wel eens helpen zodat hij echt even wakker wordt
     
  7. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Daar wordt hij echt niet wakker van. Ook niet van een nat washandje over zijn gezicht heen. We hebben al zoveel geprobeerd om hem wakker te laten worden vorig jaar. Zelfs van het alarm van een plaswekker sliep hij regelmatig doorheen.;)
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    En natte dweil voor zijn bed werkt ook niet?

    Anders een stoel voor de deur zetten?
    Of belletjes aan de deur klink bevestigen en op andere plekken waar hij langs kan lopen.
     
  9. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Mijn zoontje doet het ook, thuis hoor ik hem wel omdat mijn deur een stukje open staat en meestal doet hij het als ik nog wakker ben.
    We hebben ook een boot, en mijn zoontjes liggen achterin de boot en wij voor in de punt. Wij hebben een stukje tent over de boot heen en je kunt naar buiten als je de rits open doet, ik was ook zo bang dat ik niks zou horen en daarom hebben wij een aantal klapstoelen ( dicht) voor de tent gezet. Dus als hij wel begint te trekken aan de rits dan vallen de stoelen om wat dus veel lawaai maakt. Ik raadt je dus aan om iets aan of voor de deur te doen wat lawaai maakt.
     
  10. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter slaapwandelt ook, maar op vakantie of met logeren heeft ze het nog nooit gedaan!
     

Deel Deze Pagina