Slaapzak en dekens

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lilou246, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou246

    Lilou246 Nieuw lid

    10 apr 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb een vraag over mijn zoontje van 4 weken.

    Hij kan moeilijk onder de dekens blijven. Hij schuift elke keer omhoog en elke keer trek ik hem weer naar beneden zodat hij onder de dekens ligt. Ik dacht misschien moet ik een slaapzakje maat 56 voor hem kopen zodat als hij schuift niet zo koud ligt.

    Nu hoor ik van vriendinnen dat het tegenwoordig niet meer gebruikelijk is dat kinderen een slaapzakje en dekens in bed hebben. Dat als kinderen gaan draaien dat de dekens eruit gaan en ze alleen in een slaapzak liggen. Waarom is dat? Is het gevaarlijk?

    Als een slaapzak maat 56 de oplossing is hoe zorg ik ervoor dat hij het warm genoeg heeft? De ene slaapzak is te dik, de andere weer te dun.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Hoi,

    Er zijn denk ik geen slaapzakken maat 56, en dat is echt wel nodig als hij maat 56 heeft. Vaak zijn ze minimaal 70 cm. Dat is gevaarlijk voor je zoontje, omdat hij er dan onder kan schuiven..

    Combinatie van dunne slaapzak met dun dekentje kan best hoor.

    Meestal als je dikke slaapzak hebt dan wel zonder dekentje.. is anders te warm, warmtestuwing is vermoedelijk een van de oorzaken van wiegendood. Voorzichtigheid geboden dus!

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina