Bewust borstvoeding wel/niet en je voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe je rekening houden met je voeding tijdens BV?

  1. ik geef bv en eet gezondER als normaal

  2. Ik geef bv en eet EVEN gezond als normaal

  3. Ik geef bv en let niet op mijn voeding

  4. Ik geef geen bv en ik eet gezond

  5. Ik geef geen bv en ik let niet op mijn voeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ikzelf geef bv en wil dit graag tot 6 maanden volhouden. Met 6 maanden wil ik een spiraal laten plaatsen (met hormoon), daarom kies ik ervoor om daarna geen bv meer te geven, omdat ik niet wil dat mijn kleintje de hormonen binnen krijgt (ook al is het niet veel).
    Nu ben ik benieuwd naar mensen die Bewust bv geven of juist bewust geen bv geven. En naar hun voeidingspatronen.
    Met gezond vind IK 2 fruit, 200 gram groente, regelmatig vlees, zuivel, genoeg vocht en vooral ook gevarieerd eten. Niet teveel suikers, zout, alchohol laten staan (als je bv geeft).
    Voor degenen die wel bv wilden geven, maar door omstandigheden niet kunnen. Welke keuze zou jij maken?
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde graag bv geven maar helaas door een borstverkleining in het verleden is het niet gelukt. Ik geef dus fv en Louise doet het super. Ik probeer wel op mijn voeding te letten, maar dat is voornamelijk omdat ik nog een hoop kilootjes kwijt moet ;)
     
  3. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik doe trouwens zelf bewuster eten. Normaal ben ik geen echte melk fanaat en fruit laat ik meestal ook staan. Maar nu dus niet.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik doe niks bijzonders verder... melk drink ik nooit, nu ook niet. Fruit eet ik altijd, verder ontbijt ik met 2 crackers, eet smiddags 2 boterhammen en neem 2 tussendoortjes.

    Enige wat anders is dat ik amper alcehol drink (nu 1x in de 6 mnd dat ik voedt en dat was dan ook nog een biertje met 1%) Niet dat ik normaal zoveel drink hooguit 1x per maand maar nu dus niet en let erop dat genoeg water drink.

    In het begin snoepte ik wel veel, had toen 24u per dag trek leek het wel maar inmiddels deet ik gewoon wat ik ook zou eten als ik geen bv gaf.
     
  5. missyb

    missyb Niet meer actief

    Ik let eigenlijk niet op mijn eten.

    Ik eet wel 2 stukjes fruit en op een dag na groenten
    en elke dag een stukje vlees en ook brood en melk
    vocht drink ik ook niet zo heel veel dan normaal
    ik slik er wel een multivitamine pil bij.

    alchol drink ik ook wel eens maar dan zorg ik ervoor dat er 3 uren tussen zit
    of als ik meer wil kolf ik
     
  6. missyb

    missyb Niet meer actief

    owh en ik snoep heel veel tussendoor ;)
     
  7. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik let niet op mijn eten. Ik denk dat ik redelijk gezond eet. Ik eet gewoon waar ik zin in heb. Ik drink geen alcohol en roken doe ik ook niet. Ik gebruik een anticonceptie pil die je gewoon met bv kunt gebruiken.
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik eet wat ik normaal ook eet qua groenten en fruit, dit wordt ook door het voedingscentrum geadviseerd. Ik slik altijd al een multivitamine maar nu dan prena fem bij zwangerschap en borstvoeding. Ik drinkt tenminste 2 liter water per dag, dat is echt meer geworden. Daarnaast ook altijd zuivel op een dag.
    En snoepen vind ik ook heerlijk maar ik probeer het zoveel mogelijk inteperken, let erop wat er inzit.
    Drop eet ik bijv. bewust niet meer.
    Roken en alcohol standaard niet.
     
  9. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en eet niet veel anders dan normaal. ja ik probeer iets meer melkproducten binnen te krijgen (ik lust geen melk, wel yoghurt etc) en ik slik nog steeds multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven. Eigenlijk eet ik hetzelfde als toen ik zwanger was, alleen eet ik nu ook weer rood vlees en als ik zeker weet dat ik lang niet zal voeden (als ik bijv een hele avond tot laat weg ben) dan drink ik soms 1 glaasje alcohol.
    O ja en ik eet nu meer dan normaal, ik moet er echt op letten dat ik voldoende eet, want anders vreet Inge me op. En ik let er op dat ik voldoende vet binnen krijg. Klinkt misschien stom, maar ik eet graag rookvlees, kipfilet, magere yoghurt, drink water etc. en als ik niet uitkijk krijg ik maar weinig vet binnen en dat is ook niet gezond (te veel niet en te weinig ook niet).
     
  10. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    O ja en dat glaasje alcohol in 9 maanden heb ik in het totaal nu 3 x een glaasje gedronken waarbij ik zeker wist dat ik de komende uren niet zou voeden (oppas met fles gekolfde melk) en zelf kon uitkienen wanneer ik weer moest kolven (echt een paar uur later, geen 2 of 3).
    Maar ik snoep wel veel, ben echt verslaafd aan chocola, is nog een overblijfsel van mijn zwangerschap.
     
  11. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik vind het grappig.
    In de reclame wordt altijd gezegd:
    80 % weet het 20 % eet het.
    5 van de 30 mensen doen niet "gezond" eten.
    Dat is dus 17 % eet het niet. Dus 83 % van de nieuwe moeders doen "gezond" eten.
    Of die boodschap klopt niet of de forum lezers zijn stukken gezonder als de rest :)
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik probeer gezond te eten, maar dat probeer ik altijd. Lees probeer he want het lukt lang niet altijd. Ik houd er verder niet echt rekening mee met bv, ik eet gewoon ui en scherpe kruiden en bonen e.d. dat deed ik in de zwangerschap ook. Ik drink geen alcohol of alleen als ik zeker weet dat ik een poos niet hoef te voeden. Verder slik ik wel een multivitamine voor zwangere en voor bv, maar eigenlijk neem ik vaak een vitamine ook als ik niet zwanger ben of bv geef. Wel drink ik wat meer.
    Nou ja eigenlijk niet veel bijzonders dus.

    Wie slikt trouwens de aanbevolen vitamine D (5mg)per dag ?
    Ik neem dus een vitaminepil je moet er 2 per dag van nemen ik slik altijd maar 1 dus ik kom niet aan de aanbevolen hoeveelheid bij bv. Vind het een beetje onzin.
     
  13. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Groente fruit zoals ik al deed. Ik drink een pakje vifit op een dag en verder heel veel water. Als ik een dag minder water drink heb ik hoofdpijn en is mijn voeding minder.
     
  14. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Intressant dat je dan hoofdpijn krijgt als je te weinig drinkt. Moet ik opletten of ik ook te weinig heb gedronken als ik hoofdpijn krijg.
    Ik neem zelf geen vitamine D in (heeft nooit iemand gezegd, alhoewel ik hier idd vaak tegenkom dat veel vrouwen dat doen).
    Kindjes die bv krijgen, moeten wel vanaf het begin vitamine D krijgen, als ze flesvoeding krijgen dan zit dit al in het fles. Dus ik neem aan dat mijn kleintje geen vitamine D tekort zal komen.?!
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik krijg ook hoofdpijn als ik te weinig drink.
    En vitamine D verhaal wordt mij bijna elke keer gevraagd op het CB. Ik zeg dan maar gewoon dat ik het slik.
     
  16. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ah ja die vitamine D, gek word je ervan!
     

Deel Deze Pagina