Slaapzakje ja/nee? Welke?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door cyntje78, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

    Aangezien ons ventje vandaag over gaat op 7 voedingen en het niet lang meer duurt voordat hij aan de 2200/2300 gram zit ben ik me aan het oriënteren in slaapzakjes.

    De zusters hebben het er namelijk over dat ons ventje ws in de loop van volgende week naar huis mag. In het ziekenhuis is het erg warm (zéker 22 graden). En L. worsteld zich zo nu en dan naar boven in het bedje. Van de week had meneer zijn broek zelfs uit gekregen 8)

    Nu zal het qua qarmte wel een overgang zijn van ziekehuis naar slaapkamer temperatuur en wil ik natuurlijk niet dat hij het koud krijgt. Gelukkig krijgen we ook nog couveuse nazorg voor al deze lastige dillema's ;)

    Maar hoe deden jullie dat? Welk slaapzakje is aan te raden? Niet belachelijk duur (max 35 euro) Of losten jullie dat anders op? We hebben wel 2 kruiken.

    Onze L. meet dan trouwens ongeveer 45 cm dus het is in de lengte én breedte een ukkie.

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Groetjes Cyntje78
     
  2. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind je zoontje nog wel jong hoor voor een slaapzakje. Ik denk dat je beter je bedje met een dubbel dekentje kan opmaken. Als je zoontje er uit kruipt kun je het proberen op de piratenmanier op te maken. Als je het even googlelt zie je hoe het kan.

    Mijn dochter kreeg met 6 weken een slaapzakje, van de prenatal, maat 60. Werkte prima.
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hema heeft kleine slaapzakjes mt 56/62. Is het niet zo dat hij het te warm heeft en zich dan naar boven wurmt? Dat zie je vaak bij pasgeboren baby's.
    Hier sliep ze de eerste 3 maanden in een puckababy ivm onrustig slapen/zichzelf wakker houden. Daarna heeft ze een gewone slaapzak aangekregen.
     
  4. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Wij hadden geen slaapzakje, maar een kruippakje met voetjes of sokjes aan als pyama en maakten het bedje idd zo op dat hij er niet zomaar uit kon kruipen. Nu hebben we een slaapzakje van prenatal maat 60, maar dat was eerder echt veel te groot mn in de breedte en dus de het nekje en dat kan weer gevaarlijk zijn met erin kruipen enzo. ik zou het echt eerst zonder slaapzakje proberen.

    Veel plezier als de kleine naar huis komt! heerlijk
     
  5. JsMama

    JsMama Actief lid

    12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meid,

    weet niet of ik het je al gezegd had, maar bij de prenatal hebben ze ook slaapzakjes van 50 cm (tenminste...wel bij die in breda)
    Deze zijn dus klein en sluiten wel heel erg netjes aan hoor.

    Toen ik voor Jesse ging kijken had ik van de verkoopster zelfs het slaapzakje daar mogen aanpassen met jesse. Zo wist ik dus zeker dat het goed zat en niet te ruim.

    (ps...erg duur waren ze niet hoor. Geloof zo'n 15 tot 20 euro max.)
     
  6. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb van de v&d een heerlijk warm klein slaapzakje van 50 cm. Sluit prachtig aan bij de armen en nekje.
    Later zag ik dat ze bij prenatal inderdaad ook slaapzakjes in kleine maat hebben.
     
  7. jessysteven

    23 dec 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij febe heb ik lang geen gebruikt, ik gebruikte luiertjes (hydrofiele) om in te bakeren... deed dat lange tijd! en dan ben ik overgeschakelt op de puckababy, en nu ist ne gewone uit de c&a...
    dat inbakeren vond ik het beste, omdat ze toch uit de couveuse/verwarmd bedje komen, en dat zijn kleine plaatsjes ivm hun bed/park thuis... febe wou in t begin niet slapen in haar park omdat die veeeeel te ruim zat! en met in te bakeeren is dat heel veel verbetert....
     
  8. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

    Ik heb het gisterenavond ook even overlegd met de verpleegkundige en die raadde het af omdat L. nog erg klein is en bang is dat hij inderdaad verdwijnd in een slaapzakje.

    L. is vanuit de couveuse in een gewoon wiegje gegaan. Dus geen warmte matje eronder oid.
    Wel kruiken voor de eerste dag/nacht en regelmatig tempen. Bij een lagere temp werd hij inderdaad ingebakerd in een omslagdoek met evt een mutsje.
    De verpleegkundigen rollen een hydrofieldoek op en die leggen ze tussen de beentjes en stoppen ze aan beide kanten van het matrasje in zodat hij zowiezo niet naar onderen kan zakken

    We krijgen zowiezo couveuse nazorg dus dat is wel fijn.

    Vanmorgen trouwens te horen gekregen dat ons ventje maandag mee naar huis mag! Morgen hebben we een rooming-in dagje. Dan hebben we een familiekamer tot beschikking op de couveuse afdeling en kunnen we alvast oefenen :D
     
  9. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Cyntje gefeliciteerd!!! Wat een fantastisch begin van 2011! Ga lekker genieten
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat fijn zeg dat jullie knulletje nu thuis is. Hier stopte ik mijn zoontje altijd strak in. En pas met een maand of 6 kreeg hij een slaapzakje aan. Voor de warmte lag hij in het begin met een kruik en een extra omslagdoek.
     
  11. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ons werd toendertijd aangeraden om hem niet direct in het grote koude lledikant te leggen maar in een wiegje of de reiswieg van de kinderwagen met daarbij een kruikje. Dan is de overgang wat minder groot.

    ik ben vanaf dat hij ongeveer 3500 gram was een slaapzakje gaan gebruiken. Die van de hema (badstof)vond ik erg fijn.
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    die van de hema vond ik ook erg fijn, lekker zacht, het zijn dan net kleine lammetjes, ik had er ook twee van ISI die hebben een rits van onder, makkelijk met verschonen.

    toen ze bij mij thuis kwamen lagen ze in de kinderwagenwieg:

    -over het matrasje had ik een badstof aankleedkussenhoes en bij het hoofdeinde natuurlijk een hydrofiel luier
    - de kinderen bakerde ik in met een badcape
    - lakentje met dekentje erover
    - dan een kruikje schuin onderin
    - daaroverheen nog een dubbele deken

    als ik ze eruit haalde, legde ik de kruik onder de dekens

    en ze droegen idd ook nog een mutsje, we tempten geloof ik veel en ineens ging die omhoog en toen gewoon geprobeerd zonder kruik overdag en later ook 's nachts

    die slaapzakjes gebruikten wij geloof ik na een maand
     
  13. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    en in het begin gewoon veel het CB bellen hoor, dat deed ik ook voor tips! kon hier zelfs 's nachts, en nog van harte dat de kleine man naar huis mag, spannend hoor!
     

Deel Deze Pagina