beetje nare vraag, maar toch wel graag een antwoord erop...?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mir1976, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hallo, Japke en MIrjam,

    Ik heb inderdaad een beetje een nare vraag....

    Vannochtend ontdekte ik , toen ik naar de wc ging, dat mijn ontlasting groen was. Dit vind ik eigenlijk best verontrustend, want zoiets heb ik nog nooit gezien! Is dit ernstig? Ik heb wel gedacht of ik iets groens heb gegeten de dag ervoor, maar kon alleen bedenken dat ik twee dagen geleden spinazie heb gegeten.

    Maar mijn vraag is of groene ontlasting iets zegt over mijn gezondheid of wel de gezondheid van het babytje in mijn buik? Daar ben ik wel erg ongerust over..

    Hopelijk kunnen jullie hierop een antwoord geven?
    Alvast bedankt!
    groetjes van Mirjam
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Mirjam,

    Groene ontlasting heeft geen invloed op de gezondheid van het kindje of voor jouw. Waarschijnlijk is de ontlasting groen door de groene groenten. Soms kan ontlasting ook verkleuren als je bijvoorbeeld ijzertabletten gebruikt, de ontlasting wordt dan zwart.

    Mocht je ontlasting echt groen blijven, dan zou je het eens na kunnen vragen bij je huisarts. Meer voor jouw gezondheid dan voor het kindje. Maar zover ik jouw verhaal lees, zou ik me geen zorgen maken.

    Groetjes,
    JApke
     
  3. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Dank je wel Japke, voor je snelle antwoord!
    Fijn om te lezen dat het niet iets ernstigs zou kunnen zijn.
    Blij dat jullie er zijn voor zulke vragen waar je dan snel antwoord op krijgt, neemt een groot stuk onzekerheid weer weg.
    thanx
    mirjam
     

Deel Deze Pagina