stuit,keizersnee.bij of niet bij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gipsy68, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gipsy68

    gipsy68 Lid

    9 feb 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    he meiden
    helaas is mijn draaipoging(zie 37 en stuit) niet gelukt :cry: ze weigerde om ook maar een mm te verschuiven
    nu mag ik kiezen stuit of ks
    wil zelf liever een ks ivm met risico's maar nu komt mijn dilemma ik ben panisch voor naalden en zie de ruggeprik dus echt niet zitten
    heeft een van jullie ervaring met narcose ? en weet iemand of het anders mogelijk is dat je iet krijgt van te voren om heeeeeeeel erg te kunnen ontspannen?
    ben benieuwd
     
  2. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot kalmeren weet ik niet. Maar ik kan je vertellen dat het mij 100% meeviel. Ik zag er ook ontzettend tegenop maar als je je goed ontspant stelt het echt niks voor....ik weet nog dat ik dacht: is dat het nu? Was ik hier nu zo bang voor?
     
  3. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Joh, jammer zeg Gipsy, dat de draaipoging niet lukte. Viel het wel een beetje mee?

    Ik kan je niet adviseren als het gaat om de naalden. Ik ben daar zelf niet bang voor, het is altijd zo snel voorbij. Ik weet wel dat als onze draaipoging niet was gelukt, dat ik dan ook voor een ks had gekozen.
    Veel succes!

    Amber
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ook bij een volledige narcose zul je met naalden geconfronteerd worden..daarnaast (tenzij het echt niet anders kan) is het voor jou natuurlijk prettiger de bevalling ook mee te maken.

    Heb je al een gesprek met de anesthesist gehad? Maak je angsten iig bespreekbaar...
     
  5. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hier ook iemand die panisch is voor naalden! En toch is de ruggeprik me 100% meegevallen. Vooraf kreeg ik een paar kleine prikjes verdoving in mijn rug en daarna heb ik niets meer gemerkt van de ruggeprik.

    Zelf zou ik toch liever een ruggeprik dan een narcose. Een keizersnede is al een zware operatie die veel herstel vergt. Narcose maakt het allemaal nog zwaarder. Verder kun je bij een ruggeprik je baby na de geboorte meteen even zien voor je naar de uitslaapkamer gaat en je man/vriend mag mee de operatiekamer in.
    Bij narcose duurt het veel langer voordat je je kindje voor het eerst ziet (je moet eerst wakker worden) en je partner mag dus niet mee.
     
  6. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hé bah, wat vervelend voor je. Zeker omdat je ook nog eens als een beer tegen een ks opziet. (Had ik anders ook gedaan)

    Ik heb zelf met mijn eerste bevalling een ruggeprik gehad omdat ik te moe was om fatsoenlijk mijn weeën op te vangen, en ik ben ook als de dood voor naalden.
    Maar heb er op dat moment helemaal geen last van gehad. Maar ja, ik zat er toen helemaal doorheen.....

    Ik hoop dat je toch een fijne bevalling krijgt!

    Groetjes,
    Chantal.
     
  7. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Heb nog geen ervaring met bevallen of een keizersnee, maar sinds kort ben ik wel over mijn naaldenangst heen... Ik was zo erg dat ik oningeënt naar landen als Egypte ging. Met mijn MA moest ik gecurreteerd worden en moest er ook bloed worden afgenomen en dat is me allemaal zó meegevallen dat ik nu zonder problemen laat prikken.
    Een narcose opzich vind ik niet erg, de naald voel je echt amper en ik heb ook geen last gehad. Het ligt er wel aan hoe lang je onder zeil bent geweest (curretage duurde bij mij 25 minuten). Een ruggeprik zou me ook tegenstaan, maar aan de andere kant voel je er na de verdoving vast niets meer van. Sterkte met je beslissing!
     
  8. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hi Gipsy, jammer dat je zo opziet tegen de KS. Vaak valt het in de praktijk erg mee hoor...
    Ik heb een paar weken geleden ook een geplande KS gehad en was erg gespannen van tevoren. Niet vanwege de naalden maar gewoon omdat ik nu eindelijk mijn kindje zou zien na een problematische zwangerschap. Ik was bang dat de ruggeprik ook weer fout zou gaan...(die kans is miniem, maar goed, veel angst is irrationeel).

    Maar zo'n ruggeprik valt erg mee. Je ziet de naald niet eens en ze verdoven je rug voordat ze daadwerkelijk de ruggeprik zelf zetten, dus je voelt niet veel. Je moet gewoon goed in de houding blijven zitten waar ze je in dirigeren (voorovergebogen met een bolle rug) en regelmatig blijven ademen.

    Ik zou de ruggeprik wel serieus overwegen, want het is heel fijn dat je kindje vanaf het begin tenminste mag zien. Uiteindelijk heeft ze bij mij zelfs een paar minuten bij me gelegen terwijl ze me nog aan het hechten waren. Die eerste momenten zijn zo fijn en dat mis je toch bij algehele narcose... Laat je gewoon goed informeren over wat je te wachten staat. Het voordeel van een geplande KS is namelijk dat je veel van de stress van tevoren kunt opvangen door voorbereiding. Op de dag zelf is het dan lang zo eng niet meer.
     
  9. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik zou toch voor de ruggeprik gaan. Lees hier de verhalen maar eens van de dames die onder narcose zijn geweest, die balen daar echt van.

    En ook mij viel de ruggeprik 100% mee. Er blijkt te zijn misgeprikt, maar ik heb helemaal niets ervan gemerkt. Dus spannend lijkt het me een volgende keer wel, maar ik zou er wel weer voor gaan!
     
  10. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Bij mij is de ruggeprik ook erg meegevallen. Ik heb geen naald gezien. Als ik de volgende keer weer de keuze heb zou ik weer voor een ruggeprik kiezen.
     
  11. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik was ook bang voor naalden. Maar na mijn keizersnede niet meer hoor! De ruggenprik is mij 200% meegevallen! Je voelt wel een klein prikje voor de verdoving, maar van de ruggenprik zelf heb ik eigenlijk niet of nauwelijks gevoelt. En ik was wel blij dat ik gewoon bij was. En mijn partner mocht erbij zijn en volgens mij mag dat niet bij volledige narcose.

    Gr,
    Danielle
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De ruggeprik is mij ook 100% meegevallen!
    Mocht er ooit een broertje of zusje voor Vigo komen, moet ik weer een KS en ik zal dan zonder aarzelen weer voor een ruggeprik kiezen!
     
  13. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Mij is het ook echt mee gevallen!
    Zo fijn om de keizersnede bewust mee te maken.

    En ik kreeg heerlijke warme voeten van die ruggenprik.

    Groetjes, Mirelle.
     
  14. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook een keizersnee gehad, ongepland.
    Ik belande met persweeen op de ok, van de ruggeprik heb ik echt niets gemerkt, geen naald gezien ook. Er zitten zoveel nadelen aan algehele narcose, ik zou daar niet voor kiezen als ik jou was. Met een ruggeprik mag je partner bij je zijn, je ziet je kindje eventjes, je maakt gewoon de bevalling mee.

    En niet om je af te schrikken: er komen na de keizersnee ( narcose of ruggeprik ) nog meer naalden op je af hoor. Je hebt een infuus, je krijgt spuiten tegen trombose, je krijgt als je dat nodig hebt een spuit morfine...
    En ze vallen heel erg mee! Ik had zelf ook zo'n naaldenfobie, maar sindsdien: geen probleem meer.

    Fijne bevalling!
     
  15. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Een ruggeprik is niet pijnlijk, men denkt altijd aan een rugmergpunktie die dus wel heel pijnlijk is. Een ruggeprik is verder niet erg of eng je krijgt geen naald te zien, tenzij je achterom kijkt. Als je onder algehele narcose gaat mis je je eigen bevalling! en ook je partner mag dan niet bij de bevalling zijn. Pas na de operatie kunnen julie dan kennis maken met julie kind, dat lijkt me niet wenselijk. Ik heb mijn keizersnee met ruggeprik gehad en zo zou ik het weer kiezen zodat ik weer de eerste ben die kennis maakt met mijn kind.
     

Deel Deze Pagina