Slapen ho maar!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Onze kleine is een tevreden kereltje, hij drinkt goed, maar slapen daar is hij geen fan van.

    Heel even is het me een paar dagen gelukt om hem in zijn wiegje te laten slapen maar nu vertikt hij het, hij wil enkel slapen in ons bed, dat is de enige plek, en o ja in zijn maxi cosi in de auto vind hij ook heerlijk, af en toe dut hij in zijn wipstoeltje voor een half uur, maar wieg of ledikant no way. Hij slaapt wel bij mensen op de arm en aan mijn borst, maar zodra ik hem neerleg gaat hij huilen.

    Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen?
     
  2. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Dat hadden wij in het begin ook hoor. Iedere keer als we Luca in zijn bed legden begon hij te huilen en wij er meteen weer naar toe, dat herhaalde zich steeds. We kwamen in een vicieuze cirkel terrecht.

    Tot dat we hem eens 10 minuten wilden laten huilen. We lazen dat 10 minuten huilen best wel kon. We hebben hem toen in zijn ledikantje gelegd en zijn weg gelopen. Op de wekker gekeken en hebben hem toen laten huilen en hij huilde niet eens 10 minuten. Na ongeveer 5 minuten huilen was hij opeens stil.

    Dit hebben we de keer erna weer gedaan en toen was hij al na 3 minuten stil. Nu is het altijd zo dat hij even huilt maar na een paar minuten is hij altijd weer stil, een inslaaphuiltje noemen ze dat. Als hij door blijft huilen dan gaan we er wel naar toe natuurlijk maar dat gebuert eigenlijk nooit.

    Ik hoop dat er wat aan hebt.

    Veel liefs
    Nataly
     
  3. mwjalloh

    mwjalloh Actief lid

    2 jul 2008
    402
    0
    0
    ik kan je 1 tip geven en dat is; heb geduld. Ja daar heb je nu natuurlijk weinig aan, maar logisch, zo een kleintje wil gewoon lekker bij jou zijn natuurlijk! Wij hebben hier hetzelfde gehad, echt het gaat ook weer over. Hou hem lekker bij je, kun je hem wel weg leggen als hij in een diepe slaap is? dat deed ik ook maar werkte ook niet altijd want zodra ze het matras voelde begon het gekrijs weer. Vermoeiend he? Succes!
     
  4. Elin78

    Elin78 Fanatiek lid

    5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier hetzelfde. Wij zaten de eerste weken om de beurt boven om hem te troosten.
    Hebben hem 1 x laten huilen, maar dat ging van kwaad tot erger. Hier werkte dat dus niet.
    In het begin moesten we 5x terug om hem te troosten en in slaap te sussen, nu nog maar 1x. Dus inderdaad heb geduld, ze zijn nog zo klein.
     
  5. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb hem in zijn bedje gedaan, nu ga ik hem wel ff laten huilen, hij huilt nu al 5 minuten, af en toe is het stil en dan begint het weer, het is idd een soort van 'inslaaphuiltje' niet dat hele harde ofzo. Het is dan even stil en dan begint het weer. Ik vind het heel erg maar het moet geloof ik, anders went hij eraan dat hij overal bij mensen op de schoot kan slapen en aan de borst en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
     
  6. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben het ook weken lang gehad. onze dochter had ook reflux en door het pijn van het zuurbranden kon ze gewoon niet meer slapen en toen ze daar medicijnen voor had, kon ze zelf niet meer in slaap vallen.
    maar heel de dag met haar lopen kon ook niet, ze werd zelf ook oververmoeid. we hebben haar toen ingebakerd, en ik heb het boek van ria blom gelezen, en dit was heel herkenbaar. het klinkt stom, maar rust en regelmaat.. vooral die regelmaat. en ik heb haar laten huilen. wat was het zwaar. maar na een week hadden we resultaat. want ze was zo oververmoeid dat ze zelfs niet sliep in de kinderwagen en maxicosi. en toen hadden we een ander kind, ze had weer kleur op haar wangen, was vrolijk, en kon zich heerlijk toegevan aan de slaap.

    ik ben het ermee eens dat kindjes graag bij je willen zijn, maar ze hebben hun slaap echt nodig.
     
  7. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hij is nu nog steeds aan het huilen, al 20 minuten ik kan het bijna niet meer aanhoren vind het zoo zielig, volgens mij moet ik hem nu op gaan pakken, want zoveel huilen kan toch ook niet goed zijn. Ik ben ook bang dat hij oververmoeid gaat raken en zo niet in slaap kan komen.

    Wat is reflux eigenlijk?
     
  8. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tussendoor troosten zonder hem uit zijn bedje te halen kan ook heel goed helpen. Elke 5 a 10 minuten heen, aai over zijn bolletje, even kort erbij zitten en dan weer weg.
    Als je voor laten huilen kiest helpt het niet direct, het heeft echt even een paar dagen nodig voordat je verbetering ziet.
    Hier hielp het trouwens ook super. Hij een een week gehuild en daarna nooit meer. Ik ben wel elke keer tussen geweest om te troosten zonder hem uit zijn bed te halen.

    Reflux is steeds opkomende voeding. Op een gegeven moment doet de slokdarm zeer, daar kunnen kindjes veel last van hebben.
     
  9. sylvie1988

    sylvie1988 Actief lid

    23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    je kindje is pas 2 weeken oud ! ik zou zeggen neem hem gewoon lekker bij je als hij dan wel slaapt
     
  10. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Zoals mijn voorgangster zegt: Je kindje is pas 2 weken oud! Hij heeft 9 maanden lekker warm bij jou gezeten en nu moet ie opeens alleen zijn. Hou hem lekker bij je. Het komt wel goed. Ik heb nachten lang op de bank met Julian tegen me aan geslapen omdat dat de enige manier was waarop hij wilde slapen. En nu slaapt hij al 3 weken het klokje rond.

    De regelmaat van voeden, verschonen, knuffelen en bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed leggen werkt heel goed. Maar nu waarschijnlijk nog niet. Het is nooit verkeerd om ermee te beginnen, maar verwacht nu nog geen flitsende resultaten. Met een week of 6 gaat een kind die regelmaat herkennen en zul je er profijt van gaan hebben.

    Ga vooral niet tegen je gevoel in. Als zo'n klein ukje huilt, dan is er echt is. Al is het "alleen maar" dat hij de warmte van zijn mama mist. En als jij het gevoel hebt dat er meer aan de hand is, vertrouw dan op je moedergevoel en ga naar de huisarts of cb.
     
  11. Aslanck

    Aslanck Actief lid

    2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook hetzelfde hoor. Ik laat hem even huilen en zodra ik merk dat hij echt heel erg huilt dan neem ik hem eventjes op me schoot en troost hem daarna leg ik hem na 2 minuten weer in zijn bedje zodat hij niet op mijn schoot in slaap blijft vallen. En daarna huilt hij af en toe nog even maar dan valt hij vanzelf wel weer in slaap.

    Wij hebben ook een beertje dat baarmoeder geluiden maakt. Elke keer als Okan huilt gaat dat in werking en dan is hij weer stil dat helpt echt heel erg veel. Ik geloofde het eerst niet maar het werkt hier wel hoor....
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    In het begin sliep Tobe ook wanneer het hem uitkwam hoor. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat toen gedaan heb.

    In ieder geval werd het met 6 weken juist erger en kwam hij door vermoeidheid helemaal niet meer in slaap. Dat was het punt dat ik hem in slaap heb laten huilen en sindsdien slaapt ie weer goed.

    Maar goed, heb geduld. Misschien dat het vanzelf we beter gaat. Maar ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit hierdoor. Dat had ik ook.
     
  13. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Een baby van 2 weken went heus niet aan het slapen bij jou in de buurt. De kleine is 9 maanden zoooo dichtbij je geweest en dan ineens niet meer. Hij moet even wennen aan het leven buiten je buik en daar heeft hij jou bij nodig. Dat is mijn mening. Na een aantal weken gaat het beter dus heb even geduld en hou je kleine zo dicht mogelijk bij je. 20 minuten laten huilen is voor zo'n kleine helemaal niet nodig toch?! Hij is net geboren....
     
  14. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik dacht ik bel het CB vandaag nog maar eens, en wat denken jullie advies: lekker een half uurtje laten huilen! Ik krijg iedere keer hetzelfde advies, lekker laten huilen, nou lekker hoor maar niet heus, daar wordt ik ook niet wijzer van.

    Ik merk ook dat hij na de voeding gaat spugen, niet veel maar wel wat golfjes is dit normaal?
     
  15. sylvie1988

    sylvie1988 Actief lid

    23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    ik zou een kind van 2weeken niet laten huilen!
    Ze zijn dan nog zo klein...
    gewoon lekker bij je nemen het komt vanzelf goed hij heeft gewoon even tijd nodig om te wennen
     
  16. sylvie1988

    sylvie1988 Actief lid

    23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    oja een beetje spugen is normaal
     

Deel Deze Pagina