Slapen met een tutteldoekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Misschien een rare vraag, mijn oudste heeft nooit doekjes gehad maar mijn jongste slaapt dus heel graag met een tutteldoekje. Hij houd t graag vast, wrijft m tegen zijn neusje en ruikt er aan.

    Helemaal prima maar hoe doe ik dit snacht? Straks legt hij hem over zijn neus?

    Hoe doen jullie dit? Weghalen?
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mijn dochters legden hun knuffeldoekjes altijd over hun gezicht heen als ze gingen slapen.
    Als ze eenmaal sliepen lag die weer naast hun gezicht.

    Als het op hun gezicht lag, konden ze altijd nog vrij ademen hoor. Neusgaten staan niet rechtovereind gelukkig. ;)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Haha goed punt
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Als je toevallig zo'n zelfde extra hebt, maak m eens nat en adem er eens doorheen.

    Dochter kreeg hier spuugdoekjes mee toen ze vrij klein was, eerst eentje met mijn luchtje of die van papa, later eentje in elk handje en was ze dolgelukkig mee.

    Ik was wel gelijktijdig aan t oefenen met dingen van dr gezicht af leren halen. Dat werd uiteindelijk t mooiste kiekeboe spelletje ever, maar vond t wel belangrijk om te weten dat mocht er iets op dr hoofd komen wat ze niet wilde ze t er af kon krijgen. (En ook niet keihard in paniek raakte)
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn jongste doet dit ook en ik zweer je....als ik nog maar panisch sta te kijken naar de doekje en het weg wil halen dan wordt ze wakker om het nog beter vast te houden XD Ik laat het maar liggen en probeer niet aan re-breathing of andere horror stories te denken.
     
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Nee misschien ook beter, hij liet m ook wel aardig met rust toe. Hij eenmaal sliep.
     
  7. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Zowel mijn oudste als mijn jongste slapen met een tutteldoekje, en heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt. Zodra ze zich maar een beetje kunnen draaien, valt het er toch af. Wel toen ze nog klein waren en hun hoofd niet goed konden draaien, hebben we wel eens hun doekje er af gehaald als het echt helemaal over hun hoofd lag.
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn jongste viel altijd in slaap met haar gezicht recht in het matras. Ze leeft nog steeds hoor.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  9. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Hier ook een knuffeltje in bed. Als Ik het niet vertrouw ga ik gewoon even kijken maar eigenlijk nog nooit gehad dat hij niet kon ademen. Ik laat hem lekker met zijn knuffeltje, hij vind het erg fijn
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    T is idd niet dat de neusgaten plat op het gezicht liggen hihi, komt wel goed. Vergeet niet dat een lichaam voorgeprogrammeerd is om niet zomaar te stikken na de volledig hulpeloze fase. Dus zal automatisch bewegen en doekje valt eraf.
     

Deel Deze Pagina