Slapen met hydrofiel over hoofd

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door MEMK, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEMK

    MEMK Lid

    23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hi,

    Misschien hebben jullie een tip/oplossing/advies:

    Mijn zoontje van nu ruim 5,5 maand valt eigenlijk alleen goed in slaap wanneer hij een hydrofiel over zijn hoofd heeft. :(

    Hij slaapt met een speentje waaraan de hydrofiel zit zodat de speen "groter" is en beter in zijn mond blijft. Uiteindelijk valt hij niet in slaap door de speen, maar door de hydrofiel die hij over zijn hoofdje trekt.

    Ik vond het nooit zo'n groot probleem tot dat hij afgelopen week ineens die doek heel strak om zijn hoofd had zitten (veel liggen draaien waarschijnlijk).

    Nu haal ik die doek na ongeveer een half uurtje weg, nadat hij in slaap is gevallen, maar vaak wordt hij dan wakker. Dan huilen en weer van voor af aan beginnen met in slaap vallen (wat de laatste tijd soms best een drama is).

    Hebben jullie tips?
     
  2. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Hoi MEMK,

    Je kunt ook bv de hydrofiel doek, in kleinere stukken maken. Of van die hydrofiel Spuugdoekjes kopen. Dat is opzich veel veiliger dan met zo grote doek in bed.
     
  3. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje vindt het ook fijn als er iets over zijn hoofd ligt. Ik heb er een knuffel lapje aangehangen. Dat past ook over zijnhoofdje maar is niet o groot als een hydrofiel
     
  4. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Dit! Ik had zo'n happy horse knuffel konijntje en daarmee viel ze standaard in slaap als ze dat op haar hoofdje had :) inmiddels ruim 1,5 jaar en nog slaapt ze vaak zo :)
     
  6. MEMK

    MEMK Lid

    23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels zo'n knuffeltje met een lapje eraan en dit gaat prima! Zo'n simpele oplossing, maar echt niet bij stil gestaan Haha.

    Thnx voor de tips!
     
  7. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Memk,

    Hierboven werd het al geroepen: een doekje dat niet te groot is en gemaakt is van dunne stof, bijvoorbeeld een dun spuugdoekje of een stukje (ong. 25x25cm) hydrofiel luier is de beste oplossing wat veiligheid betreft. Liever geen gevulde of kussenachtige knuffels in het bedje leggen, omdat deze de ademhaling kunnen belemmeren.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina