slapen op je zij: "woest" getrappel. Baby niet comfi??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunshineS1976, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Op mijn rug slapen gaat echt niet meer, buik natuurlijk ook niet.
    Het lekkerst lig ik op mijn zij,en dan op links. Maar jeetje die baby is het er duidelijk niet mee eens geloof ik. Die gaat me toch flink te keer als ik op mijn linkerzij lig. Betekent dat dat hij/zij soort van platgedrukt wordt en het niet naar zijn/haar zin heeft?
    Ik ga dan maar weer op rechts liggen want die baby vindt het wel best, maar onbewust draai ik in mn slaap toch de andere kant weer op en word ik weer wakker geschopt. Zou de baby echt in het nauw kunnen zitten of niet?
     
  2. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde. Ik heb voor mezelf de theorie bedacht, dat ze inderdaad niet prettig ligt als ik op mijn linkerzij ligt. Ze is al ingedaald, maar ligt met haar rug en kontje rechts, dus als ik op mijn. Rechterzijde lig, ligt zij op haar rugje. Als ik op mijn linkerzij lig, dan zakt ze misschien naar beneden en dat vindt ze misschien niet lekker.

    Dat is mijn eigen verklaring hoor. Maar of het echt zo is.
    Herken het dus wel, terwijl de richtlijnen aangeven dat je beter op je linker zijde kunt slapen, maar dat gaat hem hier niet worden.
     
  3. Maantje80

    Maantje80 Fanatiek lid

    9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Betreft de bloedtoevoer is de linkerzijde juist het best, wordt altijd gezegd.

    Ik geloof niet dat een baby platgedrukt kan worden maar als je baby fel reageert zou ik zelf anders gaan liggen , het zal wel een reden hebben (wat die ook is) ik zou op je gevoel afgaan.
     
  4. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij was dat ook zo als ik op mijn zij ging liggendat ze hyperactief werd ik dacht dat ze het niet fijn vond.
    Maar de gyn zei dat ze juist actief worden als je op de zij gaat liggen met name de linker zij.
    Ik lig het liefst oo mijn rechter zij dus dan is ze gelukkig iets minder actief ;)
     
  5. Duvellie

    Duvellie Niet meer actief

    Ik heb hetzelfde en vroeg het aan verloskundige, die zei het kan idd zijn dat baby zich onprettig voelt.. Maar het kan juist ook zijn dat baby het wel prettig vind, goed bewegende baby's voelen zich prettig zei ze.. Ik vind het ook eerder lijken alsof ik hem plet maar zij zegt dat dit echt niet zomaar gebeurd haha.
     
  6. seepje

    seepje Fanatiek lid

    23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier ook krullie. Wordt wat minder als ik mijn buik goed ondersteun met een kussen. Helaas kan ik de laatste dagen helemaal niet lekker meer liggen en heb ik continu last van Zuurbranden en misselijkheid in bepaalde houdingen....

    Dat getrappel is juist positief!
     
  7. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Herkenbaar ik lig t beste op me rug of half op m'n buik.. Beetje sneu misschien maar dan schopt hij niet zo hard haha
     
  8. Tiarah

    Tiarah Actief lid

    30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mij maakt het niet uit op welke zijde ik slaap, als ik links lig dan lijkt hij aan die kant over het matras te willen lopen maar als ik rechts lig dan gaat hij aan die kant verder :D
     
  9. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Heel herkenbaar. Ik 'mag' niet meer op mijn rechterzij liggen. Half op mijn rug (ondersteunend door een voedingskussen) 'mag' gelukkig wel. Ik slaap nu wel al een aantal weken vooral op mijn linkerzij hierdoor
     
  10. potjesoep

    potjesoep Bekend lid

    13 apr 2014
    713
    0
    0
    ik slaap zoveel het kan op de rug , links gaat niet meer omdat mijn darmen dan geplet worden en ik wakker word met mega veel pijn en recht ligt de baby en die vind het geen lolletje ,, krijg ik vaak een fikse trap ,, dus lig op de rug of in een zit houding en trek mijn benen om de zoveel tijd op of leg ze schuin neer voor een goede bloeds doorloop

    ps ik lig al zo zins nou weeeeekkk 30 a 31 geloof ik was al snel over met de pret van lekker kunnen liggen .. mis mijn buik en zij ligging ,, nog even en het kan weer :)
     
  11. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dit is mijn 2 zwangerschap en zowel bij zoon als nu bij dochter had/heb ik hier last van.
    nou weet ik niets van verdrukking meer het gevoel dat babys vanaf een bepaald aantal weken op druk van buitenaf gaan reageren dus bv matras.
     
  12. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Op je rug slapen is gevaarlijk, omdat er dan een bloedvat kan worden afgekneld. De beste houding is op je linkerzij, omdat dan de bloedtoevoer naar de baby het meest optimaal is. Als je bewegingen wilt tellen, dan wordt er ook aangeraden om op je linkerzij te gaan liggen. Dan wordt een kindje het meest actief. Dus mij lijkt dat positief.
     
  13. Nandanovember

    Nandanovember Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    had het bij mijn 1e ook dat hij bepaalde hoe ik moest liggen :p kon ook alleen op mijn rug slapen, anders werd er flink getrapt.
     
  14. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Herkenbaar, maar ik werd zowel als ik links als dat ik rechts lag getrapt. Volgens mij is dit herkenbaar voor alle zwangeren. Geen idee waarom ze dan gaan trappen, het zal vast een reden hebben..
     
  15. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik sliep trouwens gewoon op mijn rug, of het nou wel of niet goed is. Slapen zoals je het lekkerst ligt! Heb toch echt gewoon gezonde kinderen op de wereld gezet.
     
  16. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb daar gelukkig nog niet zoveel last van, maar merk (als uk wakker is) dat het niet uitmaakt op welke zij ik lig. Soms slaap ik links in, en soms rechts. Als uk wakker is, en "salto's" (van links naar rechts wiemelt, etc.) maakt, slaap ik sowieso niet in. Dan "brobbelt" en plopt mijn buik aan alle kanten..
     

Deel Deze Pagina