Wie heeft er ervaring met Ria Blom?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamaeva, Dec 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 4,5 week. De eerste weken gingen perfect. Merk nu dat ik steeds meer dagen heb dat de kleine meid overdag alleen maar wakker is. Ik kan haar nergens neerleggen, want dan begint ze te huilen. Op aanraden van een vriendin heb ik het boek van Ria Blom; regelmaat en inbakeren besteld. Wie heeft hier ervaring mee??

2. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Hoi!

Ik heb daar hele goede ervaringen mee.
    mijn dochtertje werd onrustig en toen hebben we toch onder het mom van 'we kunnen het in ieder geval proberen' ons aangepast volgens de tips uit het boek. De regelmaat ZONDER inbakeren wel te verstaan.
    We hebben het echt serieus aangepakt, en al heeel snel merkten we resultaat. We hebben vanaf toen altijd een schone slaapster gehad, met een duidelijk dag/nacht ritme.

Wat alleen wel erg moeilijk is, is het stukje van het laten huilen. We hebben dat zelden gedaan, alleen toen ze iets ouder werd, en we echt de indruk hadden dat ze huilde om ons te roepen zonder dat er iets was. Gelukkig was het ook niet vaker nodig, want na een poosje laten huilen zonder dat wij een reactie gaven, probeerde ze dat niet nog een keer. Ze leerde gelukkig snel :p
    En dan vind ik ook bij het laten huilen dat het soort huiltje wel veel uitmaakt!

Succes!

3. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    wij hebben ook gebruik gemaakt van deze methode en daardoor was het inbakeren niet eens meer nodig aangezien dit al voldoende hielp.
    nu hij wat ouder is kunnen we af en toe ook wat meer dingen buiten huis ondernemen zonder dat hij helemaal uit zijn doen is. echter moeten we er dan wel voor zorgen dat het ritme en gewoontes hetzelfde blijven alleen nu kan hij wat beter nieuwe prikkels verwerken.

4. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    goede ervaring alleen zonder inbakeren en het huilen niet langer dan 5 min. wel in bedje troosten.

5. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben hier ook RRR toegepast, en mijn zoontje hebben we ook ingebakerd. Het laten huilen gedeelte hebben we overgeslagen, dat vind ik maar wreed.

Overigens hebben wij ook heel erg verschil gemaakt tussen dag en nacht om dat ritme aan te leren. Overdag slapen met gordijnen open. Ik deed de gordijnen 's oachtends om 8.00 standaard open, ook al sliepen de babys nog. Het was de teken dat de dag is begonnen.
    's nachts alleen voeden/ verzorgen en heel stil knuffelen. Niet praten, niet spelen met de baby, geen licht aan enz. Laten weten dat de nacht is om te slapen (en eten als de baby honger heeft), en dat ze dan niet hoeven te komen voor de gezelligheid en het spelen.

6. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook gebruik gemaakt van de methode van Ria Blom. Dit wel samen met het inbakeren met de doeken van Pacco. Werkte hier erg goed voor ons zoontje!

7. brit76

brit76 Actief lid

Apr 29, 2009
    379
    7
    18
    Wij hebben ook deze methode gebruikt. Zonder inbakeren want dat was niet nodig. Het belangrijkste dat wij uit dit boek haalde is het wakker wegleggen. Zo leerde ze zelf in slaap te vallen.

In het begin moest ze huilen, vaak in de avond. Dan gingen we haar wel troosten maar om de tien minuten. Even naar boven, aai over de bol, speentje en dan ging het weer. Huiltjes verschillen ook want als ze echt hard moest huilen dan gingen we natuurlijk meteen.

Ze slaapt nu heerlijk en als ze niet gaat slapen/moet huilen weten we ook dat er echt wat is. We halen haar dan uit bed/gaan dan meteen troosten. Dat komt niet vaak voor.

Handige tip die ik in een ander boek las:
    Er zijn heel veel aanpakken/methodes; kies er 1 die bij je past en wees dan consequent in het uitvoeren ervan. Niet iedere week wisselen van aanpak.

Succes!

8. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik ken het boek wel, maar heb er geen gebruik van gemaakt, wel de site www.inbakeren.nl
    Geweldige site, RRR en de puckababy, hebben super goed geholpen.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben wel van de rust en regelmaat en heb dat ook vanaf het begin toegepast. Inbakeren was niet nodig bij mijn dochter en laten huilen hebben we nog nooit gedaan, vind ik onnodig en wreed. Dus in die zin hier geen Ria Blom-methode. Maar ik ben ervan overtuigd dat rust en regelmaat voor elk kind belangrijk is.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zelf geen ervaring mee, maar mijn zoontje had dat rond die leeftijd ook heel erg.
    Heeft toen veel bij me in een draagdoek geslapen....tot het na een week of 2/3 weer beter ging en hij weer in zn bedje wilde slapen

11. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Wij hebben het ook zo gedaan; ik vind laten huilen niet wreed hoor, sommige kinderen hebben het gewoon even nodig om in slaap te vallen (maar dat is mijn mening)

Share This Page