waarom is het zo moeilijk genieten....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris maas, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    na 2 miskramen kan ik helemaal niet genieten van deze zwangerschap.
    ben alleen maar bang dat het mis gaat.
    Kunnen mensen ook deze gevoelens en gaat dat nog over.

    liefs iris
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poeh, ik heb (gelukkig) geen ervaring met een miskraam.. Maar ik denk niet dat zulke gevoelens ooit écht over gaan. Een 'moeder' maakt zich áltijd zorgen om haar kindje. Of ie nu ín of úit r buik is.. Succes verder met je zwangerschap, t komt vast allemaal wel goed!
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi Iris,
    Ik herken je gevoel. Na mijn miskraam kon ik ook niet van mijn zwangerschap genieten.
    Dit duurde tot de 20 weken echo, daarna begon ik toch langzaam te geloven dat het misschien wel goed zou gaan.
    Het scheelt ook al als je de baby kan voelen, dan krijg je toch iedere dag weer bevestiging dat het kindje nog leeft daarbinnen.

    Maar ik was pas gerustgesteld toen Bram geboren werd en alles goed was!

    Hopelijk kan je snel wel gaan genieten, bedenk dat de meeste zwangerschappen gewoon goed verlopen... (makkelijk gezegd :( )

    Groetjes, Anakin.
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Na 3 miskramen voor de 3e maand (meestal week 6 of 7) was ik eik al heel veel geruster na de 3 mndgrens.
    Tuulk blijf je onzeker, alles is nieuw, dat heb ik ook wel. Maar heel bang dat het nog mis zal gaan, dat is bij mij wel aardig gezakt inmiddels
     
  5. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Ik kan er ook nog niet van genieten. Hoop dat het na de 20-weken echo beter zal gaan, maar denk dat het pas over is als de beeb goed en wel geboren is.
     
  6. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik heb precies 't zelfde ik heb ook 2 miskramen gehad rond de 12 weken. Het is wel zo als je de kleine gaat voelen werd het wat minder maar nog elke dag denk ik zou 'het nog leven daar in mn buik. Ik wil ook vaak dat mijn vriend luisterd of hij 't hartje hoort en als ik de kleine weinig voel beweeg ik mn buik ind e hoop dat die een schopje geeft. Mijn vriend zegt dan steeds laat m lekker rusten maar ik ben soms zo ongerust dat ik dat nie kan. Echt genieten doe ik niet maar ben mega gelukkig, al zal ik heel blij zijn als die er is geszond en wel.

    xxx
     
  7. Syl Rebecca

    3 jul 2006
    56
    0
    0
    Ik ben ook heel lang onzeker geweest na twee miskramen en nog ben ik onzeker. Maar het genieten is bij mij wel begonnen toen ik de kleine elke dag voelde in mijn buik.
    Wanneer het wat rustiger is, dan ben ik natuurlijk meteen weer ongerust, maar het vertrouwen groeit iedere dag ietsje meer.
    Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn, ondanks alle onzekerheden! ;)
     
  8. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    bedankt voor jullie reacties meiden!
    ik hoop ook idd dat het overgaat wanneer ik het gaat voelen.

    liefs iris
     
  9. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    ik heb na 1 miskraam in het begin wel moeite gehad met genieten, maar nu totaal niet meer! Het voelt ook zo anders....!

    Hebben jullie dat niet?!
     
  10. Marilene

    Marilene Actief lid

    17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    erg herkenbaar,

    af en toe voel ik me er wel schuldig over...

    ik denk dat het voor mij pas begint na de 12 weken, ook al heb ik vorige week een prima tuinboon gezien met een kloppend hartje.
     
  11. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ja dat had ik ook Kimmies, de eerste zwangerschap ging mis bij 6 weken.
    En ik ben af en toe nog ongerust maar dit voelt allemaal zooo anders, das ook al een geruststelling :)
     

Deel Deze Pagina