Slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sasja88, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik vraag me af. Hoe letterlijk moet je het slapen op je linkerzij nemen? Is op je rug slapen of op je rechterzij echt zo slecht?
    Ik slaap namelijk lekkerder op mn rechterzij en soms word ik wakker omdat ik op mn rug lig..
    Links af en toe maar is gewoon niet zo'n pretje.. :oops:
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb me daar echt nog nooit druk om gemaakt. Ik sliep gewoon zoals ik het lekkerst lag. Zeker verderop ik de zwangerschap vond ik het prio dat ik überhaupt sliep.

    Maar is er iemand (VK ofzo) die daadwerkelijk tegen je gezegd heeft dat je op je linkerzij moet slapen? Zo niet, zou ik dit soort dingen allemaal met een flinke korrel zout nemen.
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Nou tegen mij is daar nog nooit iets over gezegd. T zal allemaal wel mee vallen.
    Zou wat worden als ik alleen op links mocht liggen. Dan sliep ik helemaal niet meer
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik slaap op zowel de rechter als de linkerzij evenveel.
    Denk nog het meest op rechts.
    Zodra ik even op mijn rug lig, wordt ik helemaal duizelig.
     
  5. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik slaap ook rechts, links, rug en half op mijn buik die heel groot is.
    Ik ben al blij als ik 2 uur achter elkaar slaap.
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
  7. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een artikel waarbij ze doodgeboorte een miskraam noemen zou ik sowieso niet erg serieus nemen.

    Het houdt de bloedtoevoer naar de placenta beter vrij. Dus in de gevallen waarbij dit slecht verloopt en de kans op dat het misgaat dus sowieso aanwezig is kan op je linkerzijde liggen de kans dat het misgaat verkleinen. Bij normale zwangerschappen maakt het niks uit voor het risico.

    Risico’s worden berekend door iedereen mee te tellen en dan de kans ergens op te berekenen. Maar de werkelijkheid is dat het voor degene die complicaties hebben een hoger risico is en zonder complicaties er nauwelijks risico is.
     
    Sasja88, nizzie86 en Flamingooo vinden dit leuk.
  8. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ah bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan maar gewoon ga liggen hoe ik het lekkerste lig anders slaap ik ook niet meer. :)
     
    Wij2018 vindt dit leuk.
  9. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik lig meestal op Mn rechterzijde, afgewisseld met links. Op Mn rug zelden want dan krijg ik het benauwd en spontaan de ene harde buik na de andere. Dus dat doe ik eigenlijk alleen in half zittende positie. Gewoon lekker gaan liggen;)
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  10. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik lig ook op linkerzij, rechterzij en op mijn rug, net wat op dat moment lekker ligt! Slapen wordt de laatste weken al zo'n beproeving, dus ik zou me daar ook niet te druk om maken!
     
  11. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik heb nog super lang half op m'n buik gelegen en toen dat niet meer ging echt niet opgelet op welke zij ik ging slapen. Was al blij als ik uberhaupt even kon slapen. Wat eerder al werd gezegd; idd met een flinke korrel zout nemen en lekker gaan liggen zoals jij wilt. ;)
     

Deel Deze Pagina