'slecht' advies consultatiebureau?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Beccaatje, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hai Ilse,

Ik ben nog druk bezig mijn kolfproductie op te krikken maar omdat mijn zoon toch ook nog waterdunne diarree produceert dacht ik, ik bel even met het cb, vragen op welke signalen ik moet letten i.v.m. uitdroging.

zij: hoeveel voedingen krijgt hij
    ik: nou, zo'n 7 toch wel, waarvan 1 á 2 per nacht. Soms krijgt hij meer dan 7 voedingen

zij: dat is veel te veel voor een kindje van die leeftijd, die kan makkelijk met 4 voedingen af.

En toen maar over de nachtvoeding, ik moest maar een aai over zijn bol geven of wat water........nou ben ik geen expert, maar ik vond dit advies een beetje triest.
    En dan schermen ze bij carinova dat ze zo'n mooi borstvoedingscertificaat hebben....wat vind jij nou van deze adviezen?

(of ben ik gewoon hyper...?)

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo beccaatje,

Tja..te triest voor woorden. Onlangs kwam er ook al een vraag voorbij waarbij het kindje werd geadviseerd water te geven in plaats van al dat aanleggen.....

Ik zou zeggen...ene oor in andere oor uit.

Voor wat betreft de diarree.
    Wees allert. Normaal moet je bij kinderen onder de 2 jaar met diaree langer dan een dag even langs de huisarts.

Probeer hem zo vaak mogelijk aan te leggen. Al is het maar voor 1 slokje, juist in de nacht.

BV wordt door het lichaam heel snel opgenomen en is in samenstelling precies wat hij nodig heeft. het werkt net zo goed of beter als ORS wat gegeven wordt bij uitdroging.

Let goed op je mannetje. Kijk of hij allert is, of juist slaperig. Is hij prikkelbaar? Dorstig, probeer na te gaan of hij naast de diarre ook plast en hoe die plas is, is die sterk geconcentreerd dan zegt dat iets over het vocht wat beschikbaar is.

Kijk ook hoe de diarre is, is dit alleen waterig of zit er ook bloed bij gemengd?

Is hij naast de diarree verder lusteloos, heef thij koorts, moet hij braken, heet hij geen zion om te drinken? dat bepaalt allemaal of er nog voldoende vocht binnenkomt. Na 1 diaree luier moeten kindjes tot 2 jaar minstens 50-100 ml vocht drinken.

Afijn, het CB maakte niet zo'n goede beurt. GElukkig laat je je niet uit het veld slaan door ze. Juist nu moet je zelf blijven voeden. Water voegt in dit geval niets toe.

Dus je bent niet echt hyper maar gewoon een bezorgde moeder die met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Beterschap voor je mannetje!

Ilse

Deel Deze Pagina