Dochter zit nu in het tweede vmbo havo jaar op het vso. En we ervaren nu wat probleempjes. Erg veel uitval. Ze heeft normaal tot 15:15 les, de taxi is er dan om 15:30. Nu is de afgelopen week echt drama met uitval. Ze was elke dag om 13:15 uit. Ik kan haar zelf niet ophalen, man 1 dag per week, opa 1 dag maar verder houdt t op. Ze zit dus elke dag lang te wachten. Nu wil ze niet meer naar school.... Ass dus dat gaat allemaal moeizaam. Zouden jullie school mailen? Ik bedoel als dit zo doorgaat zit ze straks thuis. Oh 1 dag heeft ze ineens les tot 16:00 uur. Ook zo fijn want de taxi tijden veranderen niet... Tips?
Jemig dat is wel heel apart. Wat verwacht school wat ze doen in die tijd? Een andere school waar we hebben gekeken hadden ze nooit uitval want dan was er iemand die het overnam of iemand aanwezig. School weet toch ook dat kinderen met de taxi komen en dan in eens tot 16.00 op school laten zitten is bijzonder. Heeft ze een mentor, anders zou ik daar mee in gesprek gaan. Zullen toch wel meer kinderen en ouders tegenaan lopen.
Zeker school mailen inderdaad! Allereerst om te kijken waar je aan toe bent, blijft dit rooster zo en kan je kijken wat er mogelijk is met vervoer. Maar ook kan school wellicht wat betekenen qua opvang. In die tijd begeleid huiswerk maken ofzo. Wel behoorlijk gek dat dit zo kan, leerlingen zitten niet voor niks op een vso
Wat bijzonder, mijn nichtje zit op een VSO maar daar is juist alles elke dag hetzelfde om die kinderen zoveel mogelijk duidelijkheid en stabiliteit te geven... sterkte! Zou het zeker aankaarten!
Ja vorig jaar was dat op deze school ook zo. Ze hebben nu een nieuwe lokatie, en zijn samengegaan met 2 andere locaties van dezelfde school. We hebben dochter vandaag maar even thuis laten blijven. En haar mentor gemaild. Hopelijk zijn dit gewoon opstart problemen. T was sowieso belabberd geregeld, stroom deed t in delen van de school niet, zonneschermen deden t niet. Waren geen kluisjes, rooster werd 1 dag van te voren gemaild vol met fouten. Dus hopelijk lost t zich allemaal snel op.
Nou zeg, wat sneu ook! Ik zou zeker in contact met school gaan. Ze zit daar toch niet voor niets? Dit zou school toch ook niet moeten willen? Hopelijk verloopt de rest van het schooljaar een stuk rustiger voor haar en komen ze wel gewoon na wat ze beloven.
Klinkt als heel erg veel onrust. Wat slecht helemaal op een school voor deze doelgroep. Ik zou er wel meteen in gesprek over gaan, zodat je het voor je dochter duidelijk kunt maken. Anders heb je kans dat ze straks gewoon besluit niet meer te willen door de onrust die ze vanuit school ervaart. Onze oudste zoon zou hier ook heel erg slecht op gaan.