Vier keer 180/6 te weinig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Judy77, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi Kwebbel,

    Mirthe zit inmiddels strak op de vier voedingen om 8/12/16/19 uur. Het lijkt allemaal goed te gaan, alleen na de voeding van 16 uur wil ze heel snel alweer eten....ben er nog niet achter of ze dan echt honger heeft of al moe en jengelig begint te worden, want bij strak vasthouden valt ze wel nog even in slaap.....

    Fruithapjes wil ze nog niet en ik vind dat ook prima om mee te wachten tot zes maanden.

    Nu lees ik overal dat veel kindjes 5 flessen van 180/6 krijgen......Mirthe dus maar vier keer die hoeveelheid (en in de laatste fles 3 schepjes Nutrix). Krijgt ze dan niet te weinig? Volgens mij komt ze nog prima aan hoor, ze is nu ongeveer 63 centimeter en 7,2 kilo....

    Ik hoef pas 9 oktober weer naar de kinderarts en het cb, tja, daar lig ik niet zo lekker mee, dus ik hoop dat jij mijn onzekerheid weer ff kan wegnemen!

    Thanx alvast!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ze zou inderdaad nog 5 flessen van 180cc water en 5 schepjes mogen. Probeer een een fles wat meer te geven. Bijvb. 210cc water.

    Ilja
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ze krijgt nu 180 met 6 schepjes, of vergis ik me daarin? Jij zegt 5 schepjes...

    En, als ik 210 water doe, dan ook meer voeding? Anders wordt het weer zo dun en spuugt ze het weer uit....

    Overigens, ze groeit wel gewoon keihard door en kreeg bij het cb al op mijn kop dat het best hard gaat.......
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Klopt jij hebt gelijk.180cc water en 6 schepjes. Ze groeit goed. Daarom zou je eens één fles met meer voeding kunnen proberen om te kijken hoe ze daar op reageert. Het aantal schepjes aanpassen.

    Ilja
     
  5. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Dank!

    Ik denk dat ik dat dan probeer met de fles van 4 uur, aangezien ze daarna vaak erg snel weer ontroostbaar huilt, eens testen of dat aan de hoeveelheid voeding ligt!

    Fijn toch dat we jou nog hebben!
     

Deel Deze Pagina