slecht inslapen en na 3 kwartier weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bianca33, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca33

    bianca33 Lid

    8 jan 2007
    72
    0
    0
    Hoi!

    Mijn zoontje van 11 weken slaapt overdag erg slecht. Ik doe al zoveel mogelijk rust en regelmaat, maar hij blijft vaak slecht inslapen. Dan moet ik iedere keer naar hem toen om over zn bolletje te aaien of speentje te geven. Hij krijst echt heel de boel bij elkaar. Na een tijdje heb ik hem zelfs een aantal maal een half uur achter elkaar laten huilen om te zien of hij zichzelf in slaap huilde. Helaas raakte hij daar alleenmaar meer en meer van overstuur. Ook eruit halen en op de slaapkamer blijven helpt vaak niet. Tot vorige week ook de bakerzak gebruikt maar dat helpt hiervoor ook niet. Hier ben ik op advies van het Consultatebureau mee gestopt aangezien het gevaarlijk is met omrollen (wat hij al een beetje doet). En als hij dan slaapt dan is ie vaak na 3 kwartier weer wakker en bijna nooit meer in slaap te krijgen. ik ga er dan steeds heen zodat hij hij weer even stil is met dehoop in slaap te vallen, wat soms lukt.
    's nachts slaapt hij wel goed, hij komt 1 x.
    Ook van een ritme met vaste tijden is zo echt totaal geen sprake.

    Wie heeft er tips voor deze radeloze moeder die overdag aan niets anders toe komt?
     
  2. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    mmm moeilijk want je doet alles wat gedaan moet worden zoals inbakeren en rust en regelmaat. Niet vergeten dat het nu ook warm is en daar kunnen ze ook last van hebben.

    Mijn dochter valt tegenwoordig zonder te huilen in slaap maar weleens lukt het niet en dan neem ik haar in mijn armen en wieg ik haar in slaap. Maar het is inderdaad gewoon volhouden en elke keer weer dezelfde structuur aanbieden.

    Ik zie dat hij 11 weken is misschien heeft hij last van sprongetje van 12 weken!
     
  3. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

    hier hetzelfde verhaal, snachts slaapt ze goed maar over dag iedere keer maar 40 min en is dan wakker.
    wij doen ook inbakeren en rust en regelmaat van ria blom, maar dat maakt geen verschil
    wat wel verschil maakt is dat wanneer ze ingebakerd is en ik e laat ze huilen ze soms vanzelf trerug in slaap valt na 20 min huilen.
    maar soms ook niet dan huilt ze wel 40 min en ga ik toch maar even troosten wat het eigenlijk alleen erger maakt.
    moeilijk is dat he.
    zelf is de wagen of de auto valt ze niet in slaap.
    marissa is nu 9 weken

    groetjes debby
     
  4. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Zou het aan het RR en inbakeren liggen? Want hier is dat hetzelfde! Quinten slaapt van 7 tot 7, maar overdag vaak maar 45 minuten. Soms langer, maar niet vaak. Misschien is het ook zo dat ze niet meer slaap nodig hebben door de diepe slaap die ze hebben door het inbakeren...Quinten is namelijk altijd vrolijk en uitgerust als ik hem eruit haal.
    In leg hem nu trouwens gewoon in een slaapzakje en een dun lakentje, het is 28 graden in zijn kamertje, veeeeel te heet dus om in te bakeren.

    Groetjes Jessica

    @ baard; ken ik jou niet ergens anders van? ;)
     
  5. inkie

    inkie Actief lid

    16 mei 2006
    118
    0
    0
    Ons meisje heeft ook altijd weinig geslapen overdags (ook 's nachts en nu nog maar dat is ander verhaal.)
    We hebben haar nooit ingebakerd op advies van CB.
    Ook slaapt ze (bijna) nooit in de autostoel.
    Nu ze sinds 2/3 maandjes is gaan kruipen en rond de tafel loopt gaat het stukken beter.
    Ze slaapt nu regelmatig 1,5/2 uur achter elkaar ipv. 45 minuten of soms nog minder.

    Succes!
    Inkie
     

Deel Deze Pagina