Slecht slapen richting einde zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Oh wat een ellende.... ik ben nu bijna 32 weken zwanger van mijn derde kindje en ik kom zo moielijk in slaap. Eenmaal wakker snachts kom ik weer niet in slaap.
    Ik ben lichamelijk en geestelijk zo moe maar mijn lichaam is onrustig, rusteloze benen, lig niet lekker, etc.

    Iemand tips, of gewoon herkenning?
    De vorige zwangerschappen had ik het ook helaas.
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Nog niet aan het einde van de zwangerschap, maar wel soms wakker s nachts en niet meer in slaap kunnen komen....
    Tips: ik kan zelf rustig worden van een ontspanningsoefening doen, iets luisteren via youtube. Misschien is dat iets voor je? Ook ga ik er soms even uit, beneden zitten met wat drinken of iets eten om het even te door breken. Succes!
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Beker anijsmelk voor het slapen gaan

    Magnesium of arnica-zalf (tegen je rusteloze benen)

    Tijdschrift/boek lezen

    Luisterboek (geen spannende thriller natuurlijk of vijftig tinten grijs ;) :p)

    Rustige muziek luisteren
     
  4. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Herkenbaar.. ook hier (bijna) 32 weken zwanger van mn 3e. Slaap ook echt heel slecht en dan overdag mn andere 2 kindjes thuis door de corona, het is pittig!

    Tips heb ik niet echt helaas.. ik lees mee, misschien dat iemand de tip heeft ;)
     
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja ik herken het. Echt drama. Ik had ook altijd lucht vastzitten als ik ging liggen.
    Wat mij het meest hielp waren magnesium tabletten, de goed opneembare( tegen rusteloze benen). En bewegen. Mijn laatste zwangerschap ben ik flink blijven sporten, had ik echt het minst last.
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Nog niet zo ver, maar wel echt last bij het slapen vooral inslaap komen en snachts van. Van alles wakker worden.
     
  7. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik slaap op zich wel goed in maar als ik dan wakker wordt in de nacht lig ik erna ook wakker. Piekeren, niet mijn draai kunnen vinden, rusteloze benen.
    Ook ik heb geen oplossing gevonden hiertegen. Als het lukt pak ik in de middag een uurtje slaap. Dochter van 8 vermaakt zich dan wel even op haar tablet.
    Maar wat zou ik graag gewoon een paar nachten doorslapen :rolleyes:
     
  8. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Heel herkenbaar, ik sliep de laatste maanden van de zwangerschap slecht (kan me de laatste keer dat ik een nacht heb doorgeslapen niet meer herinneren).
    Geen tips helaas, was vooral erg blij toen mijn verlof begon, kon het toen wel accepteren en dat gaf wel rust.
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  9. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ik had het ook. Iedere 2 uur wakker en plassen en veel woelen.Maar e nacjt voor de bevalling sliep ik in eens heel goed.
     
  10. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Hier ook herkenmaar maar geen tips. Ik doe nu dagelijks in de middag ook een dutje. Dat heeft mijn lichaam schijnbaar nodig om deze laatste weken zwangerschap door te komen.
     
  11. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Met 39+2 weken was ik zo moe, dat ik me op het laten nemen in het ziekenhuis om onder medicatie te slapen, want ik trok het echt niet meer.
    Kennelijk was het nodig... Want anderhalve dag later had ik een zoon in mijn armen.
     

Deel Deze Pagina