tekenen van ontpillen of van zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door karnijntje, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karnijntje

    13 jan 2006
    6
    0
    0
    Brugge
    Hallo

    Ik lees al een tijdje mee op dit forum, om meer te weten te komen over het zwanger worden, maar ik heb nog nooit iets gepost. Nu ben ik een maandje gestopt met de pil en zit ik toch met een vraagje.
    Ik weet dat de kans klein is om de in de eerste 'stopmaand' zwanger te graken, maar toch wil ik het vragen. Ik weet dus niet hoe lang mn cyclus is zonder pil, zit nu aan 33 dagen. En ik heb enkele verschijnselen waarvan ik me afvraag of ze komen door het stoppen van de pil of mss door een eventuele zwangerschap.
    Deze zijn de verschijnselen:
    ik ben heel moe, ik graak niet uitgeslapen. M'n borsten deden de eerste drie weken pijn ( en ik had er een soort van trilling in, is moeilijk te beschrijven) nu is de pijn min of meer weg. Bovendien heb ik de indruk dat mn tepelhof en mn tepels zelf groter zijn geworden. M'n tepels lijken nu net op 2 knikkers die constant 'fier' overeind staan en de voorkant ervan is wit (of is dit normaal?) Ik heb ook vaak steken in m'n onderbuik (rechterkant) wanneer ik hoest of me uitrek. Ik verdraag mijn lenzen niet meer, heb constant last van droge ogen. De kat reageert heel ander tegen me, ze is veranderd van een venijnig kreng naar een lief, aanhankelijk beestje. En m'n onderbuik lijkt een kleine uitstulping te vertonen (dit is waarschijnlijk maar een indruk)...
    Wat denken jullie?
     
  2. Niet meer actief

    Hoi Karnijntje,

    heb de 1e twee maanden na het stoppen met de pil dezelfde klachten gehad. Ben wel na 27 dagen steeds ongesteld. Je kan natuurlijk ook gewoon even een testje doen!

    Liefs
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    mmm, minder he al die klachten. ik had er ook een heel rijtje van toen ik net was gestopt met de pil. ik werd dan wel na 31 dagen ongesteld, maar tot op de laatste dag deze klachten en absoluut niet de buikpijn die ik normaal tijdens menstruatie had.

    je zegt dat je nog niet ongesteld bent geworden. dat kan na stoppen met pil. iemand hier op forum was meer dan 100 dagen over tijd. daar kwam de cyclus dus pas weer heel langzaam op gang.

    je kunt testen als je wilt. dan weet je het zeker. er is een kans dat je zwanger bent de eerste ronde, maar die kans is jammer genoeg niet heel groot. sterkte met alle afkickverschijnselen. ik had er trouwens ook nog haaruitval bij en puistjes. heel irritant.
     
  4. Lesley

    Lesley Actief lid

    4 jan 2006
    134
    0
    0
    bediende
    Antwerpen
    hallo, ik ben ook net gestopt, ik wil je niet telleurstellen, maar ik voelde me ook zwanger! als je naar het onderwerp 'is het normaal of ben ik zwanger', daar lees je wat ik allemaal heb gevoeld en wat de antwoorden waren. Uiteindelijk was het precies normaal wat ik voelde, alhoewel het echt niet normaal was voor me.
    groetjes
     
  5. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hoi,

    Ik zou een testje doen.

    Toen ik na 17 jaar met de pil slikken stopte, heb ik de eerste 2 maanden alleen maar zwangerschapsymtonen gehad. Wel direct een regelmatige cyclus

    Zo moeilijk te zeggen, maar in 1 keer raak kan tuurlijk ook altijd

    Toy Toy

    Houd ons op de hoogte

    cassandra
     
  6. karnijntje

    13 jan 2006
    6
    0
    0
    Brugge
    Bedankt voor julie snelle reacties. Ik had me aan deze antwoorden verwacht; maar je hoopt natuurlijk dat het zo snel mogelijk prijs is.
    Heb je topic gelezen lesley en het komt idd overeen met de antwoorden die ik op deze vraag kan krijgen.
    Ik ben naar de apotheker geweest toen ik een dag of drie overtijd was en die raadde me aan om nog eventjes te wachten met te testen, omdat ik niet zover overtijd was. Maar vanaf hoeveel dagen overtijd kan je van een test verwachten dat ze echt uitsluitsel geeft?
     
  7. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kunt het beste 1 week na je nod testen..
    Dan test je zeker niet te vroeg.

    Succes ermee!!

    Groetjes manuela
     
  8. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Je kunt al vanaf de 1e NOD testen, maar als je niet weet hoe lang je cyclus is, geeft dat geen betrouwbaar resultaat...
    Je kunt nu wel een test doen om te kijken of je zwanger bent en het daarna eventueel nog even afwachten...Mocht je toch nog ongesteld worden, dan kun je ook beginnen met temperaturen zodat je weet wanneer je eisprong geweest is en dan heb je een idee van hoe lang je cyclus zal zijn.
    Bij mij werkt het erg goed en het voorkomt dat je te vroeg gaat testen.
    Veel succes! Ik hoop voor je dat het raak is!
     
  9. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He Karnijntje,

    Ik ben heel lang aan het ontpillen (geweest hoop ik). Na het stoppen ben ik 148 dagen overtijd geweest voor dat de duidvels kwamen. Veel van de dingen die je noemt heb ik ook gehad; gevoelige tepels, buikpijn, pijn in onder rug, stemmingswisselingen, puistjes, moe... Waarschijnlijk ben je aan het ontpillen, al is het natuurlijk niet onmogelijk dat je zwanger bent. Zelf heb ik een keer getest toen ik twee weken overtijd was (dus op dag 42 van die eerste cyclus)..

    Succes

    Chrizzzy
     
  10. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje chrizzzy, ook geen lekkere start...148 dgn over tijd.
    Hoop idd dat je het ontpillen nu helemaal gehad hebt en snel zwanger bent.

    Groetjes Noralien
     
  11. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Nou Chrizzzy... ik hoop toch echt niet dat ik jou achterna ga!

    Ook voor Karnijntje; ik heb deze klachten namelijk ook... allerlei symptomen die bij een zwangerschap kunnen passen, maar net zo hard bij ontpillen...

    Inmiddels ben ik dus al 11 dagen over tijd... maar na 2 negatieve zwangerschapstesten vrees ik dat het bij mij ook gewoon een kwestie is van wachten op de :evil:
    Niet teveel op een zwangerschap hopen dus, het ís altijd mogelijk natuurlijk, maar in de meeste gevallen van wat ik hier heb meegekregen is het alleen maar ontpillen gebleken..
     
  12. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

    Dat hoop ik ook voor je :D gelukkig voor jou, geldt het voor de meeste dat het korter duurt het ontpillen hoor...

    Chrizzzy
     
  13. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Hey, hier nog iemand die aan het ontpillen is :( . Heb een paar dagen heel lichte roze afscheiding gehad, word s'nachts wakker van de honger en voel me opgeblazen.
    Hoop dat het ontpillen snel voorbij is!
     
  14. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Nog een ontpiller. Ben nu 3 maanden zonder pil en heb nog steeds behoorlijke ontpilverschijnselen. Zelf heb ik in het begin ook eens een testje gedaan om ervan overtuigd te zijn dat ik niet zwanger zou zijn. Mijn advies om dit ook te doen, anders denk je continu: stel dat ik zwanger ben....

    Succes.
     
  15. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar niemand heeft mij ooit verteld toen in aan de pil ging dat je bij stoppen moest rekenen op ontpillen en ook in de bijsluiter van mijn pil kon ik er niets over ontdekken. Daarom was ik zelf wel heel erg blij met dit forum, omdat niemand in mijn omgeving weet dat we bezig zijn en ik verder dus aan niemand kon vragen of het allemaal wel "normaal" was (ik ga namelijk liever zo min mogelijk naar de huisarts)...

    Chrizzzy
     
  16. mieke

    mieke Bekend lid

    hoi karnijntje,

    ik hoop voor je dat t gelijk raak mag zijn en dat je zwanger bent
    ik duim in iederegeval erg hard voor je
    en natuurlijk ook voor alle anderen
    tja het kan natuurlijk ook ontpillen zijn dat had ik ook
    ik voelde me ook zwanger maar helas zit ik nu in de 4e ronde
    das nog absoluut niet lang maar iedereen hoopt natuurlijk zo snel mogelijk in verwachting te zijn
    de enige manier im het zeker te weten is natuurlijk door te testen
    ik hoop t voor je in iederegeval dat het in 1 keer raak mag zijn

    liefs mieke
     
  17. Geertje

    Geertje Lid

    16 jan 2006
    35
    0
    0
    Ik ben nu ook een paar dagen overtijd, vanmorgen test gedaan; negatief :(
    Heb wel verschijnselen, dus toch maar even de huisarts gebeld. ALs ik over een week nog niet ongesteld ben dan mag ik een bloedtest laten doen.
    Nog even spannend dus!

    Geertje
     

Deel Deze Pagina