Hallo iedereen, Ik weet niet of ik dit op een goede plek heb geplaatst maar ik loop hier al een hele poos mee rond. Mijn ventje van 1 zit op een kinderdagverblijf en ik weet niet of ik hem moet verplaatsen. Als we ernaar toe gaan dan is hij meestal erg blij om daar aan te komen. Maar er zit mij iets niet lekker wat betreft die opvang. Missch ben ik overbezorgd? Het is meerdere malen voorgekomen dat als ik mn kindje ophaal dat ik een kind zie huilen (helemaal overstuur) en dat dit wordt genegeerd en niet wordt getroost. Toen ik mijn zoontje vorige week bracht en een praatje maakte met een leidster was er een kindje van ongeveer 4 maanden denk ik volledig genegeerd toen hij flink aan het huilen was in bed. Als ik binnen stap en mn kleine zn jas en schoentjes uit doe, word er meestal na het open doen van de deur niet echt aandacht besteed dat ik als ouder mn kind breng. Als mn zoontje slaapt bij binnenkomst dan wordt er keihard geroepen: ..... is hier!!! Waardoor hij dus niet rustig op bed wordt gelegd maar wakker schrikt. Hij lekt vaak door (Poepluiers op rompertje) een paar keer per wk. Ik weet niet wat ik hier echt mee moet doen. Met de leidster van de opvang heb ik absoluut geen binding mee. Maar mn kleine is toch meestal wel blij om ernaar toe te gaan. Soms vraag ik me af: In hoeverre je dat bij zo een klein kind kan merken. Het zijn verder jonge meiden en stralen geen warmte uit op 1 leidster na daar is hij helemaal gek op, die is zo lief! Ik ben bang dat als ik een klacht indien dat het effect zal hebben op de zorg van me kind. Liefs, ML Hoop van jullie graag een mening hierover te horen.
als ik dit lees denk ik: zou er toch iets mee doen als ik jouw was.....desnoods anoniem??? Bij ons kan dat en worden de meiden er echt op aangesproken!!! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen als leidster maar ook ( of juist zeker ) als moeder. Je laat immers wel je meest kostebare bezit bij ze achter. Dat je bang bent dat ze jouw klacht " tegen " je gaan gebruiken kan ik me voorstellen maar als ze eerlijk zijn hebben ze ook wel in de gaten dat ze verkeerd bezig zijn. Lijkt mij dan en anders iig de leidinggevende...... Wij hebben op de groep een aantal " veeleisende ouders " waar van een paar ouders die zeuren over bijv de temp van het lokaal die 1 graad te laag was.... maar professioneel als ik ben zal dat niet uit maken hoe ik met hun kindje om ga..... met de temp tja kijk daar kan ik niks mee, maar mijn doel is altijd om het iedereen naar de zin te maken binnen de mogelijkheden die we hebben. Hebben ze bij jullie geen kwartaal contole???? Bij ons worden iedere 3 mnd ouders gebeld en dan word ook oa gevraagd hoe ze de haal en breng momenten ervaren....
Misschien kun je eens met die leuke leidster een gesprek aanvragen? Zo te horen is dat iemand waar jij je verhaal ook wel kwijt zou kunnen. En dan liever even tussendoor, niet bij het brengen of ophalen in de groep..
dat het invloed zal hebben op de omgang met je kindje kan ik mij bijna niet voorstellen. Over de andere dingen die je noemt, kijk ik kan daar allemaal redenen voor zoeken of zeggen dat het een momentopname is, maar het feit blijft dat jij je er niet lekker bij voelt. Dus dat heeft geen zin denk. Ik zou een gesprek aanvragen, als het kan met een leidinggevende erbij als jij dat prettiger vindt. Ik zou er in ieder geval iets meedoen.
Ik ben zelf leidster op een kdv, en je weet nooit wat er aan de hand is als je als ouder op de groep komt. Een kindje wordt wel vaker neergelegd als het krijst. Het kan zo zijn dat het kindje de hele tijd maar opgetild wilt worden en dat ze hem hebben neergelegd omdat ze andere dingen te doen hadden. Dan moet het kindje zich zelf maar ff vermaken. En dat doorlekken met poepen, dat kan gebeuren. Als jouw kindje zoveel poept kan je er niet altijd als eerste bij zijn op een kdv, hij is niet de enige daar. maar zit het je allemaal niet lekker dan contact zoeken met de locatiemanager van het kdv en jouw problemen op tafel leggen.
Zie topic kinderopvang. http://www.zwangerschapspagina.nl/oppas-kinderopvang/207911-slechte-kinderdagverblijf.html Dubbel plaatsen is niet toegestaan. Kwebbel