Slechte nieuws bij SEO, wachten op GUO

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door NT92, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    allereerst wil ik aangegeven dat Nederlands niet mijn moedertaal is, dus sorry als ik wat fouten maak in de tekst hieronder.

    Deze week woensdag hadden wij de 20 weken echo die zo ‘n maximaal 5 minuten duurde… ik had weinig tot geen vruchtwater waardoor dingen niet goed zichtbaar waren.
    Eerst leek de echoscopist niet echt bezorgd, maar na een paar minuten heeft hij gezegd dat hij dingen niet goed kan zien, het is belangrijk dat wij dit verder uitzoeken en dat hij niets kan vertellen over waarom er weinig vruchtwater is, wij moeten hierover een doctor vragen. “Het is niet wat wij hopden, maar ik kan hierover niet meer vertellen” - zei hij zo een 6 keer en zo waren wij de deur uit…

    Een paar minuten later belde mijn verloskundige en vertelde dat zij kreeg te horen dat er weinig vruchtwater is en dat waarschijnlijk door de nieren komt. Zij zal een GUO regelen. Zo gezegd, zo gedaan… wij hebben een afspraak volgende week dinsdag voor een GUO in de WKZ. Bijna een hele week afwachten, geen idee te hebben hoe dingen zullen aflopen, geduldig zijn… het is echt verschrikkelijk. Ik heb gevraagd, hoe bezorgd moeten wij zijn; maar daar kreeg ik ook geen antwoord voor. Zij wist het ook niet, misschien zien zij tijdens de GUO dat er helemaal geen probleem is met de vruchtwater, zei ze.
    In mijn online dossier lees ik weer een verschillende verhaal: “conclusie: anhydramnion (er is dus blijkbaar geen vruchtwater?). er is geen normaal nier te zien. Rechts niet in beeld te krijgen, links ziet afwijkend uit”.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal dat wij bijna een hele week moeten wachten om iets meer te horen krijgen?

    Is het mogelijk dat de echoscopist iets niet goed heeft gezien en dat de nieren (of tenminste 1 van 2) in orde zijn? Is het echt mogelijk dat ik volgende week toch genoeg vruchtwater heb?

    Is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft?

    Wij zijn echt wanhopig, grasping at straws… online vond ik alleen maar dat er eigenlijk geen overlevingskans is met anhydramnion :(
     
  2. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Wat naar! Helaas heb je geen zekerheid tot de guo. Bij mij konden ze bij de 13 weken echo geen gevulde blaas vinden. Toen moest ik de dag erna naar het Radboud in Nijmwegen en ja hoor ze zagen het gelijk een gevulde blaas! Hoop dat het allemaal wel meevalt voor je! Heel veel succes!
     
    NT92 vindt dit leuk.
  3. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel, ik kan al dagen lang niets anders doen dan huilen. Ik probeer zo mogelijk positief blijven, maar het is moeilijk zonder enige informatie :(
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.620
    10.515
    113
    Lastig, ik snap dat je erg ongerust bent. In mijn omgeving heb ik dichtbij twee keer problemen met ontwikkeling van de niertjes gezien. Ik denk dat je het beste kunt afwachten, hoe moeilijk ook. Iedere situatie is anders. Heel veel sterkte toegewenst.

    Overigens, er is helemaal niets mis met je Nederlands.
     
    NT92 vindt dit leuk.
  5. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot en extra rot dat je zo lang moet wachten.

    Is jouw Nederlands wel goed genoeg om een gesprek goed te kunnen volgen dinsdag? Anders zou ik kijken of er iemand met je mee kan gaan die kan vertalen. (Ik vind trouwens dat je goed Nederlands schrijft).

    heel erg veel succes met afwachten en ik duim voor goed nieuws!
     
    NT92 vindt dit leuk.
  6. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel, wachten is echt verschrikkelijk nu

    Ja, ik vind het zelf geen probleem om een gesprek in het Nederlands te volgen. Mijn man is wel Nederlands, dus hij kan altijd helpen als iets toch niet duidelijk is
     
  7. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Weet jij misschien of er ook problemen waren met de vruchtwater vanwege de ontwikkeling van de nieren? En was er iets te doen om de ontwikkeling van de niertjes te helpen?
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.620
    10.515
    113
    Ja, dat was een signaal. Ik ben geen arts en ik heb ook geen medische achtergrond, dus ik kan er niet meer over zeggen dan wat ik heb meegekregen. Eén situatie was er geen aanleg, daar konden ze helaas niets aan doen, maar een ander geval hebben ze uiteindelijk 1 niet goed aangelegd niertje verwijdert na de geboorte, de ander doet goed zijn werk (jongen is nu 16). Ik denk dat het nu van belang is te achterhalen of er een goed niertje is.
     
    NT92 vindt dit leuk.
  9. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Heel erg bedankt! Dat geeft mij wat hoop, iets wat nu zeker nodig is.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.620
    10.515
    113
    Snap ik, ik heb helaas zelf ook het nodige meegemaakt. Ik vind het lastig om ook het negatieve scenario te schetsen, maar helaas is dat er ook. Ik duim voor je op een positief bericht, maar hou rekening met alle scenario’s, hoe moeilijk dat ook is. Veel sterkte toegewenst en laat je goed informeren als je nog vragen hebt.
     
    NT92 vindt dit leuk.
  11. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen, ook niet fijn dat je nog zoveel dagen moet wachten, ik duim voor jullie!
     
    NT92 vindt dit leuk.
  13. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Sterkte, wat ellendig om dan zo lang te moeten wachten na slecht nieuws. Het voordeel kan wel zijn doordat er meer tijd tussen zitten dat de nier die er zit tijd heeft om meer te gaan functioneren en urine te produceren. Ik duim voor je dat allemaal goed komt, sterkte met het wachten!
     
    NT92 vindt dit leuk.
  14. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Hoe was de Guo, hoop dat je inmiddels beter nieuws hebt gekregen, en al wat meer weet?
     
  15. NT92

    NT92 Lid

    3 apr 2022
    7
    1
    3
    Vrouw
    Helaas hebben wij slecht nieuws gekregen.
    De nieren zijn niet aangelegd of ze zijn zo klein dat die niet zichtbaar zijn. Ook door de anhydramnion kunnen de longen zich niet goed ontwikkelen.
    Hij heeft helaas geen overlevingskans.
    Wij zijn in compleet shock en ons verdriet is enorm groot. Ik heb geen idee hoe iemand dit soort nieuws kan verwerken..
     
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Oh wat afschuwelijk voor jullie.. heel erg veel liefs en sterkte ♥️
     
    NT92 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.073
    15.601
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte.
     
    NT92 vindt dit leuk.
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heel veel sterkte

    (Mocht je behoefte hebben aan lotgenoten contact, kijk eens bij de stichting lieve engeltjes, zij hebben ook een lotgenoten contact groep voor ouders die voor een onmogelijke keuze zijn gesteld en hierna verder moeten).
     
    NT92 vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.533
    26.098
    113
    Vrouw
    :( heel veel sterkte! Wat afschuwelijk, jeetje... :(
     
    NT92 vindt dit leuk.
  20. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte:cry:
     
    NT92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina