Slechte review op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnidee, 21 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ok, ik zou hier niet mee moeten zitten maar toch irriteert dit mij mateloos, wat vinden jullie?
    Het verhaal: ik had op marktplaats een broek te koop gezet en meerdere biedingen gehad. 1 man was als eerste en de broek had ik hem al toegezegd maar ik hoorde niets meer. Daarna vroeg iemand anders wat ik voor de broek wilde hebben. Ik doorgeven wat mijn prijs was en hij gaf aan dat dit voor hem prima was. Ik heb toen doorgegeven dat ik de broek al aan iemand anders had toegezegd en dat ik nog een dag af wilde wachten of diegene nog zou reageren. Daar gaf hij geen antwoord op.
    Vlak daarna kwam de eerste bieder toch nog met een reactie dat hij de broek wilde hebben en hij heeft hem ook gekocht.
    Ik heb de 2e bieder gelijk op de hoogte gesteld dat hij helaas toch naar de 1e bieder is gegaan. Nu krijg ik vervolgens 1 ster met als verbeterpunt beleefder communiceren, afspraken nakomen en betere service verlenen. Wtf, ik ben gewoon eerlijk en beleefd geweest, nog succes gewenst met de verdere verkoop en vanaf het begin transparant geweest over dat er al een bieder was. Ik heb verder altijd alleen maar 5 sterren dus dit irriteert me enorm. Geen idee wat ik hiermee wil maar ik moest even m’n frustratie kwijt denk ik haha. Wat zouden jullie doen hiermee? Laten gaan gewoon?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zou ook gefrustreerd zijn maar kan je er wat mee doen? Zelf nog onder reageren met tekst en uitleg? Ik verkoop nooit via marktplaats maar koop wel eens wat en let dan altijd wel op hoe lang iemand actief is en op de recensies!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.806
    6.971
    113
    Vrouw
    Bij mp kan je toch alleen een recensie geven als je ook gekocht hebt? Hoe heeft hij nou dan 1 ster kunnen geven?
     
    Vero0504, hummeltje5, Leesteken en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Haha ik zou dat ook SUPER irritant vinden op m'n smetteloze 5 sterren recensies. Maar wel laten gaan denk ik..
     
    Shay25, Archie83 en Linnidee vinden dit leuk.
  5. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Reageren kan dus niet, helaas. Anders had ik heel het gesprek eronder gezet denk ik haha. Ik weet dat ik het gewoon moet laten gaan maar ik kan zo slecht tegen oneerlijkheid :(
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nee schijnbaar ook als je alleen contact hebt gehad. Ik wist het ook niet dus dit kwam nog meer onverwachts :(
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Laten gaan.

    Zo 1 keer een 1ster zou mij dus ook niet tegenhouden om bij u te kopen.
    Zijn er meerdere slechte reacties dan zal ik niets kopen

    Reageren op zo iemand zou ik dus ook niet doen.
    Dat is meer iets voor echte slechte verkopers, die hebben altijd wel een uitleg ;).
     
  8. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ik snap je helemaal. Ik werk in een winkel en wij hebben ernaast een webshop. Krijg je een recensie super winkel kom hier zeker weten terug en dan een 7......... Geef dan verdorie een 10.

    Maar goed we kunnen er niks aan doen. Weten dat we goed bezig zijn. Dus we lezen t en laten t voor wat t is.
     
    Cobon, GossipGirlxoxo en Linnidee vinden dit leuk.
  9. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Zo flauw inderdaad. Zie je ook wel eens bij restaurants. Dan geven mensen een 1 omdat ze niet terecht konden ofzo, zo kinderachtig
     
  10. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen maar 5 sterren reviews en een 1 ster review van een dame die niet eens iets van mij gekocht had.
    Ik heb precies hetzelfde gedaan; ze kreeg van mij een 1 ster review.
    Ze was echt woedt.
     
    Zeebra, Dubbelgeluk en Linnidee vinden dit leuk.
  11. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Maar je kunt iemands review toch pas zien, nadat jij een review terug hebt gegeven?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja en alleen als je iets verkocht hebt.
     
  13. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Heb je gelijk in hoor, maar dat had ze mij medegedeeld in de berichtwisseling.

    @nelta dat dachten wij dus ook, maar zonder dat we iets verkocht hadden, heeft zij toch een review kunnen plaatsen net als bij TS.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh ok, dat hebben we hier nog niet gehad.
     
  15. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Ah ja ik snap heel goed dat je niet tegen onrecht kunt! Ik denk dat hij er gewoon flink de pest in had en zich zuur wilde afreageren. Lekker laten gaan.

    Lees jij trouwens alle recensies door van iemand voordat je koopt? Ik niet. Misschien wanneer ik tijdens een gesprek twijfels heb of het wel zuivere koffie is, anders kijk ik globaal naar het profiel: hoelang lid en 4 sterren of meer. Als er 3 of 2 sterren staan zou ik wel nieuwsgierig zijn haha.
     
    Ang1987 en Linnidee vinden dit leuk.
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Volgens mij kun je idd zonder verkoop een recensie plaatsen. Marktplaats weet toch sowieso niet altijd of de koop heeft plaatsgevonden wanneer iemand het komt afhalen bv.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  17. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nou dat is juist zo raar, ik wilde ook een slechte review geven, zo kinderachtig ben ik dan ook wel weer. Maar toen stond er dat dat niet kon omdat ik al gereageerd zou hebben?! Maar dat is dus niet zo en als ik tussen zijn reviews kijk zie ik ook niets van mezelf terug. Heel raar. Ik ben nu geneigd om marktplaats te mailen hierover :roflmao:. Maar ik ga er een nachtje over slapen haha. Hopelijk ben ik er morgen weer overheen..
     
    Ang1987 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  18. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Man heeft ook heel lang 1 slechte review gehad, als koper. Ging om een fiets, zo goed als nieuw. We waren wat vroeger, stonden al buiten maar dat wist hij niet, de verkoper zei dat hij hem "alvast even buiten ging zetten". Niemand gezien toen. Komt hij even later aan, en wijst een complete roestbak aan als de fiets van de advertentie. Léék niet eens op de foto's. Dus we hebben vriendelijk bedankt. Krijg je 1 ster voor dus.
     
  19. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Dit zou mij ook frustreren! Maar helaas kun je er echt niets aan doen. Vind het ook echt een gemiste kans van marktplaats dat je geen reactie op reviews kunt geven.

    Maar een gebruiker met alleen maar 5 sterren reviews en 1 met 1 ster zou mij niet afschrikken om te kopen. Azijnpissers heb je er altijd tussen zitten denk ik dan.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  20. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook eens zo'n geval gehad. Z8 kinderkleren te koop.
    Veel reacties en iedereen netjes bericht dat ik op volgorde van binnenkomende reacties ga werken om het eerlijk te houden.

    Eerste niets meer van gehoord, dus naar 2e bieder gegaan.

    Een van de dames die ik op de hoogte had gehouden en netjes had aangegeven dat het naar de 2e was gegaan had één ster review gegeven met pakket nooit ontvangen, beleefd communiceren en afspraken nakomen.

    Dit heeft ook echt wel even impact gehad.

    Ik ben kort daarna ook gestopt met verkoop via marktplaats..
     

Deel Deze Pagina