Slechte termijnecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door emmen88, 8 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Hallo,

    Vandaag hebben wij de termijnecho gehad met 11.4 weken.
    Hierop was een flink verdikte nekplooi te zien (6mm)
    Ik kon aan de reacties merken dat dit zorgwekkend is. Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Wat heftig. Een goede vriendin van mij heeft dit ook meegemaakt. Haar kindje bleek helaas het syndroom van turner te hebben en is in de buik overleden.

    Een verdikte nekplooi kan wijzen op chromosomale afwijkingen maar dat hoeft niet. Zij heeft destijds een vlokkentest laten doen.

    Heel veel sterkte!
     
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Wat een nare situatie, zoiets wil je natuurlijk nooit te horen krijgen! Weten jullie inmiddels al iets meer? Sterkte!
     
  4. Pickwickje

    Pickwickje Actief lid

    19 aug 2020
    295
    220
    43
    Vrouw
    Wat heftig. Geen ervaring maar wil je heel graag sterkte wensen. Weten jullie al meer?
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg, niet wat je wil horen bij een echo..
    Bekende van ons had dit ook en het bleek turner te zijn. Veel sterkte! Hebben jullie al info gehad over vervolgonderzoek?
     
  6. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Bedankt voor de lieve reacties! We hebben een week later een echo gedaan in het UMCG en daar bleek de nekplooi 2mm geslonken te zijn. Van 6.5 naar 4,6. Daarnaast waren de hersentjes en het hartje voor zover te zien netjes aangelegd. We hebben besloten geen vlokkentest/vruchtwaterpunctie te doen, het kindje lijkt levensvatbaar, dan is het welkom zoals het is (anders ook, maar dan had ik het graag geweten ter voorbereiding) we hebben goede hoop op een mooie afloop
     
    zwaaistaart, Krily, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg! Wat een mooi nieuws. En zo te lezen komt jullie kindje in een warm nest terecht, ik hoop dat je verder een fijne zwangerschap hebt!
     

Deel Deze Pagina