Slechte uitslag vlokkentest. Wat nu?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door me1989, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Wat zegt jou gevoel ?

    Kunnen jullie een 3e kindje met een eventuele beperking aan ?

    Ik kan je hierin geen advies geven alleen zeggen volg je hart


    Ik zou zelf de zwangerschap hier niet voor afbreken zoals je al zegt dat je kinderen verder gewoon plezier in het leven hebben en toch heel veel kunnen
    En het niet zeker is hoe dit kindje het gaat doen

    Wens je heel veel sterkte
     
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Maar dat kan ook gebeuren als je kiest voor afbreken en je man het kwalijk gaat nemen
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Daar ben je zelf bij. Als je kind leert je bent goed zoals je bent. Niet uitmakend hoe of wat.
     
  4. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Niemand is perfect gelukkig ook maar
    Dan zou de wereld heel saai zijn haha
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Juist het feit dat het een weinig voorkomende aandoening is maakt het best lastig om er een verwachting aan te koppelen. Er zijn simpelweg te weinig gevallen om iets over het kanspercentage te zeggen.
    Zo lang het slechtste scenario mogelijk is, is het realistisch. Ook al is de kans misschien heel (erg) klein en is de kans vele malen groter dat jullie kindje een milde variant zal hebben... je moet wel altijd rekening houden met het slechts mogelijke scenario. Dat is immers een optie, hoe klein die kans ook misschien is. Maar goed, ik neem aan dat jullie dit soort gesprekken ook al hebben gevoerd met een klinisch geneticus.
    Ik snap dat het heel lastig is, want het afbreken zwangerschap is ook een onomkeerbare beslissing (en dan ga ik er ook vanuit dat je man sowieso niet nog een zwangerschap zou willen), waarbij je nooit zal weten of je wel of niet een ‘juiste’ keuze hebt gemaakt (als in: het kindje mankeert bijna niets versus is rolstoelgebonden etc). Dus ik denk wel dat de belangrijkste vraag is: wil ik eventueel het risico nemen dat wij een kindje krijgen met een behoorlijke handicap. Als het antwoord op je vraag “ja” is, dan is je keuze denk ik wel gemaakt. Als je geen kind wil met een behoorlijke handicap, dan is de keuze denk ik ook duidelijk.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat klopt niet helemaal.
    Op 10 april kwam je erachter en op 22 april was je 6+5 wkn.
    Dus toen je erachter kwam was je 4+5 weken zwanger en klopte het hartje nog niet.

    Verder wil ik je veel succes wensen in jullie moeilijke keuze, welke het ook mag worden!
     
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Deze opmerking geeft toch geen meerwaarde aan mijn onderwerp? Wil je dat ik me nog rotter ga voelen ofzo? Ik snap niet zo goed wat je ermee wilt bereiken, dan heb je dus al mijn topics zitten terug lezen om er even lekker tegen in te gaan? Want zelfs ik weet die data en termijnen echt niet uit mijn hoofd.. *Zodra ik de eerste echo had (die ik gelukkig drie weken eerder kon plannen dan dat het echocentrum eigenlijk wilde doen) klopte het hartje al.
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Ik zal die graag met ja beantwoorden en mijn man met nee.
     
  9. Domiej

    Domiej Actief lid

    15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Feiten noemen zijn vaak verhelderend maar in dit geval wanneer TS echt een serieus issue heeft voegt dit niks toe aan het Verhaal.

    sterker nog je hebt verder geen enkele opmerking over het topic om een antw te geven op haar best serieuze vraag.

    Ik lees vaak mee en waardeer je reacties vaak enorm (en je eerlijkheid) maar dit is gewoon niet nodig!

     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt helemaal gelijk.
    Mijn opmerking heeft totaal geen meerwaarde voor je verhasl jnderdaad. Ik had het niet moeten plaatsen.
    Mijn excuus voor het neerzetten hiervan.
    Ik wilde je daarmee absoluut geen slecht gevoel aanpraten.

    Mijn 2e stukje meende ik echter wel! Ik hoop dat jullie sterk uit deze moeilijke keuze zullen komen, ongeacht welke keuze dat zal worden.
     
    julia80 en me1989 vinden dit leuk.
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb je topic volledig gelezen. Allereerst ben ik blij dat ik niet in jullie schoenen sta en dat het me een enorm heftige keuze lijkt.
    Maar ik wilde wel even kwijt dat je bovenstaande zegt. Maar ik door dit topic wel een beetje het gevoel krijg dat je jouw man jou nergens toe wil laten dwingen, maar je het vervolgens omgedraaid wel probeert.
    Welke keuze het ook gaat worden, het zou wel een keuze van echt jullie samen moeten zijn. Anders gaat je huwelijk er hoe dan ook onder lijden.

    Mocht ik ernaast zitten, dan mijn excuses. Ik hoop echt dat ik ernaast zit. Maar ik kon het niet van me af zetten.
     
    Sado en Ysabella vinden dit leuk.
  12. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik schrijf dit natuurlijk ook allemaal vanuit mijn kant van het verhaal. Dat wil niet zeggen dat ik hem thuis niet de ruimte geef om zijn verhaal te doen en naar hem te luisteren. En natuurlijk zet ik de zwangerschap niet door als hij niet met dat idee kan leven. Maar het fijne van zo'n forum is juist dat je (hopelijk) anoniem je eigen verhaal kwijt kan. Mensen die we in het echt kennen, vrienden, familie enzovoort gaat dit niks aan, tot dat wij bekend maken wat ONZE keuze is.

    Bedankt iedereen voor de meningen/adviezen. We zijn er uit!

    @Beheer dit topic mag gesloten worden hoor:thumup:
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    En? Wat is jullie keuze geworden?
     
  14. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Mijn man heeft zelf de dichtbij staande familie afgebeld. Eerst over de slechte uitslag (hadden we ook nog voor ons gehouden om niet beïnvloed te worden) en vervolgens met de mededeling dat we er voor gaan.
     
    toch3, Loveischocola en Zeeuwsemama vinden dit leuk.
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Fijn! Hopelijk mag alles goed gaan en kunnen jullie gaan genieten van de zwangerschap!
     
  16. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Ja we nemen onze verantwoordelijkheid en we zullen toch wel zielsveel van hem houden en er het beste van maken. Beter dan je je hele leven lang afvragen, 'wat als het mee viel/gezond was'...
     
    YellowEyes, Beertje8, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Wat fijn

    Zie dat we even ver zijn

    Hoop op gezond kindje voor je
     
    me1989 vindt dit leuk.
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Een hele fijne zwangerschap gewenst
     
    me1989 vindt dit leuk.
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Topics worden een maand na de laatste reactie automatisch gesloten.
     
    me1989 vindt dit leuk.
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dan heb ik niks gezegd. :)

    Ik lees dat jullie ervoor gaan. Ik duim dan dat hij alleen maar drager is en verder niets!
     
    me1989 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina