Slijmverlies 4 weken na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Surprisebaby, 27 dec 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Surprisebaby

    Surprisebaby Bekend lid

    19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Ik heb dus 4 weken na de bevalling slijmverlies gehad zoals ik voorheen wel eens had tijdens de eisprong.
    Is dit nu echt weer een teken dat ik een eisprong heb? Ik voel overigens niet de pijntjes die ik kon voelen tijdens de eisprong.
    Maar ik maak me wel een beetje zorgen. We hebben namelijk wel ‘onveilig’ gevreeën in die dagen ervoor.
    Ik geef volledig borstvoeding op verzoek, echt heel vaak. Ik kan mij dus bijna niet voorstellen dat mijn cyclus al weer op gang is gekomen.

    Ik was 3 weken na de bevalling gestopt met vloeien. Alhoewel het al gauw niet meer echt bloed was, wat ik verloor, maar een soort bruinig en roze vloeien. Maar dus toen het bijna 4 weken na de bevalling was, kwam er echt helemaal niks meer in mijn inlegkruisje.
    We hebben dus twee keer rond de 4 weken na de bevaling gevreeën. En direct daarna (na de 1e keer van die twee keer) verlies ik nu dus al dagen doorzichtig slijm zoals bij de eisprong....

    Iemand hier ervaring mee? Kan je echt zo snel alweer een eisprong krijgen? Of hoef ik mij niet meteen zorgen te maken en vanaf nu maar wel veilig gaan vrijen?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso veilig gaan vrijen want je cyclus kan weer op gang komen. Borstvoeding is geen anticonceptie en zegt niks over hoe snel je wel of niet een cylcus krijgt.

    Mijn zoontje is 6 weken oud en ik heb mijn eerste menstruatie al weer gehad. Dus ja het is mogelijk om zo snel weer een cyclus te hebben.
     
    Surprisebaby vindt dit leuk.
  3. Surprisebaby

    Surprisebaby Bekend lid

    19 mrt 2018
    510
    447
    63
    Vrouw
    Echt snel....
    ik ga nu inderdaad natuurlijk wel echt anticonceptie gebruiken. Maar had dus echt niet verwacht dat na drie weken vloeien een week later al een eisprong kan plaatsvinden.
     

Deel Deze Pagina