Verder kook ik altijd voor 2 dagen. In begin van de week haal ik courgette, paprika, winterpenen, ui of prei, broccoli of boontjes, aardappelen etc Je kan dan zoveel variëren.
Gelukt om bij de lidl een zak te halen. Wel echt de moeite waard. 1 zak wortels 1 zak mandarijnen Bosje lenteui Losse aardappelen zal ongeveer 400/500 gr zijn Broccoli Prei Witte kool Bak pruimen Dat voor 3 euro. Je moet wel geluk hebben om er dan te zijn.
'Lastige' is dat wij biologisch eten, dus alle aanbiedingen en/of uitverkoopbakken daar vind ik nooit wat. Ik maak ook wel eens wraps zelf, op Pita's. Lekker maar wel veel werk!
Onze echte bespaartip is de aldi en nettorama. Wij zijn in februari begonnen bij de aldi boodschappen doen. We hebben gewoon alles geprobeerd wat we normaal ook eten. Soms is het niet lekker (cola drink ik alleen coca cola) maar de ijsthee en 7up is daar prima! Het scheelt ons heel veel geld, we doen dan invullen bij de appie wat we daar gekocht hadden en zijn eigenlijk altijd zo'n 10 tot 20 euro goedkoper uit. Sinds een tijdje zit er een nettorama hier en die is nog goedkoper. Die hebben ook echt hele leuke aanbiedingen. Dus zijn we zelfs weer dingen van de aldi gaan vervangen daar We houden zoals gezegd alles bij wat we hebben gekocht en hoeveel het bij de appie zou zijn. We hebben nu al zo'n 400 euro bespaard met gewoon dingen kopen die je anders ook bij de appie zou kopen en als we zo doorgaan scheelt dit zo'n 1500 euro per jaar
Ik blijf t ook altijd erg leuk vinden wat je soms aan 'kliekjes' kan gebruiken om een maaltijd op tafel neer te zetten. Soms hebben we gewoon allemaal een verschillend portie uit de vriezer wat we eten, de één pasta, de ander rijst, etc. Maar ik kan ook soms iets nieuws in elkaar flansen van losse ingevroren dingen als, restjes groente, vlees, gezeefde tomaten, etc. Of gewoon met wat er nog in de koelkast ligt, dan kijk ik wat ik nog heb en wat ik er evt aan kleins bij kan kopen om iets klaar te maken.
Seizoensgroenten kopen en dan als het half kan, de Nederlandse soorten. Wij eten in de winterperiode dus veel stamppotten omdat de andijvie, boerenkool en hutspot dan goed verkrijgbaar zijn en vaak leuk gerpijsd in de aanbieding zijn. Heb je de ruimte/tijd: zelf een moestuin aanleggen. Wij hebben het geluk dat we de ruimte hebben aan huis (plus een ruime kelder en vriezer) en hebben een mooie ruime moestuin. De komende weken zorgt dat wel voor veeeeeeel extra werk omdat veel groenten bijna tegelijkertijd klaar zijn. Dat betekent dan echt wel een aantal dagen oogsten, schoonmaken, bereiden en wecken of diepvriesklaar maken. Too Good To Go gebruik ik ook regelmatig, maar dan wel op dagen/tijden dat ik ook in de gelegenheid ben om pakketten te halen. We wonen wat verder van de winkels verwijderd, waardoor je door `extra` te moeten rijden, alsnog duurder uit bent.
Het enige wat bij efficiënt werkt, is op vrijdagochtend met een lijstje naar de grootste lidl in de buurt en halen wat we vrijdag t/m donderdag moeten eten en nodig hebben doordeweeks aan fruit en tussendoortjes. 2x chips en ongebrande nootjes, een zakje snoep en wat koek. Brood haal ik wel tussendoor. met 2 pubers hanteer ik de op=op methode en lekker chocolaatjes verstop ik voor mezelf. Als ik thuis ben maak ik van het vlees al porties en doe gelijk de kruiden erbij en hup in de vriezer. Sinds ik dit doe, scheelt dit zeker een kwart qua uitgaven en mij levert het veel tijd op, want ik kan besteden aan wat ik wel leuk vindt.
Misschien ligt het aan mij hoor, maar hoe is wraps maken veel werk? Dat is m.i zo'n beetje het aller- allersimpelste wat je kan maken qua (plat)brood. Of misschien doe ik iets fout
Maar kocht je bij de AH dan ook de huismerken / basismerken? Ik vind daar zelf qua prijs niet veel tussen zitten als ik de Aldi met andere supermarkten vergelijk Uiteraard wel met de A-merken Koop zelf ook genoeg bij de Aldi, dan is het vooral dat ik niet in de verleiding kom om een A-merk te pakken. Helaas vind ik de bakken met non-food-aanbiedingen ook altijd leuk om door te neuzen, dat is dan weer niet goed voor mijn portemonnee
Einde van de dag naar de markt Groente en fruit is dan goedkoper bij de alberheijn app heb je Overblijvers Die kan je reserveren bij de winkel bij jou in de buurt Zo is er een groente/fruit pakket maar ook brood/banket en dan voor 2.95 kijk altijd in de folders en sla dan in Bv op wasmiddel, pasta etc Dat zijn dingen die lekker lang houdbaar zijn
Ja. Het scheelt echt zo 20 tot 50 cent per artikel! En dat lijkt inderdaad niet veel maar tikt uiteindelijk toch weer lekker aan. Maar eerlijk is eerlijk sommige dingen kosten ook hetzelfde. Of maar 2 cent goedkoper ofzo.
Wow, had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken met de huisarts/basismerken! Nu ga ik zelf altijd eerst naar de Aldi en daarna door naar een andere supermarkt om daar te halen waar ik bij de Aldi niet voor kon slagen. Dat zijn dan vaak wel bepaalde merkartikelen, dus vrees dat er voor mij niet veel meer winst valt te behalen maar ga er in elk geval weer wat beter op letten!
Maar merkartikelen zijn dan weer vaker in de aanbieding. Wat voor ons ook helpt is in plaats van flessen drinken blikjes drinken. Halen we bij die grenze of kruidvat. Een fles daar gaat de prik er vrij vlot af en drinken we meer van dan bij blikjes. Dan is het 1 blikjes en blijft de prik er op zitten.
Hier gaan flessen altijd wel op, we hebben alleen in huis wat we zelf lusten, haha, dus dat komt wel goed!
Wij hebben niet standaard frisdranken in huis, dat is nog een grotere besparing Mocht er bezoek komen dan halen we een fles (tegenover ons huis zit een buurtsuper). Gelukkig kan je hier nog glazen flessen cola/fanta kopen en die weer inleveren, die zijn een stuk goedkoper dan plastic flessen en het is milieuvriendelijker. Ook maak ik regelmatig citronnade met citroenen van onze boom. En zodra de appels in het seizoen zijn, maak ik met alle klokhuizen (die over zijn van appelmoes maken) appellimonade, dat blijft maanden goed in de koelkast. Maar over het algemeen drinken we gewoon water/thee.