slippers mee naar school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door fl01, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind slippers mee naar school een beetje een dingetje. Van mij mogen ze het meestal niet omdat ik het eigenlijk een beetje gevaarlijk vind, volgens mij kan je daar niet lekker mee rennen, klimmen en spelen. ik heb dan liever dat ze sandalen aandoen. die 'vast' zitten. Wat vinden jullie? Kinderen zijn 5.5 en bijna 7.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik vind slippers ook niet voor op school.
    Vind het met fietsen en autorijden ook niet wat.
    En met rennen en vliegen ook niet eigenlijk. Dingen vliegen vaak uit. Tenen kapot.
    Sandalen zijn dan een betere optie idd.
     
  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn gek op hun slippers, maar heb gezegd dat ze voor thuis in de tuin of op vakantie zijn. Naar school mogen ze hun sandalen aan.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Nope mag van mij niet en gelukkig mag het van school ook niet. Gebeuren veel te veel ongelukken met van die flipflops.
    Hier sandalen aan als het warm is.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    hier is er geen slipper in huis te vinden. Maar als ze ze hier graag aan zouden hebben (wat niet het geval is) dan de regel voor thuis en achter het huis. Crocs mogen ze van mij ook niet aan naar school.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze vindt iets tussen dr tenen niet lekker zitten, dus hier heeft ze ze nooit aan. Maar anders had het van mij niet gemogen. Vind dat echt niet veilig.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Nope. Leuk voor in de tuin maar geen haar op mijn hoofd dat die ondingen aan gaan naar school. Te vaak ellende mee gezien.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mag het niet, is een schoolregel. Met rennen, klimmen, springen en voetballen kan een slipper heel makkelijk dubbelklappen en dan kun je je goed pijn doen - ik heb liever dat ze rennen, klimmen en springen met sandalen. Oh en fietsen met slippers vind ik ook niks.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Van die rubberen slippers mogen van mij niet en ook andersoortige slippers heb ik jaren afgehouden, maar ze hebben sinds vorig jaar allebei Birkenstock-achtige slippers. Ik vind het nog steeds niets, maar met name de oudste heeft er jaren om lopen 'zeuren'. En inmiddels is ze 10, dus moet het ook wel kunnen. De jongste wilde ze ook heel erg graag en heeft ze ergens halverwege vorige zomer alsnog gekregen, toen was ze 6,5. Ze kunnen er prima mee rennen, klimmen en spelen, de oudste voetbalt er ook gewoon mee (dat vinden de slippers minder leuk, kan ik je vertellen ;)), maar ik vind het zelf toch geen fijn idee, ik heb net als de rest liever dat ze sandalen dragen...
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier doen ze brickenstocks wel aan naar school. Ze doen er alles mee rennen en zelfs voetballen (al lijkt me dat niet fijn) Havainas heeft alleen mijn dochter van 11 aan. Hier rent ze niet op maar zei is dan al wat ouder. En die zijn wat hipper volgends haar.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, dat mag niet van mij.
     
  12. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Oké ik zal de eerste zijn die hier kind gewoon mee naar school laat gaan. :oops:
    Hele zomer loopt ze erop dus tja... Ook naar school en nog nooit ongelukken of iets erdoor gebeurd.
     
    Donutlover, Syane, Strandbal en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook hoor, nooit bij nagedacht eerlijk gezegd....
    En tja, als ze vallen leren ze vanzelf dat niet te doen met slippers aan. Maar mijn meiden zijn niet zo van het rennen
     
    Donutlover, suus02 en Gootje1988 vinden dit leuk.
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Hier ook gewoon met slippers aan. Rennen, fietsen, voetballen, alles eigenlijk. Ja hij valt wel eens, maar dat doet ie met sandalen ook.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De jongste trekt gewoon haar sandalen aan maar heeft toen het vorig jaar zo warm was gewoon slippers naar school aangetrokken. Was toen zo warm en speelden veel met water enzo_Op school hebben ze het liever niet maar met dertig graden maken ze graag een uitzondering ;)
     
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Nee hoor, wij ook :).
    Onze meiden dragen deze bijna de hele zomer, het liefste van die flipflops, kunnen er alles mee! Bij ons op school was t ook nooit een probleem. Iedereen liep er mee.
    Ben op een gegeven moment gestopt met goede degelijke zomerschoenen kopen want ze stonden altijd maar in de kast mooi te wezen, slippers en sandaaltjes trokken ze aan, zonde van de dure schoenen ;).
    In de winter krijgen ze wel degelijke schoenen.
    En ik ben zelf opgevoed met altijd degelijke stevige schoenen, zomer en winter, want dat was zo goed voor je voeten. Nou maakt geen bal uit, ik heb vanaf begin twintig steunzolen want mijn voeten hebben echt ondersteuning nodig, is gewoon je bouw.
    Ik heb er dus echt nooit moeilijk over gedaan bij de kinderen. :roflmao:
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  17. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Op mijn werk geven wij ook het advies om het niet te doen. Veel valpartijen en kapotte tenen
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier hadden/hebben ze Teva sandalen (meisjesvariant en de oudste inmiddels de damesvariant ;)), die kunnen tegen water, ideaal! :) Juist met water vind ik slippers nog minder prettig; de meeste worden dan zo glibberig glad. :|

    Hier op school zomers (heel) veel kinderen op slippers. Denk ook dat het daar door komt dat mijn dochters het ook willen. De jongste zegt ook heel vaak dat N. (haar beste vriendinnetje) altijd op slippers loopt, al vanaf de kleuterklas, en haar zusje ook. En dat zijn dus wel die rubberen dingen... Helaas heeft mijn dochter dan toch pech. ;)
     
  19. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier ook geen slippers aan naar school, ze willen sinds dit jaar helaas ook geen sandalen meer aan. Vooral de oudste vind sandalen niet meer mooi, tja dan maar haar gympies de hele zomer aan!
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Hun birckenstocks mogen wel naar school, flipflops en adidas niet
     

Deel Deze Pagina