Zoveel problemen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Maargoed, ik moet dit even kwijt..
    Wij hebben op dit moment zoveel problemen..
    Mijn hoofd is overvol, en ik kan niet goed meer nadenken hoe alles verder moet..
    Ik wil het even kwijt.. ik heb echt het gevoel dat ik zo overspannen ga worden..

Mijn moeder zou gaan oppassen, als ik weer aan het werk zou gaan.
    Nu ben ik alweer in de 2e werkweek, en ik dacht dat alles wel goed zou gaan..
    Het begon allemaal met mijn werk, ze hadden beloofd dat ik ook een avond mocht gaan werken. Maar toen puntje bij paaltje kwam, mocht dat niet meer, en moest ik binnen 2 dagen nog iemand zoeken die kon oppassen. Gelukkig is mijn schoonzusje op vrijdag vrij, (maar nu nog voor een maand, en moet ik zelf weeer een oplossing zoeken) dus komt zij hier.. de rest van de dagen gaat hij smiddags naar mijn ouders.. Toen ik zwanger was dacht ik: dat zit wel goed.
    Maar alsik mijn ouders met mijn zoontje zie, lijkt het gewoon net of ze nog nooit voor een kind gezorgd hebben. En ik vind heel erg dat ik dit typ, en voel me er zo schuldig over..
    Vanmorgen moest ik bloedprikken, en mijn moeder zou even een halfuurtje komen.. ze nam de fles over, en toen ik terug kwam had hij niks meer gehad! (Hij is wel een moeilijke drinker, hoofd links dan weer rechts, huilen etc.) Maar ze gaat ook met hem spelen tijdens het drinken, en ik heb gezegd dat ze dat niet meer moest doen, ivm hij denkt dat hij gaat spelen en niet drinken..
    Nou toen ging ik hem dus in bad doen, en mijn moeder leek het leuk om te kijken..Ik vond het goed. Alleen toen ik het badje aan het vullen was, ging zij mijn zoontje uitkleden, hij had ook gepoept. Toen kwam ik terug, en zag overal nog poep zitten.. ik zei: oh ik moet hem eerst nog even schoonmaken, ze zei: Hebn ik al gedaan hoor! Ik zei, hij zit nog onder de poep! Ze zag het ECHT niet..
    En zo oud is ze niet eens, 53..ik begrijp dat gewoon niet..
    Ik voel me zo vreselijk slecht, en ik heb nu echt het gevoel dat ik zelf voor mijn zoontje wil zorgen, maar dat gewoon niet..
    en ze vergeet altijd hoe ze de fles moest vast houden. Hij heeft een dental speen, en snapt nog steeds niet hoe ze hem nou moet geven..

En dan zijn er nog zat andere problemen..
    Onze auto is stuk, en zal waarschijnlijk iets van 1200 gaan kosten, er moet een hele nieuwe motor in..
    Verder stapelen de rekeningen zich op, en daarom wilden we een lening aanvragen, omdat we er echt niet doorkomen.
    De lening ging niet door, omdat mijn man net nieuw werk heeft, en nog geen papier had met zijn inkomsten.
    Ook bij mijn man zijn oude werk, had hij zoveel min dagen, omdat hij vrij had toen ik in het zkh lag, en toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag..( hij is 8 wk te vroeg geboren)..moest hij alles terug betalen.

Ik zie het helemaal niet meer zitten met alles..
    Ik ben zelf ook mega vermoeid. Ik heb al CVS, maar dit is zo erg. Ik heb het gevoel dat ik zo leef, dat ik niet meer door heb, hoe ik het doe.. Alles doe ik in een was.

En dan nog mijn man zijn familie, is net andersoms. Mijn familie kwam te vaak langs, maar had natuurlijk wel interesse.
    Maar mijn man zijn familie, belt nooit. komt nooit langs...en hij heeft er verdriet van..

HET IS GEWOON allemaal te veel..en heb het gevoel dat ik wel kan blijven huilen. Over een halfuur moet ik werken, maar geen haar op mijn hoofd die wil..pffffff:)

Sorry voor het lange verhaal.. ik ben zo blij dat ik het tenminste ergens kwijt kan!

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Lastig verhaal meis.

Dat met je moeder laat het nog even op ze beloop laat het even op haar manier doen ze moet er waarschijnlijk nog in komen weer een baby. Ze moet hem nog leren kennen hoe hij werkt zijn aan en uitknopje ik weet zeg het op een rare manier. Ze zal het op haar manier best goed doen. Even je ogen sluiten er voor wel advies blijven geven. Ze moet ook nog wennen hoe ze die fles moet geven, lijkt zo sinpel maar dat is het niet. bij mij moeder moest ik in het begin ook de voeding afgepast neer zetten. ect ect. En die pas heel soms op niet zo vaak.

En als je je nu zo voelt melt je dan even voor een paardagen ziek en probeer even je hoofd op oorde te krijgen, Wat je wilt ect.

Of je je moeder nog wilt laten oppassen en of je kindje eventuweel als nog naar een kdv gaat.

Alles lijkt nu te gelijk te komen maar stel even proriteiten en als het allemaal niet helpt miss even naar de ha en vragen je door te sturen naar psygoloog of maatschappelijk werk of zo iets.

Voor nu even de tijd voor je zelf nemen. En dan pas besluiten na de hand nemen.

3. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Och meiske toch!
    Als ik jou was zou ik nu de huisarts bellen en zeggen dat je zsm een afspraak wilt. Je moet nu ingrijpen voordat het helemaal misgaat!!! Hopelijk kan de huisarts je helpen of anders je doorverwijzen naar maatschappelijk werk ofzo. Ik denk dat het verstandig is dat je eens met iemand kan praten die er geheel onafhankelijk tegenover staat! Zoals je er nu in zit zie je door de bomen het bos niet meer. Een frisse blik op de zaken door een onafhankelijk iemand kan al zorgen dat iig de kleine problemen opgelost worden. De grote problemen kun je dan op termijn samen aanpakken. Ik denk ook dat t handig is om je man van jouw gevoel op de hoogte te brengen. Jullie staan er wel samen in en jij hebt ook nog de hormonen van de zws in je lichaam die zorgen dat je op dit moment waarschijnlijk wat emotioneler reageert. Samen komen jullie er vast uit, zeker als je op tijd hulp vraagt!
    Sterkte meis en laat nog eens weten hoe het gaat!

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

oef meid, een hoop narigheid allemaal ineens. Is er een familielid die je (tijdelijk) financieel kan helpen?

Wij hebben ook een een klote jaar achter de rug en nu... nu gaat het goed! Zoveel narigheid er ineens was zo kwamen vervolgens ook de goede berichten. Die houden je op de been.

Durf om hulp te vragen meid en laat het ook toe.

5. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Ik zou het nog een paar keer aanzien met je moeder en wil het dan nog niet dan zou ik andere maatregelen nemen.
    KDV hebben vaak een wachtlijst maar gastouders vaak niet en dan zou ik in eerste instantie daarvoor kiezen.

Ziek melden zou in niet doen omdat je nog in je proeftijd zit, probeer een goede motivatie voor je werk op te brengen.
    Je kan het geld nu eenmaal goed gebruiken.

Bel de mensen op aan wie je nog geld schuldig bent en probeer een afbetalingsregeling te treffen, dit hebben ze vaak liever dan eindeloos aanmaningen te versturen met alle gevolgen van dien.

En als de rust is weer gekeerd dan pas een gesprek met de schoonfamilie aangaan.
    Succes met alles!

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Over dat oppassen van je zoontje heb ik een 'makkelijke' oplossing..ga op zoek naar een gastouder bij jou in de buurt. Beter voor je zoontje ook, dan elke keer naar die en dan weer die..(is mijn visie iig!;))

Je krijgt een groot deel terug van de belastingdienst, dus duur is het niet.

Succes met alles!

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mag ik even me mening geven, Haar moeder doet haar best dat ze het niet op haar manier meteen doet betekend toch niet dat oma het gelijk slecht doet.???

Geef je wel gelijk een gastouder weet van wanten maar en is flexiebel en je krijgt het terug van de belasting.

Maar geef oma in deze nog gewoon een kans, Soms is het jaren geleden dat ze voor een baby gezorgd hebben ze moeten er als het waren weer in komen. Iedereen die net moeder/vader is maakt fouten ook oma.s opa.s

Daar bij dat oma de billen niet goed achter gelaten heeft en ze heeft het niet gezien, niet z,n ramp kind ging gelijk in bad. Dus tja dan worden die billen ook gelijk schoner. Zie het probleem niet zo. eerlijk gezegt.

Maar misschien denk ik wel te makkelijk.

Wel lastig trouwens dat je je niet ziek zou kunnen melden je klinkt aardig overspannen en hebt duidelijk even tijd nodig om nog verder te groeien in wat je wilt als moeder. Neem de tijd.

Succes verder trouwens.

Komt goed tijd komt raad.

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Zie ook nergens dat ik zeg dat oma het slecht doet..maar dat zal aan mij liggen:D

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook wel wat dingetejs die je opnoemt die heel herkenbaar zijn bij zowel mijn schoonmoeder als mijn eigen moeder! Je moet je er niet te druk om maken. Ik zeg het ook wel eens tegen mijn moeder als ze Kyra weer eens niet op tijd haar luier verschoont heeft en helemaal nat is. Maar het kan niet allemaal op mijn manier gaan. Ze doen het op hun manier en daarin kan ik alleen wat sturen als ik het gevoel heb dat het echt niet goed gaat!

Verder hoop ik voor je dat het met de financiele problemen snel beter zal gaan!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:)jehebt wel gelijk denk dat ik meer me mening in eerdere post niet goed hebt beschreven hihih.

Maar moet gaan dochter wakker.;)

Deel Deze Pagina