smoesje voor de sauna?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 30 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo, ik ga over 2 weken met m'n moeder, vriendin en haar moeder naar de sauna(beautyfarm).
    Ik ben dan 8 weken zwanger, op zich wil ik het dan nog niet vertellen,ik wil een smoes verzinnen, dat ik een schimmelinfectie heb omdat ik niet in de sauna mag.
    maar................
    nu al zijn m'n borsten opgezwollen,en als dit erger wordt, denk ik dat ze het hun wel opvalt....
    Wat zouden jullie doen, in deze situatie?????
    Alvast bedankt voor de reacties.
    groetjes Mensi. ;)
     
  2. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik vind het al knap dat je het je moeder dan nog niet hebt verteld! Tja, moeilijk om dan ff wat te verzinnen ja. Wat grieperig misschien, hoesterig en dan is sauna te benauwd. Verder zou ik t zo niet weten. Misschien ook leuk om het dan juist te vertellen als dames onder mekaar! Succes!!
     
  3. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    jammer hoor het kan zo lekker zijn om een dagje sauna te pakken.
    maar tja je lichaam verraad je dan he.
    je kan toch ook misschien wel zeggen dat je borsten opgezwollen zijn door menstuatie of zo.
    zijn ze echt zo opgezwollen of is het in je beleving?
    groetjes lieke.
    wat vind je partner?
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lieke,

    het is niet verstandig om in het begin van je zwangerschap naar de sauna te gaan. Ik denk ook dat mensi daar op doelt hihihihi :D
     
  5. Niet meer actief

    Mensi....ik zou gewoon een dag van te voren zeggen dat je HEEL erg ongesteld bent en het niet zit zitten om dan naar de sauna te gaan.
    Want met een tampon en dat draadje of een maandverband zonder onderbroek loopt het niet zo charmant :)

    Werkte bij mij ERG goed ;)
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    hhaha ik heb mij altijd laten vertellen dat sauna niet slecht is tijdens een zwangerschap ...
     
  7. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    ja ik ben ook gewoon in de sauna geweest tijdens de zwangerschap hoor kwaad kan dat echt niet hoor . maar een smoesje hummmmmmm even denken ik zou het eerlijk gezegd niet weten ,maar is het niet leuk om op die dag juist het je moeder te vertellen????


    groetjes anita
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    De sauna kan geen kwaad als je t al gewend bent om te doen van voordat je zwanger werd... Als je dus (zoals ik bv) nog maar 1 keer in je leven in de sauna bent geweest, moet je t de 2de keer niet gaan doen als je zwanger bent ;)
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Dat is mij ook verteld, ik mag echt niet naar de sauna gaan. En zeker niet onder de 4 maanden. Staat in bijna elk zwangerschaps boek of site.... ;)
     
  10. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief


    Hai Mensi,

    Die van Daan vond ik wel goed: gewoon zeggen dat je ongesteld bent en dat je daarom totaal niet in de stemming bent om naar de sauna te gaan.
    Eventueel kan je iets verzinnen omtrent werk, bijv.: ik heb die dag een cursus, conferentie, teamuitje.
    Uiteraard is ziek zijn een uitstekend alternatief. Een schimmelinfectie, HAHA! Goeie!!

    Veel succes!!
    Anouk.
     
  11. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bedankt voor de reacties!
    Lieke, m'n borsten waren neit even groot, en nu wel,dus er is er zo wie zo 1 aan het groeien,M'n man zegt dat hij niet weet wat hij zou zeggen, misschien wel proberen te zeggen van het schimmelsmoesje...
    Tis best wel lastig, aan de ene kant wil ik het nog niet zeggen, aan de andere kant, lijkt het me ook wel erg leuk, en ik weet zekers dat we dan helemaal een leuke dag hebben!!!
    Ik ben n.l soms ook een beetje draaierig,dan begrijpen ze me.
    En ik krijg een massage,op m'n buik liggen voelt niet meer zo fijn.Maar ik hou jullie op de hoogte, ik ga 12 november.
    Veel liefs Mensi.
     
  12. Niet meer actief

    Ik had het mijn moeder al gelijk gezegd! Ik zou het eerlijk vertellen. En geen smoesjes verzinnen. Maar ieder voor zich!
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi allemaal,

    Ik ben eruit.....ik ga het wel vertellen..... :)
    Anders ben ik bang dat ik de hele dag er maar een beetje omheen moet draaien.En dit lijkt me de eerlijkste oplossing.
    Ze mogen het uiteraard nog niet verder vertellen, tot ik m'n echo heb gehad.Ik ga straks de verloskundig bellen, voor de 1e afspraak...
    Eigenlijk heb ik nu alleen maar soms last van zware borsten,
    ik ben helemaal niet misselijk ofzo...
    (kan nog wel komen natuurlijk), en heel soms ben ik een beetje licht in m'n hoofd.
    M'n man vind het leuk, maar is helemaal er zeker van na de 1e echo zegt hij, als hij de baby heeft gezien. (is ook wel begrijpelijk)
    Verder heb ik een 9 maanden dagboek gekocht, dat is ook erg leuk om elke week wat op te schrijven.
    Tot mails xxx Mensi. ;)
     
  14. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    nou ik wens je veel plezier in de sauna en veel plezier met het goeie nieuws aan je moeder vertellen..


    groetjes anita
     
  15. weeltje

    weeltje Actief lid

    21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Kun je nu al niet meer op je buik liggen????
    Is wel erg snel he met 6 weken..... :confused:
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Weeltje,

    Ik kan wel op m'n buik liggen,maar is niet meer fijn bedoelde ik!!!!
     

Deel Deze Pagina