snel aankomen ..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natascha25, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi allemaal

    Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die snel aankomen. Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht. zo een 72 kilo. Ik ben sinds ik zwanger ben al bijna zeven kilo aangekomen. Terwijl ik toch heel gezond eet. Ik eet drie keer per dag brood fruit en groente en aardappels. Ik snoep amper. Niet veel meer als voorheen. Maar nu merk ik dat mijn bovenbenen echt een stuk dikker zijn geworden. Mijn buik groeit nu ook wel aardig maar mn benen gaan wel erg hard. Zou dit nog weg gaan na de bevalling?? Of zal ik mijn eetgewoontes moeten aanpassen?? Of is dit vocht vasthouden?? Ik plas wel veel.

    liefs natas
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    hey natascha

    Ik ben ook al veel aangekomen. Hoeveel precies weet ik niet maar ik loop al sinds week 8 in positiekleding omdat mijn eigen broeken me eigenlijk direcht al te krap waren.
    Volgens de verloskundige was het vocht. Ze heeft echt even goed gekeken of het maar 1 kindje was in plaats van twee en zei toen dat het vocht was. Het schijnt meer voor te komen en schijnt ook bescherming voor het kindje te zijn.
    Bij mij zit alles om mn buik/billen die gordel.
    Ik gebruik inmiddels een drankje van weleda ( homeopatisch) om niet te veel vocht vast te houden.

    Ik denk niet dat je je eetgewoontes hoeft aan te passen.
    Als je erg onzeker bent kun je altijd je vraag hier bij de verloskundige plaatsen.

    succes in ieder geval!

    xx
     
  3. Niet meer actief

    Pffff, ik ben ook VEEL dikker geworden.


    Ik heb me lang niet gewogen, en mijn verloskundige doet dat ook niet...maar toen ik zo'n 5 maanden zwanger was en ik een keer bij een vriendin op de weegschaal stond, was ik al ruim 10 kilo aangekomen. Ik weet zeker dat het er nu in totaal zo'n 16 zijn. En ik moet nog 10 weken!!

    Maar goed, ik weet hoe het komt want ik snoep heel veel. Ik eet alles wat ik wil en lekker vind.

    Bij mijn eerste zwangerschap deed ik dit ook en toen was ik aan het eind 26 kilo aangekomen!!!!

    Maar in de eerste maand na de bevalling was ik al 20 kilo kwijt, dus ik maak me niet zo druk. Ik weet dat het wel goed komt.

    Alleen 26 kilo zoals bij de eerste gaat me nu wat te ver, dat wil ik niet meer....hahaha
     
  4. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    De laatste keer op de weegschaal, nu zo'n twee weken geleden, was ik al 7kg aangekomen ;)
    Normaal weeg ik net 60 kilo.

    Ik weet van mezelf dat ik gezond eet dus ik laat het allemaal gewoon gebeuren. Als ons kindje eenmaal geboren is zien we wel wat de schade is.

    Smakelijk ;)
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben nu 6,5 kilo aagekomen,
    maar ik snoep alleen gezonde dingen.
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik ben ook al 3 kg aangekomen en dat terwijl ik echt niet meer snoep dan normaal.
    Het voordeel is dat ik de kilo's alleen maar op mijn buik zie, terwijl dit ook alleen maar de darmen zijn die omhoog geduwd zitten.
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    1e zwangerschap 45 kilo gegroeid en toen in ca 1,5 jaar 55 afgevallen.
    Nu inmiddels 20 kilo gegroeid en ik moet nog 6 weken. Ook die 20 kilo krijg ik er wel weer af.
    Ik eet echt niet meer dan voor de zwangerschap, maar ik ben na 8 weken wel gestopt met voetbal. Dus geen 2 trainingen meer per week en geen wedstrijden. Daar ligt het dan aan denk ik.

    Tipje: probeer te blijven bewegen, zoals fietsen, zwemmen, stevig wandelen etc...

    Groetjes van Kiki
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben er dus ook al 20 aangekomen.
    Nou werk ik dus ook al niet meer vanaf december, dus dat scheelt denk ik ook. Door mijn BI kan ik ook zoveel niet .. dus echt veel beweging heb ik ook niet. Nog 5 weekjes te gaan , ben benieuwd op hoeveel kilo ik zal eindigen. En of ik ze er allemaal weer afkrijg
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tot nu toe ben ik 12 kg aangekomen. Maar ik heb een hond en wandel dus regelmatig. Geen grote stukken want dat lukt niet meer. Heb ook last van mijn bekken. En ik zwem nog altijd, 1 a 2 x in de week. Dus ik blijf wel in beweging. Maar goed, je moet het er allemaal maar zien af te krijgen na die tijd, dus ik let er wel op wat ik eet. Maar als ik trek heb ga ik wel eten hoor. En dat kan echt van alles zijn. Heb geen rare eet tic of zo, dat ik iets speciaals moet hebben....
     
  10. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik weeg normaal zon 74.5 en ben nu 73 dus ik val af. vind ik nog niet zo erg maar het is wel van 1 week. deze week heb ik een goede week en ben een halve kilo weer aangekomen. bij mn 2e hoefde ik pas met 20 weken positite kleren te dragen. maar ik denk toch dat het nu wel wat eerder wordt.
     
  11. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ik ben ook veel aangekomen ik gging vrijdag op de weegschaal staan en schrok me rot.. maar ja het hoort er allemaal bij.. gelukkig ben ik niet echt rondom veel aangekomen en puur mijn buik en klein beetje mn boven benen..
     
  12. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ben nu 7,5 kg aangekomen..... Vroeg me wel af of dat veel was (zie ook mijn eerdere bericht), maar de VK heeft me gisteren gewogen en de afgelopen 4 weken ben ik maar +/- 1,5 kg aangekomen (terwijl mijn buik echt aan het groeien geslagen is :) ); volgens de VK is mijn gewicht keurig....

    Ook ik probeer op te letten met wat ik eet (lukt niet altijd ;) ), maar ik heb ook wel zoiets van: na de bevalling zie ik wel weer verder.

    Groetjes,
    Ramona
     
  13. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik was voordat ik zwanger raakte aangekomen eigenlijk...maar ben daarna afgevallen..
    maar sinds ik nu in nl ben dan ben ik wel een halve kilo aangekomen :D
    Komt vast door al het lekkere eten wat ik naar binnen werk..
     
  14. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi,

    2 van mijn vriendinnen waren ook heel snel aangekomen terwijl ze helemaal niet ongezond eten. De verloskundige had tegen hen gezegd dat teveel fruit en zeker allerlei sapjes niet handig zijn omdat je dat als zwangere meteen omzet in suiker/vet ofzo. Volgens hem kun je beter een cola-light nemen dan een sapje.

    Het is misschien ook bij iedereen verschillend maar misschien hebben jullie er iets aan?

    Groetjes, Lilith
     
  15. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ik ben ook er benieuwd wanneer en hoeveel ik zal aankomen. Daar is het nu nog een beetje vroeg voor, maar als ik lees dat sommige vrouwen met 8 weken al positiekeding dragen? Mijn borsten groeien wel had, maar ik ben nog steeds 51 kg, net zoals voor mijn zwangerschap. Op zich kan ik er wel wat bij hebben, maar hoop toch dat het vooral op mijn buik bij komt. Lijkt me zo mooi om met een dikke toeter te lopen en van achter amper te zien dat je zwanger bent. En tegenwoordig heb je zulke leuke positiekleding, dat er ik er stiekem toch wel een beetje naar uit kijk!

    liefs Sämira
     
  16. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ook ik kon met 8 weken mijn eigen broeken niet meer aan....dat had vooral te maken met de zwelling van mijn darmen en bovendien droeg ik in het begin meer rond dan naar voren.... Nu "pas" begint mijn buik echt te groeien. ;)

    Je moet gewoon kleding dragen die comfortabel zit!

    Groetjes,
    Ramona
     

Deel Deze Pagina