snel afgeleid door collega`s

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik ben begonnen in een nieuwe baan , met een opleiding erbij. Alles wat ik nu doe op mijn nieuwe werk is dus nieuw voor me.'
    Nu zijn er collega`s die dit werk al jaren doen en dus ook tijdens het werk veel praten.
    Ik ben een heel sociaal persoon en wil daar nogal eens door afgeleid worden en hierin meegaan, waardoor ik fouten kan gaan maken.
    Dit wil ik natuurlijk niet .
    Wie heef er tips waardoor ik me niet zo snel kan laten afleiden op mijn werk?
    Ik kan niet ergens apart gaan zitten en ik mag vanwege een schone ruimte ook niet zomaar een koptelefoon ofzo mee naar binnen nemen.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik ben eigenlijk verbaasd dat je op je werk bent en met meerdere in een ruimte werkt. Is dat noodzakelijk?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Schone ruimte schrijft ze > dus ja dat moet daar gok ik. Dat is niet je gepoetste aanrecht he.
     
    spruitje80 en Syane vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik wist niet zo goed wat ik daaronder moet verstaan.
     
  5. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Corona heeft wel de paternalistische trekjes van mensen bloot gelegd.
     
    Chelsey88 en spruitje80 vinden dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Daar hoef jij je toch helemaal niet verbaasd over te voelen? :oops:
    TS vraagt tips voor een probleem van haar en jij voelt enkel verbazing dat ze niet thuiswerkt. Weet je hoeveel beroepen er zijn waar je voor op locatie moet werken? Echt heel veel. En het is toch niet aan ons om elkaar erop te wijzen of iedereen zijn beroep wel op de beste locatie, volgens de richtlijnen, uitvoeren o_O. Dat lijkt me iets voor diegene zelf om te bepalen ;).

    Ts, misschien dat je het sowieso bespreekbaar kan maken bij je collega's, precies zoals je het hier omschrijft. Wil niet zeggen dat ze niet meer mogen praten ;), maar ik zou zelf als collega dat wel fijn vinden om te weten. Dan ben je soms ook wat beter bewust van wat je zelf doet. En daarnaast kun je er dan best rekening mee houden.
    Zou een speciale geluidwerende koptelefoon die
    'schoon' daar naar binnen gaat en daar dan vervolgens ook blijft niet een optie kunnen zijn?
    Er wordt toch in de zorg bijv ook met schoenen gewerkt die op de plek zelf blijven? Of bepaalde andere materialen die op dezelfde plek blijven?
    Anders iets van oordoppen, maar dan geldt een beetje hetzelfde denk ik.
    Soms is dat gewoon nodig, de ene persoon kan zich beter afsluiten van gesprekken dan de ander.
     
    Jetje1, Yellowsun en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat een vreemde reactie, ik kan niet goed plaatsen waarom je in een schone ruimte geen koptelefoon op mag zetten, wellicht een hoge eis aan hygiëne, maar dat zal wel mijn gebrek aan kennis zijn.

    Laat ik mijn post verduidelijken want ik had mij niet goed verwoord, het ging mij om de opleiding. Als je een opleiding moet volgen, je wilt eigenlijk een koptelefoon op, dan zou het kunnen, maar dat is een aanname, dat je dat misschien ook thuis kunt volgen. Dus dat zou een oplossing kunnen zijn.
    Dat het werk zelf op locatie is, dat kan heel goed, maar de opleiding zou misschien, maar laat ik mij zeer voorzichtig uitdrukken, ik heb daar niet voldoende informatie voor, thuis gevolgd kunnen worden.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Tenzij je in een clean room werkt oid zie ik niet zo goed waarom je geen koptelefoon mee kunt nemen? Mijn man werkt altijd met een noise cancelling hoofdtelefoon. Ideaal zo'n ding. Wat een rust.
     
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik ben vooral heel nieuwsgierig wat voor werk en opleiding dit zijn en wat een schone ruimte in deze is.
     
  10. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik werk in het ziekenhuis op de afdeling sterilisatie medische instrumenten .
     
    Gewooniemand, Oilell en JupitR vinden dit leuk.
  11. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En mijn school is gewoon vanuit huis maar het is een BBL opleiding. Dus voor mijn werk moet ik naar het ziekenhuis.
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.198
    113
    Het is zo grappig dat je tegenwoordig op ZP eerst wordt beoordeeld of je je wel 100% aan alle officiële en onofficiële Corona regels houdt voordat je antwoord krijgt op je vraag :roflmao:
     
    b0llen, soovi, Gewooniemand en 35 anderen vinden dit leuk.
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    echt he
     
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ah! Ik wist niet eens dat zo'n afdeling bestond, maar klinkt logisch dat het er moet zijn ;)
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Dat is vrij lastig thuis:D dan zou ik het voorleggen aan je collega’s, en wellicht is er een mogelijkheid om de theorie van je opleiding thuis te volgen? Zodat je geconcentreerd kunt werken?
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ai. Toch een soort cleanroom dus. Dan wordt het idd lastig. Misschien gewone oordopjes die je na elk gebruik kunt weggooien? Maar ja of dat handig is als je instructies krijgt.
     
  17. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik zou misschien aangeven bij sommige taken van te voren aangeven dat je dat wat lastiger vindt en je moet concentreren dus dat je niet kan terug praten. Zij snappen dan ook wel dat je dus even stilte wilt. Ook al zouden zei dan toch wat gaan praten dan heb je iig niet het idee dat je iets terug moet zeggen.

    Ik ben ook zo een collega die veel praat (ik zit nu al maanden thuis te werken maar il bedoel vroeger). Ik heb er zelf nooit zo bij stil gestaan dat andere dan niet goed kunnen werken. Ik zou het zelf geen probleem vinden als iemand er iets van zei maar ik denk dat ik wel snel in mijn oude patroon zou vallen. Ik praat nou eenmaal graag :D.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  18. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dat
    Probleem heb ik dus ook. Ik
    Praat heel graag en ga dus snel mee in gesprekken van collega’s, waardoor ik mijn focus wel eens kan verliezen
     
  19. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    De theorie van de opleiding volg ik al thuis vanwege Corona. Maar in de praktijk moet ik me
    Ook echt focussen. Je moet heel precies werken omdat met de spullen die jij in je handen hebt weer mensen geopereerd gaan worden . En soms wil ik mijn focus wel eens verliezen omdat ik mee ga in die gesprekken van collega’s die dit werk al jaren doen
     
    Zeebra, ButterflyPassion en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Ik weet niet of je enigzins invloed hebt op de ruimte waar je gaat staan, maar ik ga meestal in een hoek zitten. Dan kan ik me makkelijker afsluiten. Ik heb echt 360 gehoor en hoor werkelijk waar ALLES. Afsluiten ervoor zijn verschillende trucjes voor. Mogelijk heb jij een machine die een bepaald geluid maakt, focus daar op.

    Als je wilt oefenen met focussen, luister klassieke muziek (Hans Zimmer is ook een prima optie) en haal verschillende instrumenten er uit, leer de rest te negeren. Probeer bijv. te achterhalen wat de viool speelt terwijl t orkest vrolijk doorspeelt, als ware dat je die zelf wilt gaan spelen en jij die partij probeert te leren. Daarna switch je over naar bijv. picollo of cello. Het is een concentratie oefening, maar helpt je andere geluiden af te sluiten.
     
    Ysabella en Yellowsun vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina