Snel vet haar --> minder wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kangerootje, 17 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoe snel went je haar aan minder vaak wassen?

    Ik heb heel steil, sluik maar wel veel haar. Heb van mezelf een droge huid en wil graag meer volume in mn haar. Het is erg snel vet en de kapper gaf me als tip om minder vaak te wassen... Ik was het normaal gesproken elke dag, daardoor is het naast sluik ook héél zacht en alles zakt uit...
    Tot nu toe helpt dat niets, op dag 2 zie ik eruit alsof ik mn hoofd in de frituurpan heb gehangen :(
    Droogshampoo helpt dan wel.

    Iemand nog tips? Ben nu al een maand bezig met minder wassen... Wil zo graag minder vet haar!
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.977
    113
    Vrouw
    Ik lees graag mee. Vorig jaar ook een maand volgehouden maar toen van ellende gestopt.
    Ik had niet het idee dat het minder snel vet werd.

    Hier ook op dag 2 een frituur coupe :(
     
  3. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Bij mij helpt ook niks, heel veel geprobeerd. Alleen toen ik zwanger was kon ik er langer tussen laten, dus ik denk dat het bij mij hormonaal is.
     
  4. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Stoppen met gewone shampoo en overstappen op natuurlijke haarzeep (bijv Werfzeep), minder vaak wassen en stoppen met conditioner heeft mij enorm geholpen! Geen vettig dun haar meer, maar een gezonde vollere bos. Ik ben ook gestopt met haarstylingsproducten en dat helpt ook enorm veel. Als je ziet wat er in shampoo en stylingsproducten zit kan dat onmogelijk goed zijn voor je haar en hoofdhuid. Eén keer per maand doe ik een haarmasker van groene klei en hydrolaat.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.564
    13.130
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #5 hummeltje5, 17 apr 2021
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    Geen idee hoe lang dat wennen duurt, maar ik heb ook lang en had sluik haar. Vroeger toen ik het nog elke avond wastte, was het idd. heel snel vet.

    Wat bij mij nu helpt en waardoor het ook minder sluik is geworden:
    - In de ochtend wassen zodat het kan drogen aan de lucht.
    - Ná het drogen pas kammen.
    - Om de dag wassen (dus iedere 48 uur).
    - Per douchebeurt m'n haar twéé keer wassen.

    PS: conditioner heb ik nooit gebruikt en haarstylingsproducten een enkele keer, maar dat doe ik bij voorkeur niet omdat het dan ook mega snel vet wordt.
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.860
    7.808
    113
    Amsterdam
    Hier is het hormonaal bepaalt blijkbaar als ik zwanger ben kan ik het zo een week niet wassen. Als ik het nu 2 dagen niet was is het echt vreselijk vet, ik gebruik überhaupt nooit haar producten ofzo dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik het om de dag moet wassen.
    ps vanuit m’n beroep, als psychiatrisch patiënten zich uit hun psychose niet wassen tijden daar wordt hun haar ook echt niet minder vet van...
     
    liset22 vindt dit leuk.
  7. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn haar werd ook altijd na 1.5 dag al vet. Maar sinds ik de curly girl methode doe kan ik gerust een week mijn haar niet wassen. Ik was nu dus mijn haar met shampoo zonder siliconen, sulfaten en uitdrogende alcohol.
    Curly girl methode kan je ook met steil haar doen
     
    anica vindt dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Welke shampoo gebruik je? En wat doe je dan bij de curly girlmethode?
     
  9. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ik volg even :thumup:
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik heb het afgebouwd dus eerst om de dag daarna om de 2 dagen en nu al heel lang in de winter 1x per week en als ik in de zomer erg veel zweet 2x per week. Ik was mijn haar met een shampoobar dat helpt ook wel want pas had de kapper het gewassen en was het op dag 3 al weer vet. Afbouwen van om de dag naar 1x per week heeft denk een maand of 4 geduurd totaal
     
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    De curly girl methode draait eigenlijk om de verzorging van je haar. Zo gebruik je geen sulfaten omdat dat te agressieve reinigers zijn. Siliconen leggen een laagje om je haar waardoor je haar geen vocht meer kan opnemen enzovoorts. Hete stylingtools zijn een no-go omdat ze je haar beschadigen. Je kan er héél veel over vinden als je eens googled, er zijn ook Facebook groepen waar de dames graag willen helpen ;) .

    Eerst bepaal je je haar eigenschappen. Aan de hand daarvan bepaal je of je producten mét of zonder proteine nodig hebt. Na een final wash, een laatste keer wassen met sulfaten om alle siliconen uit je haar te verwijderen, start je met de Cg methode.

    Ik heb zelf producten zonder proteine nodig, en gebruik de every day shampoo van de Hema en de garnier loving blends conditioner. De shampoo is wel even wennen, want omdat er geen sulfaten inzitten schuimt hij maar een héél klein beetje.
    Deze combinatie zorgt er bij mij voor dat mijn haar niet snel meer vet wordt.

    Ik doe dan ook nog een bepaalde stylingsroutine omdat ik mijn natuurlijke slag naar voren wil laten komen. Maar als je steil haar hebt en het enkel om je vette haar gaat, dan kom je met CG wassen al een héél eind denk ik :) .

    Ik snap dat het allemaal als veel informatie klinkt, maar echt als je eenmaal bezig bent en weet hoe je een beetje handig kan googlen om te weten welke producten je wel en niet kan gebruiken, valt het allemaal reuze mee.

    Door de conditie van mijn haar ben ik in ieder geval helemaal om !

    Edit: mijn haar werd na de eerste keer cg wassen al niet snel vet meer. Ik lees dat het ook even kan duren maar dat is voor iedereen anders.
     
    Syane vindt dit leuk.
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    #12 Youtan, 17 apr 2021
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    Ligt het ook niet aan de soort shampoo die je gebruikt? Mijn dochter mag maar (Max) 2x per week haar haren wassen. Ik heb voor haar shampoo van de dokter (eczeem)(geen aanrader, stinkt) en shampoo van Vichy, maar ze heeft nooit meer vet haar. Toen ze gewone shampoo gebruikte wel.
    Ik gebruik wel eens haar shampoo en ik merk ook verschil.
     
    Syane vindt dit leuk.
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Bedankt voor de korte versie. Ik merk zelf zeker verschil tussen shampoos. Föhn, stijltang en dat door dingen gebruik ik nooit. Haarlak, gek, mousse ook niet. Nooit conditioner. Dus al goed bezig als ik het zo lees. Dat is in elk geval mooi. Ik kan een dikke week zonder wassen. Soms zelf langer. Lijkt me wel fijn om te weten welke shampoo dan het beste bij mijn haar past.
     
  14. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    edit: Ik zie net dat dit ook wel sulfaatvrije shampoo is :)
    https://www.newpharma.nl/vichy/526215/vichy-dercos-ultra-kalmerende-shampoo-sulfaatvrij-normaal-tot-vet-haar-fles-200ml.html
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.555
    7.367
    113
    Permanent zetten, doe ik ook af en toe ook, dan ligt het haar niet op de hoofdhuid en wordt het veel minder snel vet.

    Maar goed, je moet ook maar net krullen willen :roflmao:

    Hoorde laatst ook van iemand die daarom haar haar kleurde/blondeerde, maar of dat echt helpt weet ik niet.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ben van elke dag naar 2x per week gegaan. Gewoon door steeds langer uit te stellen. De soort shampoo vind ik ook wel uit maken, gebruik nu sebamed en dat werkt voor mij heel fijn.
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier ook heel stijl haar dat snel vet wordt. Van alles geprobeerd (waaronder permanent. Die was er zo weer uit) maar heb me erbij neergelegd dat ik het gewoon dagelijks moet wassen. Mijn haar ziet er gewoon goed en gezond uit en de kapper zegt dit ook steeds. Zonder dat ik erover begin. Het is goed zo hahaha
     
  18. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ik heb echt jaren geprobeerd om mijn haar minder vaak te wassen. Allerlei producten zijn toen de revu gepasseerd. Niets hielp.
    Na mijn bevalling heb ik ineens ander jaar gekregen. Nog altijd steil natuurlijk maar stugger. Nu was ik het 2x per week.
    Volgens mij is er hormonaal iets in mijn lichaam gebeurd waardoor ik het nu dus minder vaak moet wassen. Als dit terug veranderd en mijn haar weer vetter wordt, ga ik eerlijk gezegd terug vaker wassen. Naar mijn gevoel werken andere producten of afbouwen gewoon niet voor mij.
     
  19. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.555
    7.367
    113
    O ja, dat wil met heel stijl haar niet altijd goed pakken natuurlijk.
    Heb zelf een lichte slag en het geluk dat het goed pakt :)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Ik lees mee. Voor de zwangerschap 2 keer in de week wassen en nu om de dag.
    Op bepaalde dagen is het erger, dan zit het 1 dag goed en de dag er na is het drama.lijkt dus hormonaal.
     

Deel Deze Pagina