snel weer trek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Revi, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revi

    Revi Niet meer actief

    Dag meiden.

    Ik ben 'pas' 6 weken onderweg, maar ik loop nu al tegen een probleem aan. Ja, ik ervaar het als een probleem omdat ik bewust, gezond en niet teveel koolhydraten wil eten. En dat gaat dus niet...

    Mijn lichaam geeft zomaar weer aan dat er weer eten naar binnen moet. Ik heb er niet perse zin in of zo, het is meer dat mijn lichaam het nodig heeft. Niet erg voor mijn kleintje maar ik weet niet meer wat ik wel en niet kan eten (hou niet zo van brood, dus als dat niet hoeft dan niet). Fruit en groenten gaan er ook in, maar ik heb dan ook zomaar weer trek....

    Wat eten jullie zoal tussendoor?
     
  2. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Heel veel crackers, of wat kwark. Ik eet ook constant om niet misselijk te worden, dus probeer het wek zo gezond mogelijk te houden. En ook veel fruit
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste weken heel veel crackers, tuccies, yoghurt, frambozen en bananen op. Zonder een tuccie werd ik echt heel misselijk!
    Je lijf geeft het niet voor niks aan denk ik dan... Ze is hard aan het werk!❤️
     
  4. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    En zolang je je niet volpropt met allerlei ongezonde dingen hoef je je nu niet perse bang te zijn dat je te veel eet, als dat is waar je je zorgen om maakt.
    Ik ben morgen 13 weken en nog maar 1kg aangekomen. En ik eet echt een stuk meer dan normaal, en sporten is ook al een stuk minder. Je lichaam heeft nu ook echt meer nodig!
     
  5. Revi

    Revi Niet meer actief

    Ik ben ergens wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben:oops:
    Ik heb nu worteltortillas gekocht, daar smeer ik straks een laag houmous op, daarover geraspte wortel, sla en misschien doe ik er nog wel een appeltje bij! Maak ik een paar tegelijk klaar, want savonds heb ik echt geen zin meer om dingen klaar te maken. Ben ook zoooo moe.
    Dit is voor mij echt nieuw, want de andere twee zwangerschappen was ik wel iets moe, maar niet opvallend en had ik ook echt geen last van mijn lege maag... Ik wordt daar nu gewoon wat beroerd van, dat beloofd nog wat de komende maanden:rolleyes:
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Revi ik at ketogeen voor ik zwanger werd, maar hield het niet vol tijdens mijn zwangerschap. Steeds honger, tot ik toch ook maar volkorenbrood ben gaan eten. Ons meisje wil gewoon koolhydraten. Misschien voor jou ook een teken dat het een meid is?
     
  7. Revi

    Revi Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties! Na een belletje met de diëtist gaf ze te kennen dat mijn hormonen met mijn glucose spiegel aan de haal gaan. (fijn...) advies ieder uur wat eten, daar was ik eigenlijk al mee bezig:oops: Maar de pech is dat het eten me steeds meer tegen gaat staan. Heb geen trek als het moet en alles ruik ik nu anders. (hoe gek dat dit 'ineens' lijkt te gaan, tot een paar dagen terug nog geen last van!)
    Bij de HA Emesafene gevraagd, tegen de misselijkheid, maar ik moet eerlijk zeggen dat het tot nu toe niet werkt (bij een flinke kop thee met koekje). Misschien toch een minder groot glas de volgende keer...
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb het eerste trimester heel veel biologische gemberthee op! Dat hielp hier heel goed.
     
  9. Revi

    Revi Niet meer actief

    Vanmorgen was mijn misselijkheid ineens weg, maar er stond een belangrijke afspraak bij de fertiliteitspoli gepland: de echo. Zenuwachtig stond ik om 8u al op (ik had natuurlijk uit mogen slapen, maar dat werkte gek genoeg niet haha). Om half 11 vroeg de arts me hoe ik mij voelde, retezenuwachtig zei ik hahaha. Dus na even kort gesproken te hebben gauw op de stoel en alles was goed! Er was een kleintje te zien en een kloppend hartje. Voordat ze het onderzoek afronde moest ze nog even kijken of het er echt wel 1 was haha.
    Die bloedinkjes (zie ander topic) die ik de afgelopen tijd had, kwam van een flinke innesteling, aldus doc. En sinds twee dagen was het weer begonnen, maar nu ben ik er minder bang voor.
     
    bulakgirl en Lisa280887 vinden dit leuk.
  10. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Ik had in het eerste trimester ook veeeel vermoeidheid en honger. Dus ik sliep+at+sliep+at. Ik at echt elk uur/anderhalf uur. Waar ik zin in had eigenlijk. Dus sojayoghurt met stukjes ananas, crackers (met chocopasta dan wel :p ), drinkbouillon, klein zakje chips, fruit, appelmoes, ontbijtkoek. Ik heb altijd meer een neiging naar zoet, alhoewel ik destijds ook best veel hartig at voor mijn doen.

    Afgelopen weken heb ik trouwens weer meer honger dan normaal. Rond 16.00 uur en rond 21.00 uur. Ik eet wel minder lunch en avondeten dan voorheen, dus ik zal onbewust wel gewoon wat spreiden. (Het is half 4, ik begin alweer te rommelen :D)
     

Deel Deze Pagina