Snel zwanger na keizersnede

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door CaptMarvel, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptMarvel

    17 jun 2020
    18
    31
    13
    Vrouw
    Lieve dames,

    Vandaag is het 14 weken geleden dat mijn dochter is overleden na een perfecte zwangerschap van 38+2. Ze werd geboren middels een spoedkeizersnede, heeft even zelf kunnen ademen maar na 35min. reanimatie is ze naar de sterretjes gegaan.

    Vorige week kwam ik erachter weer in verwachting te zijn. Precies drie maanden na 6 april had ik weer een positieve test in handen.

    Ik heb er een heet hoofd in. Voel me opzich wel prima, soms wat misselijk en steken onderin m’n buik. Maar ik durf nog niet blij te zijn. Ik ben juist vrij pessimistisch, durf geen roze bril op te zetten, hoe graag ik dat ook wil.

    Heeft iemand “ervaring” met snel weer zwanger na een keizersnede of kan iemand me wat moed inspreken?

    Heel veel liefs ❤️
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk dat jullie meisje het niet heeft gehaald :( en wat.mooi dat je weer zwanger bent. Neem even contact op met je gyn of vk zou ik aanraden. Die kunnen je hopelijk meer gerust stellen en vroege echo inplannen
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.567
    9.012
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie dochter.

    En gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hoe dubbel is dat.

    @Iemand1991 misschien wil/kun jij wat delen?
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk van je dochter, en wat fijn en bijzonder dat je nu weer zwanger bent gefeliciteerd! Ik zou idd met de gyn bellen. Zelf geen ervaring van na keizersnee snel zwanger wel na stilgeboorte ik was een half jaar erna weer zwanger.
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.
  5. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Wat vreselijk dat jullie je dochter hebben moeten laten gaan :(. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Ik heb geen ervaring met een keizersnede, maar er wordt altijd gezegd dat je dan 6 maanden moet wachten. Waarom dat precies is, weet ik niet. Ik zou dus ook even contact opnemen met de gyneacoloog/verloskundige. Ik zelf kwam er precies 3 maanden na de bevalling achter weer zwanger te zijn. Bevalling met 20 weken gehad, dus niet voldragen.
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.
  6. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Want ontzettend verdrietig dat jullie jullie meisje hebben moeten laten gaan. Wat een verdriet en toch ook mooi dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!

    De wachttijd na een ks is wisselend voor de ziekenhuizen. Het ene ziekenhuis houdt minstens 6 maanden aan, de ziekenhuizen in mijn regio (Rotterdam) houden een jaar aan. Dit om je lichaam de gelegenheid te geven te herstellen van de ks, met name voor het herstel van het litteken (dat moet goed helen).

    Na een ks moet je altijd in het ziekenhuis bevallen en word je overgedragen aan de gyn rond 36 weken (tenzij andere bijzonderheden waardoor je eerder over gedragen wordt).

    Ik zou het zo snel mogelijk opnemen met je VK. Wellicht word je eerder doorgestuurd naar de gyn vanwege mogelijke risico's.
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig van jullie kindje.

    Hier in het ziekenhuis werd 1 jaar wachten geadviseerd. Dit raden ze aan omdat er, als het litteken niet goed geheeld is, kans is op een baarmoederruptuur tijdens de weeën. De kans dat dit gebeurd is gelukkig klein, maar áls het gebeurd heb je echt een groot probleem.

    Ik heb zelf 2 keizersnedes gehad. Nu ben ik zwanger van mijn 3e kindje, mijn jongste was toen nog net geen jaar toen ik zwanger werd (terugplaatsing van een embryo) maar dit wel in goed overleg met de arts.

    Heel fijn dat je opnieuw in verwachting bent! Het komt vast goed, zou wel zsm contact opnemen met je arts. Misschien dat ze je extra gaan controleren. Ik weet van een paar jaar geleden nog dat er ook een vrouw was op dit forum, die ook een kindje was verloren en bevallen dmv een keizersnede. Zij was ook binnen enkele maanden opnieuw zwanger en heeft toen een kerngezonde zoon gekregen. :)
     
    CaptMarvel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina