Snel zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anoniem2580, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2580

    Anoniem2580 Actief lid

    6 jun 2020
    101
    35
    28
    Vrouw
    Dag iedereen,

    zoals sommigen weten hebben wij 14/6 een miskraam gehad.
    Eergisteren bloed laten prikken, HCG 0.
    Gisteren en vandaag knal LH/ovulatie test.

    Ik heb intussen raad gevraagd bij 2 gynaecologen.
    1tje zegt: je mag opnieuw van start gaan, je hoeft niet te wachten tot je volgende mensturatie.
    De andere zegt: best 1 maandje tussenlaten.

    Graag jullie ervaringen?
    Iemand van jullie die meteen na miskraam zwanger werd? Is dit blijven plakken?

    Dank je <3
     
  2. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Als eerste heel veel sterkte met het verlies :(

    Mijn dochter is een regenboogbaby. Voordat ik zwanger raakte van haar heb ik een miskraam gehad. Na de miskraam was ik gelijk weer zwanger, zonder menstruatie er tussen. Ons werd ook geadviseerd om te wachten. Wij waren rond die tijd een half jaar bezig met zwanger worden en waren er even klaar mee. We hebben alles laten varen en ons eigen leven weer opgepakt en het was gelijk raak. We waren dolgelukkig maar hadden dit nooit verwacht.
    Onze dochter is nu 2,5 jaar :)
     
    Anoniem2580 en MrsWit vinden dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    #3 Dubbeltje82, 3 jul 2020
    Laatst bewerkt: 3 jul 2020
    Ik heb 22/6 de vrucht verloren na een MA. Mijn vk zei dat ik er meteen weer voor kon gaan, omdat ik ovutesten gebruik en temp.

    De reden dat sommige gyns of vks zeggen te wachten, is omdat er anders moeilijker een termijn te bepalen is als het direct weer raak is. Maar dat is dus niet aan de orde als je ovutesten doet (en evt. ook tempt).

    Zodra er een eisprong is, zou je de kans mogen benutten.

    Mijn HCG was al na een week op nagenoeg 0 en mijn ovutesten beginnen alweer op te lopen.
     
    Anoniem2580 vindt dit leuk.
  4. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ik was zelf 3 keer achter elkaar zwanger dit jaar, zonder cyclus ertussen. 3 miskramen dus achter elkaar. Achteraf had ik denk ik beter een cyclus ertussen kunnen laten want afgelopen maand wel cyclus ertussen en toen kwam er nog best veel troep uit en duurde die menstruatie heel lang (10 dagen)
    Dus ik denk nu achteraf dat het beter is even te wachten, zodat je lichaam nog even een schoonmaak heeft na de mk.

    Helemaal zeker weten doe ik het ook niet, mijn verloskunde zei telkens dat we gewoon verder konden maar de gynaecoloog zei achteraf beter even wachten zodat je baarmoeder goed schoon is (niet helemaal schoon kan ook botsen met een nieuwe zwangerschap en dus meer kans op een mk)
    Maarja bij mij is er nu ook iets uit de onderzoeken naar de miskramen gekomen, dus misschien ligt het eerder daar aan.
     
    Anoniem2580 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb er altijd een cyclus tussen gelaten. Even rust en herstellen. Je lijf kan dit echt wel nodig hebben. Ook psychisch even tot rust komen.

    Het kan nooit kwaad even te wachten
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Voor m'n dochter een miskraam gehad en voor m'n zoontje. Beide keren weer gelijk zwanger en dat ging ook gelijk goed gelukkig.
    Doe wat goed voelt ;)
     
    Anoniem2580 vindt dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nog steeds spijt van ronde wachten, na zwanger te zijn geworden in ronde 3 van mijn zoon en in ronde 2 van de miskraam, duurde het daarna 19 rondes. Ons werd ook geadviseerd een ronde te wachten. Ik zou er voor gaan. Hcg is 0, ovutest positief. Wie weet ben je snel weer zwanger. Succes!
     
    Anoniem2580 vindt dit leuk.
  8. Daydreamer1

    3 jul 2020
    81
    28
    18
    Vrouw
    Hoi,

    ik ben sinds vandaag een nieuw lid. Ben niet zeker hoe het allemaal werkt. Ik kwam op jouw vraag terect Anoniem2580 omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Op 17/06 miskraam gehad, vandaag bloed laten trekken ter controle van mijn hcg. Wacht nu nog op resultaat.

    Ik ben tijdens mijn miskraam ‘s nachts naar de spoedafdeling gereden omdat ik uren lang zodanig veel bloed verloor. Ze hadden bij mij een cyste gezien, die ik na mijn volgende menstruatie weer moet laten nakijken. De gynae zei dat dit waarschijnlijk een restje van mijn eisprong was. Iemand hier ervaring mee?

    ik ben ook niet zeker of je direct weer mag verder doen. Mijn gynae heeft daar niets van gezegd. Ben dus op zoek naar hetzelfde antwoord.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Dit idd. Kwam bij mij na de eerste menstruatie ook een hoop zooi nog uit
     
  10. Anoniem2580

    Anoniem2580 Actief lid

    6 jun 2020
    101
    35
    28
    Vrouw
    Een cyste door een eisprong? Ik ben niet helemaal mee met je verhaal.
    Ik hoop dat je HCG wel snel 0 is !
    Succes
     
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Afgelopen week een miskraam gehad. Veel mensen in mijn omgeving (ik vertelde het op mijn werk) zeggen "sterkte, hopelijk lukt het snel alsnog, maar neem even de tijd om te herstellen he!" Maar ik wil helemaal niet wachten. Leeftijdsverschil met de oudste wordt maar groter, de wens voor kindje 2 is er gewoon en ik word ook maar ouder (en een 3e is ook zeer welkom). Zodra ik van de vk te horen krijg dat de miskraam goed afgelopen is, gaan we er gewoon weer voor.
    Je hormonen gaan overhoop, maar als je opnieuw zwanger wordt ook weer. Dus dan maar in 1 keer door.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Ik denk dat als je lichaam er niet klaar voor zou zijn, er ook geen eisprong komt en dus ook geen zwangerschap. Dus zou er gewoon voor gaan. Mocht je direct zwanger raken, kan het lastiger zijn om de termijn vast te stellen, maar dat is eigenlijk alles.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina