Binnenkort wordt Kylian 2 jaar en dus hebben we Feest. En speciaal daarvoor wordt er dus gesnoept (normaal krijgt hij gedroogt fruit en af en toe een tumtummetje) Nu is het feit dat de kleine van mijn vriendin (7 jaar) niet goed op kleurstoffen reageert (ze wordt hier ontzettend druk en agressief van). En omdat ik het zielig vind dat zo'n kleintje de hele dag te horen krijgt dat ze dit en dat en zus en zo niet mag hebben wil ik dus ervoor zorgen dat alles gewoon kleurstofvrij is. Kan de jonge dame gewoon met ons mee snoepen Voor aan het einde van de dag wil ik snoepzakjes maken die de kids mee naar huis kunnen nemen. Ik ben dus op zoek naar merken/soorten chips/snoep en hapjes waar geen kleurstoffen in zitten. Groetjes Anita
In de meeste supermarkten heb je tegenwoordig hele afdelingen met snoepgoed-gebak e.d. zonder kleurstoffen-zoetstoffen dus dat moet niet zo moeilijk zijn meid, gewoon ff aan een hulp in de winkel vragen die kunnen je zo aanwijzen waar je moet zijn. veel plezier alvast.
En anders even in de een natuur/biowinkel kijken. Daar verkopen ze vaak producten die minder bewerkt zijn.
Jamin heeft volgens mijn ook dit soort snoep. zag er laatst een speciaal ingericht stuk in de winkel met suikervrij en kleurstofvrijsnoep
Ik heb nog nooit een supermarkt ontdekt met een afdeling snoep zonder kleurstoffen Welke is dat dan? Wat ik vaak doe (en waar echt de hele buurt van komt meesnoepen) is gezond 'snoep' neerzetten. Bak met witte pitloze druiven...na 5 minuten staan er zes kinderen omheen en het is op. Als ik vraag wie druiven wil, dan reageert niemand. Maar als ik het heel nonchalant ergens neerzet, dan is het dus zo op. Zelfde geldt voor cherrytomaatjes en kleine geraspte worteltjes. Maar ik houd me ook aanbevolen voor adresjes voor kleurstofvrij snoep.
o.a. heeft (onze) Super de boer verschillende schappen waar je suikervrij-kleurstofvrij e.d. snoepgoed-chocolade-gebak enzo kunt kopen.Vraag het eens aan het personeel, die kunnen je ongetwijfeld verder helpen, en zoals nemo ook al zei, heb je natuurlijk ook nog de bio winkels die het een en ander verkopen en ook de jamin verkoopt als het goed is suikervrij snoepgoed enzo.
@zonnetje08, haha ik zie nu je onderschrift staan, erg grappig! Super de Boer zit hier niet in de buurt, dus daar kom ik nooit. Zal eens kijken bij AH en Bas vd Heijden. En anders Jamin.
Hier ook geen super de Boer, ik haal mijn boodschappen altijd bij de Jumbo maar zie er geen apparte sectie voor kleurstofvrij De dichtsbijzijnde Jamin is een uurtje rijden Ik zal van de week eens even de baas van de plaatselijke Plus lief aankijken , misschien kan hij me verder helpen. Groetjes Anita
Pluk, anders misschien een idee om eens aan die vriendin te vragen wat zij geeft aan haar kleine. Is volgens mij een stuk minder omslachtig. Verder vind ik het idee van druifjes, stukjes wortel, cherrytomaatjes, komkommer ook lekker. Ik zet hier ook altijd zoiets op tafel en dat gaat eigenlijk altijd eerder op dan bv M&M's . Succes ermee!
hema! die heeft van jip en janneke allerlei verantwoord snoep. elijah vind die lollies ook heel lekker en daar zit ook geen kleurstoffen in..
Weet je wat het is (misschien ben ik zo'n muts hoor) maar Kylian krijgt bijna nooit snoep dus vind ik het wel zo leuk dat hij dat op zijn verjaardag wel krijgt (met mate dan hoor). En dan heb ik ook nog eisen aan de snoep , geen lolly's en andere harde snoepjes (ben bang dat die in zijn keel schieten) Geen chocolade (vind hij heel lekker maar als hij te veel krijgt krijgt hij uitslag) en nu dus ook geen kleurstoffen (is eigenlijk ook beter voor Kylian ). Zo heel veel hoeven ze ook niet te hebben want er staan natuurlijk ook wat hapjes (kaas, worst, komkommer e.d) op tafel. En hebben we voor de mensen van ver ook nog broodjes en soep (eigen gemaakte) op het menu staan. Groetjes Anita
daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk, zoals die lollies van jip en janneke krijgt ie eigenlijk alleen maar in de buggy (nog maar 2 keer gehad ) maar vaak is hij er gauw flauw van en dan wil hij m niet meer. maar hij krijgt op zijn tijd ook wel eens een ijsje, met mooi weer lekker kliederen in de tuin... ik zelf vind het niet zo erg dat hij af en toe wat zoet spul krijgt.
En dit? http://www.candytree.eu Je kan ook online bestellen. En die Corn Candy Lollies bijv. in Ahorn die zijn echt goed te eten hoor! En voor zover ik heb gelezen is alles natuurlijk, zonder kleurstoffen enzovoort... En nog redelijk te betalen ook.
Ik was vandaag bij de Jamin. En daar hebben ze bij de schepsnoep allerlei symbolen staan o.a. het symbool: zonder kunstmatige kleurstoffen.
Heb toevallig gisteren een flinke tijd in het snoepschap staan neuzen en ben er achter gekomen dat Haribo gebruik maakt van natuurlijke kleurstoffen zoals bieten. En ook Katja maakt geen gebruik van kunstmatige kleurstoffen. Spekjes zullen er wel niet komen want in alle spekjes die ik tegen ben gekomen zitten wel de E nr kleurstoffen. Groetjes Anita