Snoep/koek/drinken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Hillebil, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hillebil

    Hillebil Lid

    5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Dames,

    Ik merk dat ik, door omstandigheden, een beetje de regelmaat kwijt ben betreft het eten van snoepjes, koekjes etc. en het drinken van limo, sapjes, fristi, dat soort drinken, van mijn kinderen. Zo komt het voor dat ze 4 koekjes per dag eten plus fristi drinken. Hier wil ik eigenlijk wel weer vanaf..;) Hanteren jullie bepaalde regels omtrent snoepen/drinken etc? Ik zat te denken aan 1x per dag een snoepje/koekje met wat drinken zoals limo en de rest van de dag water, fruit, groente. Hoe gaat dit bij jullie? :)
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Welke leeftijd heb je het over?

    Hier zijn ze 3 en 1.
    Oudste drinkt vaker sap dan ik eigenlijk wil, maar drinkt heeel slecht dus kijk ik soms door de vingers.
    Jongste drinkt alleen water.

    Snoep en chocola krijgen ze niet. Oudste alleen soms op brood chocopasta.
    Koekjes zeker niet standaard. Max 1 of 2 keer per week een koekje, vaak zelfs koekjes van de kleine keuken.

    Standaard krijgen ze hier sochtends tussendoor fruit.
    Smiddags soms ook nog, anders een maiswafel of cracker. Als jongste geen brood heeft gehad krijgt ze na het slapen brood.
    Rauwkost krijgen ze rond 5 uur, dan hebben ze al trek, dan maak ik een bordje met paprika, komkommer en snoeptomaatjes. Soms een plakje kaas of worst erbij.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    #3 tuc, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Hier s ochtends water en fruit altijd.
    S middags mogen ze iets van snoep/koek en diksap. Heel af en toe drinken ze s ochtends ook diksap, maar de oudste heeft liever water.
    Dus hier wel elke dag een snoepje/koekje, maar ze zijn dan ook al 6 en 10.
    Bovendien eten ze daarnaast zeker 4 stuks fruit per dag per kind, rauwkost met het tienuurtje op school en bij de lunch ook en rond 5 uur een flinke schaal rauwkost, dus dan vind ik 1 snoepmoment geen probleem.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Geen fristi? :p

    Koek en snoep zijn hier nauwelijks in huis dus dat is makkelijk. Een stukje pure chocola paar keer per week, of zo'n 1-2 keer per week jam of hagelslag op brood. Met een volle klas en grote bso groep zit je echter al aan bijna wekelijks een traktatie o_O dus ze krijgen nog steeds "genoeg" van dat soort dingen. Plus natuurlijk nog de gewone verjaardagen en kinderfeestjes. Op een verjaardag mogen ze best een glaasje limonade, een stukje taart en een beetje chips of zo, maar het hoeft echt geen vreetfestijn te worden

    Met dit weer is er af en toe een ijsje (festini of ijssalon) en als er bezoek is komt er vaak wel iets zoets op tafel. Van ons dus af en toe iets ongezonds, buiten wat vaker. Drinken is water of melk, af en toe vers sapje, in de koude maanden heel af en toe een zelfgemaakte warme choco.

    Naar school krijgen ze standaard een portie fruit en een portie rauwkost mee, naast de boterhammen. Ook later op de dag eten ze vaak nog fruit, en bij het avondeten is er ook weer rauwkost. Hoeveel groente van de warme maaltijd ze eten, dat wisselt helaas enorm.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier krijgen ze ‘s ochtends fruit mee naar school, ‘s middags uit school mogen ze twee snoepjes en meestal eten ze dan later op de middag een koekje of een snack a jack ofzo. Sap drinken ze in principe twee keer per dag, verder water. Dit is zo sinds de oudste vijf is oid, daarvoor geen snoep en weinig koek en voornamelijk water.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Hier elke schooldag een kaakje op school. Snoep af en toe thuis. In de vakantie wel elke dag een snoepje. Verder in de ochtend en bij de lunch fruit. Dochter drinkt alleen water als het erg heet is en omdat ze anders te weinig drinkt krijgt ze 3x per dag een beker slappe limonade bij ontbijt en lunch melk. Fristi alleen als we uit eten gaan of ergens koffie gaan drinken.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  8. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Haha herkenbaar ;) zeker in tijden van vakantie bijvoorbeeld. Maar in principe is het hier in de ochtend water en fruit. In de middag koekje en bijvoorbeeld rozijnen, soms een waterijsje. In de middag krijgen ze ook ranja, de oudste drinkt graag thee. Ik geef ook regelmatig snoep tomaatjes of komkommer tussendoor. Na het avondeten een toetje, doordeweeks gewone yoghurt en in het weekend een luxer toetje. Ook in het weekend soms een chipje. Vaak drinken ze voor het slapen gaan nog wat melk.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier is 1 tussendoortje fruit en 1 tussendoortje koek/snoep/chocolade of soms chips.
    De oudste kiest soms s morgens fruit mee naar school en soms een koekje, maar weet dat hij dan s middags fruit moet eten.
    Als de middag lang duurt, krijgt hij wel eens 2 tussendoortjes,kan soms ook een cracker of soepstengel zijn.
    Qua drinken is het s morgens thee en tussen de middag warme melk. Verder drinkt hij hoofdzakelijk water. Hij mag best limo, maar kiest zelf water.
    Met dagjes weg laat ik alles los en maakt het me niet zoveel uit. Nu in de vakantie ook minder, maar straks als de vakantie voorbij is gaan we gewoon weer terug naar 1x fruit en 1x koekje/snoepje.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  10. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Bij elke maaltijd drinken we water. Geen discussie.
    Tussendoor vragen ze zelf ook meestal om water of zetten we het gewoon neer. Vooral als het warm is en ze drinken meer en dan altijd water.

    Er gaan 2 bekers drinken mee naar school. 1 met water en 1 met limo.

    Uit school mogen ze kiezen wat ze willen drinken. Meestal is dit 1 glas appelsap of wicky.
    Uit school mogen ze ook een snoepje. Iets kleins uit de snoeptrommel. Tussendoor krijgen ze soms ook een koekje. Meestal als we een wandeling maken (dagelijks) er ergens gaan picknicken of pauzeren. Maar ze snacken tijdens de wandeling net zo lief lu crackers dus ze krijgen niet dagelijks een koekje.

    In het weekend krijgen ze een zakje chips.

    Ze zeuren ook niet om snoep gelukkig.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  11. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.792
    2.385
    113
    Limburg
    Hier drinken ze alleen melk of crystal clear. Iets anders heb ik ook niet in huis, soms cola ja, maar dat krijgen ze absoluut niet. Ze mogen wel elke dag een snoepje. Ze eten allebei graag fruit en mijn oudste zoon is dol op tomaatjes en komkommer.
    In het weekend vaker een bakje chips, maar daar vragen ze niet altijd om.
    Als we een dagje weg zijn drinken ze wel graag fristi.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  12. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    #12 Fantykoekie, 23 apr 2019
    Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    Hier weinig regels maar ik heb gemakkelijk praten. Zoon drinkt het liefst water met prik erin. S'ochtends chocomelk van oatly, dus haverdrank met chocosmaak.
    Hij drinkt dus alleen Fristi of choco als we een terrasje doen en ook dan besteld hij vaak bubbeltjeswater.

    Snoep lust hij niet. Hij vind alleen vitaminesnoepjes en van die harde zuigsnoepjes lekker. Van koekjes vind hij alleen haverkoekjes, letterkoekjes en kinderchocolaatjes lekker.
    Ik ben altijd blij als hij ergens een lolly krijgt. Eerst vraagt hij netjes of ze ook harde snoepjes hebben, hebben ze dat niet neemt hij de lolly aan en krijg ik die.:D

    Chips is gemiddeld 1 keer per week. Soms weken niet en soms 2/3 keer een beetje per week.

    Gisteren naar de carnavalstoet gegaan, hij heeft goed veel snoep opgeraapt maar buiten de popcorn mocht de papa al het snoep meenemen naar zijn werk zodat hij het aan andere kindjes kan geven. :roflmao:

    Yoghurt wil hij ook alleen de naturel van.

    Hier dus weinig regels maar als hij veel ongezond snoep wel lekker vond en er naar zeurde hadden we natuurlijk wel regels.

    Hij gaat gewoon de snoepkast in zonder te vragen. Hij weet dat hij dagelijks 2 vitaminesnoepjes en 1 kinderchocolaatje mag nemen zonder het te vragen.
    Hij is er ook strikt in en vraagt soms aan mij of hij nu wel of niet al een vitaminetabletje heeft genomen.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Smorgens een beker drinkyoghurt (max 2)
    Bij het fruit drinkt C thee of water en N drinkt verdunde limonade.
    Tussen de middag hetzelfde.
    Rond 15:00 uur mogen ze een koekje/snoepje of chips en dan een beker limonade.
    S avonds bij het eten krijgt N limonade en C drinkt wisselend water of limonade.

    1 snoepmoment op een dag.
    N drinkt absoluut geen water.. dan vliegt die beker naar mijn hoofd of hij drinkt de hele dag niks.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  14. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Hier geen specifieke regel alleen is het eigenlijk zo dat ze over het algemeen thuis altijd water/thee drinkt (wilt ze zelf ook) en alleen bij uitstapjes ice tea green/choco of fristi.

    Hier eet ze smorgens altijd fruit en in de middag 1x een snoepje/koekje/chips oid.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  15. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Het ontbijt is havermout met fruit of yoghurt met granola en melk/water.

    De hele dag mogen ze onbeperkt water/thee.

    Smiddags één beker limonade siroop en als de oudste uit school komen mogen ze een koekje of snoepje.

    Tussen de middag eerst een hartige boterham en daarna eentje met zoet beleg.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier is de afspraak 1x per dag wat lekkers en glas sap (diksap) . Als we weg zijn kiest zoon voor fristi. Wat lekkers varieert van rijstwafel tot koek van de kleine keuken tot een snoepje. Of een waterijsje.

    Dochter krijgt alleen water en soepstengel of iets van goodies/Ella kitchen/kleine keuken .

    Qua beleg bijna altijd hartig. Bij speel afspraakjes zetten we wel hagelslag op tafel maar normaal vraagt zoon daar niet om.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Hier rond 15.30 krijgen ze 1 koekje en een beker ranja. Rest van de dag water en fruit/rauwkost.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Hier een 5 jarige en hij mag elke dag een koekje en een snoepje. In het weekend mag hij ook een bakje chips.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  19. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen, 9 en bijna 8, drinken eigenlijk alleen water of thee. Vandaag was dochter jarig en mochten ze een glaasje oploslimo.

    Verder in de ochtend alleen fruit als tussendoortje en in de middag na school ook fruit. Soms mogen ze dan daarna nog een snoepje of een biscuitje, maar dat is zeker niet standaard.

    Hagelslag op brood mag alleen in het weekend en dan in de ochtend of de middag. Niet allebei. Doordeweeks mogen ze als zoet beleg appelstroop.
     
    Hillebil vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De oudste kinderen heb ik niet zo veel zicht meer op wat ze eten en drinken;)
    Zijn 13 en 15 jaar dus die regie ben ik een beetje kwijt.
    De middelste gaat vaak zonder ontbijt de deur uit, zo slecht maar ze gunt zichzelf de tijd niet en heeft geen trek in de ochtend.
    De jongste is 6 jaar en kan ik nog sturen in wat ze eet en drinkt.
    Op een doordeweekse schooldag in de ochtend een boterham met zoet beleg en soms nog een plakje ontbijtkoek en een beker halfvolle melk, op school fruit als tussendoortje, als lunch twee boterhammen met een beker limonade, uit school een beker limonade en wat fruit naar keuze en dan nog iets anders lekkers zoals een koekje of snoepje, is al om half drie uit school en wordt anders een hele lange ruk richting het avondeten. Wij drinken om kwart voor 8 koffie en dan neemt zij een bekertje water met een biscuitje erbij, is voor haar echt een ritueel, momenteel heeft ze een hele voorraad paaschocolade en daar mag ze iedere dag 1 van kiezen en de rest zet ik weg want anders blijft ze bezig ;)
    Ik ben niet heel streng met snoepen, mag tussendoor ook weleens een waterijsje, ze is veel in de weer en vooral met de mooie dagen en lange avonden, speeltuintjes, fietsen, mee met de hond uitlaten, aardig in balans allemaal.
     
    citroenrasp en Hillebil vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina