Snoepen en frisdrank

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Mies97, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

    De laatste drie weken van de vakantie zijn de kinderen van mijn vriend er.
    Zij mogen van hun moeder alleen op vrijdag snoepen en frisdrank, bij ons moeten ze zich van hun vader ook aan deze regel houden.

    Maar nu is het dus zo dat mijn dochter van mij normaal wel dagelijks een koekje of snoepje krijgt en ik het dus lullig vind om haar dit te ontnemen, of om het haar gewoon te geven terwijl zij er zijn vind ik ook zo lullig.

    Ook sinds ik zwanger ben ( enorm misselijk) merk ik zelf dat ik drinken met prik beter binnenhou en dat ik enorme cravings heb naar zoetigheid. Maar ik kan het dus ook echt niet maken om dit te eten of drinken met hun erbij.

    Iemand tips of advies wat ik kan met deze situatie?
     
  2. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou hier een gesprek over aan gaan met je vriend en zijn ex, aangegeven hoe jij je voelt in je zwangerschap met je drang naar zoetigheid ?Is er misschien een middenweg te vinden,ook omdat het vakantie tijd is?Dus bv ipv 1 x per week iets snoepen nu 2x per week iets en dat je dochter iets mindert de komende tijd om de kinderen van je vriend tegemoet te komen?Het zijn "maar" 3 weken ,een middenweg moet wel te vinden zijn toch?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Praat er over. Het is vakantie een keer wat lekkers kan echt geen kwaad.

    Vraag me alleen af waarom je geen frisdrank kunt drinken als de kinderen en zijn.
    Hier zou het gewoon zijn. Ik ben de volwassene en ik bepaal.
    De kinderen een Glas ranja en jij een glas waar je op dat moment zin in hebt.
    Zie er niet echt een probleem in.
     
    GossipGirlxoxo, Roodborstje2, tasje en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Ik zou indd een middenweg proberen te zoeken! Je dochtertje iets minder en de andere kinderen iets vaker wat tussendoor. Wat ik hier vaak doe is een bordje met paprika, stukjes worst, komkommer, kaas en dan een paar snoepjes/chippies/rozijntjes erbij! (1 van de 3) eten ze toch gezond en heeft je dochter haar zoetigheid ;)
     
    Salentein en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien dat je voor ieder individu een monkeyplatter kunt maken met wat hij/zij lekker vindt en dan voor de kindjes die normaal geen snoep krijgen wat anders lekkers daarvoor in de plaats doen?
    Ik weet niet hoe oud alle kindjes zijn, maar ik had bijv. laatst voor onze jongste rijstwafels van Organix met appel en kaneelsmaak. Zoiets dan als alternatief voor echt snoep. Of idd. rozijntjes als alternatief.
    En dan dus nog een hoop andere lekkere dingen erbij zodat ze toch nog een beetje het idee hebben dat ze snoepen (bijv. blokjes kaas, snoeptomaatjes, een toastje met lekkers, etc.).
     
  6. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Lastig, zelf zou ik het wel respecteren en bijvoorbeeld gezonde snacks op tafel zetten. Stukjes fruit, reepjes paprika en komkommer en dergelijke. Je kunt bespreken of een volkorenkoekje wel mag misschien?

    Wat betreft jezelf, jij bent de volwassene en zoals hierboven is geschreven denk ik er ook over. Evt kan je kiezen voor Spa rood, crystal clear, of 7up als het puur om het koolzuur gaat.

    Wilde je nog even onderstaand plaatje meegeven mbt de zoete cravings.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    #7 suus1983, 8 aug 2019
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019
    Snap dat je vriend afspraken heeft gemaakt met de moeder van de kinderen, maar vind het wel heel raar dat er dan verschillende regels voor de kinderen zijn in jullie huis. Zou toch nog eens om tafel met je vriend.
     
    DQueen, bosi333, Salentein en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Tja ik zou toch meer zijn van ons huis, onze regels. Natuurlijk helemaal vol gooien met snoep is niet nodig en 'iets lekkers' hoeft ook echt niet altijd snoep te zijn. Frisdrank drink ik zelf ook maar de kinderen niet, sommige dingen zijn gewoon voor volwassenen en niet (altijd) voor kinderen, Ik zou er dus best een beetje rekening mee willen houden maar alles helemaal veranderen? Waarom? Bij vriendjes/vriendinnetjes/eventuele opas en omas zullen er ook wel andere regels zijn, dingen wat thuis niet mag en daar wel
     
    DQueen en Gewooniemand vinden dit leuk.
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.700
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, daar zou ik dan wel weer lak aan hebben. Mijn huis, mijn regels. Ze hoeven zich natuurlijk niet vol te proppen met allerlei lekkers, maar hier krijgen ze bv ook elke dag wel een snoepje hoor. Fris vind ik daar dan wel buiten vallen. Dat drink ik ook geregeld, maar de kinderen gewoon limonade. Ik vind het maar spastisch gedoe om je kinderen niets lekkers te geven en dat dan ook van een ander te verwachten. We zijn er allemaal mee opgegroeid en voor alles geld "met mate". Een waterijsje i.p.v. een snoepje vinden ze vaak ook prima, misschien dat ook eens proberen en dan lekkere zelfgemaakte met fruit ofzo.
     
    DQueen, Roodborstje2 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik zou gaan voor een middenweg waar iedereen zich in kan vinden. Lekkere fruitwatertjes ipv frisdrank, zelf gezonde koekjes bakken of fruit drogen (gelijk een leuke activiteit met de kinderen!), zelf ijsjes maken zonder zoete zooi...
     
    Zonnestralen, edelweiss en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Is ook een goede inderdaad, een haverkoekje of bananen koekje is zo gemaakt en kun je zelf zoet maken met bijvoorbeeld honing als geraffineerde suiker het probleem is.

    Ijsjes lekker met seizoensfruit. Alleen al gepureerde watermeloen in een ijsvorm kan een hele traktatie zijn. En is niet slechter als een stuk fruit.
     
  12. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL

    Ex heeft een hekel aan me en probeert elke kans die ze heeft om de kinderen tegen me op te zetten aan te pakken en zeker nu ik zwanger ben. dus dat is geen optie, na de vakantie zijn ze om de week bij ons dus zal het zich voor blijven doen
     
  13. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL

    Ja zo denk ik er ook over maar kinderen zijn tieners en geven zelf aan dat het lullig is als ik wel fris drink, onder fris valt voor hen drinken met prik dus ook spa rood e.d.
     
  14. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik zelf ben ook van mening daar haar regels en hier onze regels, maar ze vertellen thuis steeds wat ze hier krijgen en zo krijgt mijn vriend elke keer een boze ex aan de telefoon en weer een hoop gedoe. Over mij heeft hij niks gezegd maar ik voel me ergens bezwaard om wel fris te drinken ook ondat ze zelf aangeven het is lullig als je het doet waar we bij zijn.
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Snap ik, maar jij bent de volwassene. jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover pubers.

    Dat ze alles doorvertellen maakt dus juist dat het zo moet. Neem gewoon lekker je drinken hoor. Je hebt het nu ook gewoon heel hard nodig, het is warm en je bent zwanger goed excuus om gewoon lekker te nemen wat je wil.
     
    Roodborstje2 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Maar spa rood is toch nket erg, das gewoon water met bubbels
     
    Salentein vindt dit leuk.
  17. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Dan maar stiekem uit zicht af en toe een glaasje? Lullig misschien maar als dat jou helpt tegen de misselijkheid...
    Aan de andere kant, nee, het zijn pubers die die kunnen dat heus wel begrijpen en stiekem doen los je niks mee op.
    Laat anders je partner dit oplossen/bespreken met hen?
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn de kinderen dan? En dan vinden ze dat maar 'lullig' jij bent de ouder.. en je drinkt dan toch ook niet de hele dag door frisdrank neem ik aan.
    Zou er een middenweg in proberen te vinden, of toch proberen de regels wat te versoepelen dmv gesprek met de ex...
    Komop, een koekje op Z'n tijd worden ze echt niet slecht van..
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Ohhh tieners.... jaaa lastig. Dan nog, jij bent de oudere persoon
     
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik zou daar in ieder geval voor mezelf de grens stellen dat ik mijn regels niet aanpas voor hen.
    Ikzelf drink prik als ik dat wil..En mijn dochter mag een snoepje als ze die normaal ook krijgt.
    Stiefkinderen kunnen kiezen (zeker als ze pubers zijn) wat ze willen, zich aan hun moeders regels houden of met jullie meedoen. Jullie hoeven je in ieder geval echt niet aan te passen aan ze.
    Maar als ze voor wel kiezen dan hoef je achteraf niets terug te horen, ze hebben zelf gekozen. Je man zou dat ook zo terug moeten geven aan zijn ex bij klachten, ons huis onze regels, en als de kinderen zelf kiezen het wel te eten/drinken dan kan dat, ze hebben ook de mogelijkheid om te kiezen voor suikerloos. Ik zou na 1 keer duidelijke uitleg daar dan ook niet meer op reageren als ik je man was.
     

Deel Deze Pagina