Als ik een post typ dan lees ik hem voordat ik hem post nog een keer helemaal na om te kijken of iemand anders het niet als vervelend kan beschouwen. Je kunt indd niet zien aan elkaar hoe je iets bedoeld, en daarom nemen mensen het af en toe op een andere manier op. Verder vind ik wel dat iedereen gewoon zijn mening kan geven, maar even in de gaten houd op welke manier je dat doet. Vind het niet nodig om iemand de grond in te boren omdat diegene nou toevallig ergens anders over denkt. Soms lees ik wel dingen waarvan ik denk "moet dat nou zo" maar dan probeer ik het in mezelf anders te verwoorden zodat het normaler overkomt. Maargoed, als je niet tegen kritiek kunt of iemand met een andere mening, vraag ik me af wat je op dit forum doet. Dat is mijn mening
omdat je soms iemand zinloos mee kwetst. maar dat is mijn menig.[/quote] Dat is het hem volgens mij soms net. Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je een eigen mening mag geven, maar sommige mensen zijn nu eenmaal sneller gekwetst dan een ander. Mij zou het niet kwetsen als iemand op een normale manier zegt dat íe de naam van mijn kind niet mooi vind. IK vind hem wel mooi! Ik zou al nooit een topic openen met de vraag hoe mooi mijn auto/trouwjurk/kind wel niet is. Want als IK dat vind hoef ik geen mening van een ander om dat te bevestigen. Het interreseerd me niet dat een ander het niet mooi vindt. Als IK het maar mooi vind. En als mensen het toevallig zeggen dat ze het ook mooi vinden, nou leuk. Maar ik ga er niet om VRAGEN, ben wel zelfverzekerd genoeg over de keuzes die ik heb gemaakt. Als je dan een topic opent en wel naar compimentjes zit te vissen, en niet iedereen doet wat jij hebt gevraagd, ja dan moet je niet ineens gaan zeuren, want daar ben je voor op een topic. Dan kun je er beter bij zetten dat je alleen reacties wil waar jij je beter door gaat voelen. Je zit hier niet om je eigenwaarde op te krikken. Sommige mensen zijn dus inderdaad eerder gekwetst dan de ander. en daar zit volgens mij het hele "probleem". Ook denk ik dat het ligt aan de manier van zeggen. Je kunt je mening ook op een manier proberen te zeggen dat je de ander niet kwetst. Ik ben in het dagelijks leven ook vrij direct, maar daardoor weten mensen wel wat ze aan me hebben. En als je daar niet tegen kunt, moet je zeker niet op een forum gaan zitten. Het zou een mooie saaie boel worden als we alleen maar compimentjes aan het geven waren.
Dat is het hem volgens mij soms net. Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je een eigen mening mag geven, maar sommige mensen zijn nu eenmaal sneller gekwetst dan een ander. Mij zou het niet kwetsen als iemand op een normale manier zegt dat íe de naam van mijn kind niet mooi vind. IK vind hem wel mooi! Ik zou al nooit een topic openen met de vraag hoe mooi mijn auto/trouwjurk/kind wel niet is. Want als IK dat vind hoef ik geen mening van een ander om dat te bevestigen. Het interreseerd me niet dat een ander het niet mooi vindt. Als IK het maar mooi vind. En als mensen het toevallig zeggen dat ze het ook mooi vinden, nou leuk. Maar ik ga er niet om VRAGEN, ben wel zelfverzekerd genoeg over de keuzes die ik heb gemaakt. Als je dan een topic opent en wel naar compimentjes zit te vissen, en niet iedereen doet wat jij hebt gevraagd, ja dan moet je niet ineens gaan zeuren, want daar ben je voor op een topic. Dan kun je er beter bij zetten dat je alleen reacties wil waar jij je beter door gaat voelen. Je zit hier niet om je eigenwaarde op te krikken. Sommige mensen zijn dus inderdaad eerder gekwetst dan de ander. en daar zit volgens mij het hele "probleem". Ook denk ik dat het ligt aan de manier van zeggen. Je kunt je mening ook op een manier proberen te zeggen dat je de ander niet kwetst. Ik ben in het dagelijks leven ook vrij direct, maar daardoor weten mensen wel wat ze aan me hebben. En als je daar niet tegen kunt, moet je zeker niet op een forum gaan zitten. Het zou een mooie saaie boel worden als we alleen maar compimentjes aan het geven waren. [/quote] =D> =D> =D> =D>
wellicht omdat ze me persoonlijk kent, en ik afgelopen zaterdag een beetje lolllig met haar zoon aan het doen was
Dat denk ik, hoewel ik wel lief ben hoor. Maar dat is mijn mening. (om nog even ontopic te gaan)[/quote:1l16x2ve] nee je was heel lief voor mijn zoontje,maar moest ff lachen om je opmerking.(en de gedachte dat je juf bent op een basisschool) hahaha zie die kindjes al zitten
Ze heeft niet gevraagd 'Wat vind je ervan' ze heeft alleen maar medegedeelt dat ze haar bruidsjurk gepast had en dat ze zich zo happy voelde. Dat ze dat even wilde delen. Ze heeft er een foto bij gedaan, maar NIET gevraagd 'Wat vinden jullie ervan'. Als ze er geen foto bij had gezet had niemand de jurk gezien en dan had iedereen haar gewoon gefeliciteerd. En al wil je je mening geven, dan doe je dat gewoon genuanceerd als iemand zo blij is en zich zo gelukkig voelt. Dan zeg je niet in hoofdletters 'Ik vind er NIETS AAN' of nog erger zoals jij zegt 'AFSCHUWELIJK' dan hou je als je iemand gelukkige gevoel een beetje respecteerd helemaal je mond in zo'n topic, en dan denk je er lekker het jouwe van, of je zegt netjes 'Niet mijn keuze/smaak, maar gefeliciteerd' of 'Fijn voor je dat je je zo happy voelt'. Als je dan al zo persé wilt reageren...
Oeps, ik had nog niet helemaal doorgelezen! Ik vind dat overal hetzelfde geldt eigenlijk. Als er niet expliciet om je mening wordt gevraagd met zulke persoonlijke dingen als een trouwjurk, een naam voor een kindje of iets dergelijks, dan reageer je genuanceerd (en dan hoef je je mening helemaal niet te verbergen) of gewoon niet, en dan denk je er het jouwe van... (bijvoorbeeld: Wat een VRESELIJKE naam heeft dat kindje gekregen zeg!) Het is zo onnodig om zo bot en/of kwetsend te reageren
De discussie over de bruidsjurk was al gesloten. Maargoed. Ze vroeg inderdaad niet om meningen. In dat geval moeten de positieve ooohs en aahs dus oook achterblijven. Geen mening is geen mening. En niet ooh en aah wel maar bleeeg en baah niet. En als je geen meningen wilt (de ooh en de aah) dan post je ook geen foto... foto = vragen om ooh en aahhs