Sociale leventje.....?

Discussie in 'De lounge' gestart door Selin, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nu we de trotse ouders zijn van 2 jonge meiden moet ik eerlijk zeggen dat al onze tijd in onze meiden gaat zitten en zo mijn sociale leventje er een beetje bij inschiet. Hoe doen jullie dat eigenlijk? ;)

    Nu is hier in de buurt (Maastricht) ook niet echt veel te doen om als mama bezig te zijn. Dus dan is de keuze natuurlijk alweer erg beperkt... En overdag moeten we natuurlijk gewoon werken :(

    Veel liefs,

    Selin
     
  2. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    IS er geen speeltuintje ? waar ook ouders komen en dergelijke? Misschien heb je dan gelijk wel een paar leuke vrienden erbij.

    Vriendin van mij is inmiddels in verwachting van de 2e, maar juisto m de sociale leven, werkt zij maar 28 uur per week, zodat ze in elk geval nog een sociaal leven op kan bouwen.
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vraag wie er van dit forum bij je in de buurt woont, misschien krijg je zo wel nieuwe vriendinnen.
     
  4. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik heb ook wat vriendinnen verloren omdat zij geen kinderen hebben en ik wel. Ik kan niet elke weekend uit.

    Ga wat de andere meiden zeggen naar een speeltuintje of zo.

    Heb je geen buren? waar je goed mee om ga ?
     
  5. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Selin!

    Je hebt gelijk.
    Ik kom ook uit Maastricht en er is inderdaad erg weinig te doen.
    Heb je de speeltuin in Heer al geprobeerd?
    Altijd lekker druk en veel aanspraak.
    Neem je vriendinnen die kinderen hebben mee!
     
  6. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Selin en maud @ kunnen jullie elkaar niet wat gezellig met elkaar wat doen ?;)
     
  7. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Sh*t! Had een heel verhaal getypt, vliegt internet eruit. Opnieuw in het kort: (acheteraf: hoewel, kort?)

    Ik begrijp je gevoelens wel. Voordat ik in mijn Noord-Limburgse dorpje kwam wonen. woonde ik in Nijmegen. Ik leefde een vrij studentikoos, druk sociaal leven. Ik woonde op een kamer en zat veel in de trein, op weg naar die of die.

    3 jaar geleden kwam ik hier wonen. Nu woon ik in een groot huis, maar de voorzieningen zijn ook anders. Ik kende niemand toen ik hier kwam. Voor mij was ZW-gym dus ook heel leuk. Daarvoor was ik al bij een andere curus gegaanm (tai-Chi) en daar leerde ik echt heel leuke mensen kennen. Toen Siem geboren was, ging hij eerst gewoon mee, want hij sliep door de lessen heen. Nu ga ik alleen en mijn buren passen dan 1,5 uur op. Net genoeg tijd om te bewegen én een kopje koffie na afloop.

    Wat wij zoveel mogelijk proberen is om Siem mee te brengen naar verjaardagen en BBQ's. Hij slaapt gewoon boven en we nemen hem na afloop weer mee naar huis. Hij vindt dit prima, want hij is het gewend. Zo blijven wij lekker in de vriendengroep (van mijn man).

    Zelf probeer ik zoveel mogelijk Siem mee te nemen naar mijn eigen vriendinnen. Die wonen allemaal op misntens een uur rijden, maar dat is goed te doen.

    Wat ik ook veel doe is gewoon lekker snuffelen in winkeltjes (zonder altijd te koepen, anders was ik nu arm ;) ). Gewoon gezellig.

    Ik werk 4 dagen, maar mijn sociale contacten daar waardeer ik ook heel erg. Mijn collega's zijn in sommige gevallen bijna vrienden en het is dus heel gezellig.

    Ik ben wel wat ouder dan jij (bijna 32), en heb al veel sociaal leven gehad. Ik heb leren accepteren dat het anders is, en ga soms gewoon weer helemaal uit mijn dak. Gelukkig heb ik ouders en schoonouders die dan een logeerpartijtje van kleinzo9on erg op prijs stellen. Zo gaan wij zaterdag naar Bospop in Weert. Siem blijft thuis en mijn moeder komt gezellig een weekendje bij ons.

    PS: als ik weer zwanger ben en een beetje aantel, én jij hebt die leuke broeken nog, dan kan ik best wel een keertje op de koffie komen hoor. Vlaai erbij? ;)
     
  8. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Dames,

    Dankjewel voor de lieve reacties!

    Nou onze buren zijn wat aan de oudere kant dus daar hebben we niet zo heel veel contact mee hahaha
    We hebben inmiddels wel een nieuw huisje gekocht (nieuwbouwhuis) en de nieuwe buren schijnen allemaal jong te zijn dus dat lijkt me wel leuk!

    Maud, kom jij ook uit Maastricht. Dat is leuk ;)

    Juud, wat een lieve reactie zeg! Zelf sleep ik ook altijd de kids overal mee naartoe maar moet eerlijk zeggen dat het een stuk lastiger is nu we er 2 hebben. Met onze oudste ging dat net wat makkelijker. Onze jongste is namelijk een kindje dat niet graag op een vreemde plaats slaapt :rolleyes: En tuurlijk ben je altijd welkom. Zal er voor zorgen dat er een lekker stuk limburgse vlaai klaarstaat ;)

    Veel liefs,

    Selin
     
  9. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Hier hetzelfde verhaal, wij wonen dan wel niet meer in Maastricht maar hier is het zo mogelijk nog saaier. Door mijn wisselende diensten is het ook nog eens heel moeilijk om je ergens bij aan te sluiten vwb sport of zo.
    @ Maud, waar ligt die grote speeltuin in Heer dan? Ga ik daar eens naartoe als het een dag niet regent. :D
     
  10. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    @Brenda77:

    Die speeltuin ligt aan de Akersteenweg als je richting Keer gaat.
    Vlak voor de stoplichten richting Amby aan de linkerkant.
     
  11. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ja ik ken het.. Sociaal gezien.. Ben best wel veel vrienden kwijt geraakt.

    Afgelopen zaterdag zegt een (vroegere) vriend, of ik mn foto op msn niet kon veranderen, want hij kon niet tegen kinderen op zn nuchtere maag. Nou heb hem meteen geboycot, hij bedoelde het misschien als grapje, maar ik vond het helemaal niet grappig.

    Heb wel vrienden met kids, maar die wonen hier niet in de buurt en heb overdag geen vervoer...

    Dus ik hou dit topic ook even in de gaten, misschien krijg ik nog handige tips ;)
     

Deel Deze Pagina