Soderhamn (Ikea) ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe bank. De huidige kan nog even, maar een nieuwe zou ook leuk zijn.

    Nu kijk ik al een tijdje naar de Soderhamn van Ikea. Ook heb ik een andere bank op het oog van zitmaxx, maar dat zit niet bepaald om de hoek en ik wil niet nogmaals een bank kopen zonder eerst te proefzitten.

    1 van mijn vriendinnen zegt dat de soderhamn leuk voor het oog is, maar er na een tijdje verlept uit komt te zien. Iemand die hier meer over kan vertellen?

    Hoe is deze bank na een paar jaar? Vooral bij gebruik met kinderen?

    De wasbare hoezen, 10 jaar garantie, de bank zit lekker en ik vind hem mooi. Allemaal pluspunten, maar niet als de bank er na 5 jaar al niet meer uitziet....
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
    Wij hebben een andere bank van de IKEA en die is prima! Zit nog steeds goed. Alleen poes heeft aan de bekleding gezeten...erg jammer
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Wij hebben ‘m al jaren. Destijds 2e hands overgenomen. Kind, hond, katten. Bank ziet er nog heel goed uit. Geen verkleuringen oid en gooi de hoezen regelmatig in de wasmachine. Heel blij mee en hoef voorlopig nog geen andere bank. Hij zit ook heerlijk!
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

    Heel fijn om te lezen! Ik vind hem ook echt heerlijk zitten en hij ziet er mooi uit :D

    @owly Welke bank hebben jullie?
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
    Wij hebben de kivik. Een 2 als 3 persoons. De klubbfors en de landskrona ismook mooi. Heel wat anders :roflmao:
     
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Die vonden wij ook mooi, maar zat toch iets minder chill in vergelijking met de soderhamn. Wij zijn een bank met diepe zitting gewend. Onze huidige bank heeft dit niet en dat is voor ons echt een nadeel. De landskrona kan de hoes er niet af werd ons verteld, anders was dat echt een goede tweede optie geweest.
     
    owly vindt dit leuk.
  7. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Een echte afrader is de Ektorp bank, wij hebben hem nu na 2 jaar dus al vervangen, we irriteerden ons enorm aan de diepe zit, het is een echte loungebank en de kussens zijn enorm zacht/ of zacht geworden (terwijl wij normaal gewicht hebben). Wij hadden een hoekbank.
    Zo zonde, want dat kreng was nog duur ook. Voor ons nooit meer een bank van IKEA.
     
  8. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij hebben juist de ektorp en we vinden hem geweldig zitten.
    En irritatie aan de diepe zit, dan moet je echt proefzitten. En ektorps zat in de winkel. Dat is iets wat je kunt voorzien
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.083
    15.607
    113
    Vrouw
    Wij hebben getwijfeld tussen de kivik en soderharmn en uiteindelijk voor de kivik gegaan omdat wij die openingen tussen de rug kussens toch niet zo handig vonden.
    Maar zeker mooi
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Welke kleur?
    Onze kivik is na nog geen 4jr helemaal verkleurd.. zo zonde!
     
  11. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Tuurlijk hebben we wel proef gezeten, er speelt ook wel meer mee hoor. (Man die hernia kreeg bijvoorbeeld)
    Fijn dat jullie hem wel geweldig vinden.
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben de groene Soderhamn en het leek me eerst ook niets, maar toch erg blij mee! Idd wasbare hoezen zijn zooo fijn! Wij hebben de bank zelfs tweedehands (onze kinderen slopen alles) en echt prima :) zakt wel iets uit vind ik idd.
     

Deel Deze Pagina