Software kaartje ontwerpen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door azucena, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

    azucena Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zoek me helemaal suf naar een handig programma om geboortekaartjes mee te ontwerpen. We willen ze ook graag zelf drukken, omdat het anders veel te duur is met onze grote families (100+ kaartjes ;)). Als je ze dan besteld en alle postzegels er nog bij optelt zit je bij een eigen ontwerp al zo boven de €200..

    Is er iemand die de kaartjes ook zelf geprint heeft? Ik zoek namelijk een programma waarin je een dubbelgevouwen kaartje kunt kiezen als ontwerp (13,5x13,5 dichtgevouwen). Ook zou iets waar leuke achtergronden in geintegreerd zitten (het liefste ruitjes ed.) wel handig zijn. Bij sites waar je ze kunt bestellen hebben ze wel allemaal de handige software (bijvoorbeeld poobies), maar daarin kun je niet je ontwerp opslaan naar je eigen computer :), logisch natuurlijk, maar wel irritant!

    Ik heb nog flink wat tijd om de juist software te vinden, daar niet van, maar ik vind het leuk om alvast het een en ander uit te proberen. Dan krijgen de ideeen in mijn hoofd ook vorm :p.

    Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen!
     
  2. MarjanDS

    MarjanDS Actief lid

    28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Publisher om een ontwerp te maken. Hier kun je zelf aangeven welk formaat je wilt hebben en waar de vouw moet komen.

    Plaatjes, achtergronden, noem maar op, geen enkel probleem.
     
  3. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben het 3x met Photoshop gedaan. Maar we houden wel van strak design, dus dat is makkelijker denk ik. Bij de laatste heeft m'n vriend n achtergrond gekocht op een site voor n paar euro en dan kan je gebruiken...
    Printen hebben we niet zelf gedaan.
    We laten nu 100 kaartjes drukken incl. envelop voor 120 euro dacht ik...
     

Deel Deze Pagina