Soja slecht voor sperma

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Melanina, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Soja slecht voor sperma
    Uitgegeven: 28 juli 2008 15:15

Al bij een half glas sojamelk per dag wordt de hoeveelheid spermacellen die mannen produceren minder. Dit beweren wetenschappers van de Harvard School of Public Health in Amerika.

Bijna 100 mannen, die tussen 2000 en 2006 bij een vruchtbaarheidskliniek aanklopten, deden mee aan het onderzoek. Zij moesten daarbij aangeven hoeveel sojaproducten zij in de afgelopen drie maanden hadden gegeten. Een glas sojamelk of een portie tempeh, tofu of een sojaburger werden als één portie gezien.

Mannen die eens in de twee dagen een sojaburger (of ander sojaproduct) aten, hadden al een flink verlaagde spermaproductie. De hoeveelheid spermacellen werd bij deze mannen nog eens met ongeveer 40 procent verlaagd. Dit effect bleek het sterkst bij mannen die ook nog met overgewicht kampten.

In de studie werd gekeken naar het effect van een plantaardige vorm van het vrouwelijk hormoon oestrogeen, geheten fyto-oestrogenen. Sojaproducten bevatten veel van dit hormoon en hebben dus effect op de spermaproductie van mannen.
    (c) gezondheidsnet.nl

( als dit al gepost is mag er een slotje op)

2. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Mijn Man had het al gelezen ergens en de soja toetjes zijn de deur uit. Door zijn lactose intollerantie at hij dit vaak :( Weet iemand of de spermacellen na stoppen er mee weer op een normaal percentage komen?

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Goed om te weten! Mijn man drink (zelden, maar goed) Adez en dat is ook gemaakt van soja. Zijn zaad is eerder getest en het is goddank van uitmuntende kwaliteit, maar we hebben niet NOG een reden nodig om niet zwanger te worden! ;)

4. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    volledig offtopic: dacht dat hier eerst stond... Sonja slecht voor sperma... *breaking news* dacht ik nog.. maar het gaat dus over soja :D ik geloof dat ik nog een kop koffie nodig heb!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Pak maar snel dat koppie koffie...

Hier gelukkig geen soja in huis...

6. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    dus als ik het goed begrijp is het voor vrouwen juist goed...?

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmmmz mn man drinkt bijna elke morgen een glas soja melk sinds gebleken is dat hij allergisch is voor een aantal voedings middelen waar onder melk.
    Maar dat deed hij nog niet toen we aan t klussen waren.

En ik zou idd ook willen weten of de sperma productie weer goed komt nadat je stopt met die zooi. Fijn dat ze dat erbij vermelden :rolleyes:

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ga jij van al je pakjes, sausjes, brood e.d. de etiketten eens van lezen. Schrik je nog waar overal soja in zit.

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb een tijdje terug eens ergens (weet niet meer waar...) gelezen dat het net goed was... Pfff... Ik heb lactose-intolerantie en ben vegetariër en hier zijn dus véél soja-producten in huis waar mijn vriend lekker van mee-eet! Het zou zo gezond zijn...

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja ach t zou ook zo goed zijn voor t millieu. Tot je ziet hoeveel oerwoud er gekapt wordt zodat men soja kan verbouwen....

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat is vaak voor varkens die soja eten. En dan is er veel verlies. Als je soja verbouwt en zlef opeet dan is er minder verlies.
    Bijv je voert een varken 4 kilo soja dan poept hij er 3 uit en maakt maar 1 kilo vlees (ik weet niet precies de verhoudingen maar dat is wat ik bedoel).

Deel Deze Pagina