sollicitatiegesprek, maar niet aanwezig zijn..

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

Ik heb vandaag om 15.30 uur een sollicitatiegesprek, maar ik kan niet aanwezig zijn.. De reden: ik heb geen zin om te gaan, voel me niet lekker vandaag, ben 10 weken zwanger, voel me beroerd..Op dit moment wil ik ook niet gaan werken.. Mijn zoon is nu al ziek, ook al ga ik, dan kan ik hem nergens brengen..

Mensen die vragen waarom solliciteer je dan, als je geen zin hebt om te gaan werken,, Ik krijg van de ww en ik heb sollicitatieplicht,, dus moet actief werkzoeken.. ik wil ook geen problemen met de uitkeringsinstantie..

Ik moet natuurlijk bellen om te zeggen dat ik niet kan komen, maar wat kan ik als reden verzinnen..

Ik wil ook geen problemen met die werkgever, omdat ik na de bevalling natuurlijk wil werken en daar wil solliciteren...

groetjes Nazli

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Heeeel eerlijk gezegt zou ik als ik jou was toch gewoon gaan. Vind de reden die jij opgeeft om niet te gaan een beetje onzin eigenlijk.
    Maar goed dat is niet je vraag. Ik zou ze bellen en aangeven dat jij en je zoontje allebei ziek zijn en dat je je nu niet goed genoeg voelt voor dit gesprek. Ik zou geen echte smoes gaan verzinnen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Ik zou toch oppas zoeken en gaan, tuurlijk kan jij je misselijk voelen door de zwangerschap maar vind het nog niet een hele grote reden om niet te gaan.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik wil ook wel gaan,maar niet vandaag.. kan ik een afspraak niet verzetten naar een andere dag? Of mag dat niet bij een sollicitatie voor een slechte indruk.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als je je zo beroerd voelt meld je dan ziek bij de uitkeringsinstantie! Maar je maakt dus nu gewoon misbruik van de uitkeringsinstantie, dat weet je toch hé? Niet zo slim om dat op een openbaar forum te plaatsen...

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Verwijderd, laat ik mijn mening maar beter voor me houden

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Bel dan gewoon en leg het ze uit dat je door omstandigheden nu geen oppas kan vinden... Ook omdat je zoon ziek is...

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Idd voor je zoontje even oppas zoeken en gewoon gaan dan zullen ze als ze zien dat als je echt ziek bent je wel een doorzetter bent.

maar als je het nu af laat weten is dat niet heel handig als je er later wel wilt werken na je verlof

En je bent het verplicht want je krijgt een uitkering.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Schouders er onder zetten en gewoon gaan.
    Zin maken dus

Je mag in je handen knijpen dat je uitgenodigd bent op gesprek want dat is al heel moeilijk tegenwoordig.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik solliciteer gewoon en ook ga ik naar het gesprek, als ik een baan zou krijgen, dan zou ik nu ook gaan werken.. maar ik zeg het toch alleen vandaag niet..

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Wie zegt dat je volgende week of over 2 weken ook niet misselijk bent door je zwangerschap.
    En is dit wel de reden dat je niet wil gaan, of zoals je ook neer zette omdat je gewoon nog niet wil werken?

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    daar dacht ik ook al aan.. Dat ze dan gaan denken, dat ik nu al begin dat ik dan niet ga omdat ik ziek ben..

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Geen zin lijkt me geen goede reden. als je echt ziek bent bel je om te zeggen dat je ziek bent. Dan kun je een nieuwe dag plannen als hun daar mee akkoord gaan.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Er staat in je eerste bericht; ik wil ook niet gaan werken en dat je na de bevalling wel wilt werken, dus die indruk wek je zelf ;)

15. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik zou dan opbellen en zeggen dat je ziek bent, dat kan toch gebeuren.

xxx

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik voel me al 2 weken heel erg misselijk overdag.. allebei eigenlijk, want voel me zo beroerd dat ik daardoor geen zin hebt..

Maar ik had gesolliciteerd voordat ik zwanger was..

17. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Tja, ik voer zelf sollicitatie gesprekken en als iemand niet komt is zijn/haar kans ook direct verkeken, tenzij het een hele goede kandidaat is en een hele goede reden heeft om niet te komen.

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik zou toch oppas gaan regelen en er naar toe gaan.
    Daar terplekke zou ik gelijk eerlijk zeggen dat je je vandaag door je zwangerschap niet lekker voelt. Maar er wel nadrukkelijk bij zeggen dat je hoopt na je bevalling bij hun te kunnen werken en je dus graag je toch komt voorstellen. Misschien kun je dan met hun afspreken om nog een keer terug te komen wanneer je je wel goed voelt.
    Ik zou als baas zijnde namelijk je niet meer uitnodigen als je je vandaag afmeld voor een gesprek, maar je ineens na de bevalling wel weer komt solliciteren.

19. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Helemaal met Nathalie eens!

Ik zou gewoon gaan. Volgens mij voel jij je daar uiteindelijk veel beter bij.
    Ik vind het zelf niet kunnen om daarvoor te gaan liegen. Het komt toch ooit wel weer op jou terug. Uiteindelijk gaat het maar om max. 1,5 uur.
    Ik vind zelf geen zin hebben een slechte reden om niet te gaan of je af te melden.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Toch zou ik gaan je hebt geen zware griep oid.

Deel Deze Pagina