help?! weet me geen raad met deze situatie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sweetheart86, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik ben nog niet zwanger maar wil het wel worden we zijn nu gestart met de 3e ronde...

ik wil echter weg bij mn huidige werk en ben bezig met solliciteren.

hoor eigenljk van alle kanten dat ik beter niks kan zeggen bij eventuele nieuwe werkgever omdat k het nog niet ben en het nog heel lang zou kunnen duren.

weet iemand wat ik nu het beste zou moeten doen? gewoon nieuwe baan aannemen en als k dan snel zwanger raak het uitleggen en hopen dat ze me contract verlengn tzt?

ik wil namelijk alllebei! ik wil niet kiezen en weet me even geen raad...

ik kan niet het ene laten vallen voor het andere dat is het punt, vind het allebei heel erg leuk en belangrijk...

:( echt moeilijke beslissing. Ben trouwens uitgenodigd voor een tweede gesprek dus wel grotere kans dat ze me willen hebben.
    het is een grote werkgever, maar geen idee hoe ze hierop zouden reageren... :(

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik zou niks zeggen. Je bent nog niet eens zwanger. Ik werk zelf op een H&R afdeling en het komt inderdaad voor dat we iemand aannemen die snel zwanger is. Maar dat is nu eenmaal zo. Als een bedrijf dat risico niet wil dan moeten ze geen vrouwen aannemen in de leeftijd van kinderen krijgen

Dus ga lekker op dat gesprek en hopelijk die mooie baan voor jou en binnenkort zwanger.

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

niks zeggen zolang je niet zwanger bent

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd niks zeggen hoor.....

5. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik zou het niet uit mezelf zeggen, maar als de vraag gesteld wordt of er op korte termijn een kinderwens is zou ik er niet om liegen, dat kan juist later weer voor 'problemen' kunnen zorgen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja maar dat mogen ze dus wettelijk gezien niet vragen hè!!!!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik zou vooralsnog niets zeggen, je bent nog niet zwanger en wie weet duurt het nog maanden voordat je zwanger wordt (al hoop ik uiteraard dat je volgende maand al een positieve test mag hebben) Ook wanneer je op korte termijn al positief mag testen zou ik nog niets zeggen. Een werkgever moet je willen hebben om jezelf en je niet afwijzen omdat je zwanger zou zijn.

8. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Nee hoor, niks vertellen!
    En tenzij je onder de 20 of boven de 40 bent, zal een werkgever zich heus wel realiseren dat er een kans bestaat dat een vrouw binnen afzienbare tijd zwanger zou kunnen raken hoor.

Succes met je sollicitatie!

9. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ook zo vriendelijk weer al die leestekens.:(

Ze mogen je om een zwangerschap WETTELIJK gezien niet ontslaan, en niet afwijzen, maar volgens mij mogen ze het wel degelijk vragen tijdens een gesprek.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, ze mogen officieel de vraag niet eens stellen. En als het goed is, doen ze dat dus ook niet. Als ze er wel om vragen hoef je geen antwoord te geven of je zegt gewoon dat je geen plannen hebt.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Ach, wij werken met een grote poule van collega's tussen 25 en 35 jaar, overwegend vrouw, er zijn er gemiddeld zo'n vijf of zes tegelijk zwanger, de meerderheid is weleens op zwangerschapsverlof geweest, sommige al drie keer... daar houdt de secretaresse in de planning allang rekening mee! Inderdaad gewoon lekker solliciteren en het met een maandje of drie op t werk vertellen. Het motto hierin is, tenminste bij een goede werkgever, "don't ask, don't tell" tot het zover is.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ook goedemorgen! Dat was alleen maar bedoeld om te benadrukken dat het gewoon NIET mag.

Inderdaad ben je beschermd tegen ontslag etc bij zwangerschap. Maar een werkgever mag er wettelijk gezien NIET naar vragen. Doen ze het wel ben jij niet verplicht om te antwoorden.

Ooit als tip meegekregen om dan maar te zeggen "Dat er twee personen voor nodig zijn" Niets meer en niets minder, dan laat je het toch in het midden :D

13. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Dank voor julle reacties! Heb besloten inderdaad niks te zeggen. Z mogen het indrdaad niet vragen en verwacgt dat ook niet want het is een grote werkgever. Ws doen ze alles volfens t boekje. Ik ben 25 dus geen rare leeftijd oor kids toch.

We willen een ronde overslaan en misschien wel meer, zodat ik niet METEEN zwanger ben seg masr. Maar niet te lang overslaan hoor want ik wil hetzo graag dat is echt zooo lastig!

14. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Sorry die ipad af en toe....

15. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd, heel goed. Niks zeggen! Hoeven ze niet te weten ;)

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Whahahahaha zo herkenbaar. Dat heb ik dus ook constant. Om gek van te worden.

Deel Deze Pagina