Soort hoest herkennen door corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Denise1233, 28 okt 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise1233

    Denise1233 Nieuw lid

    28 okt 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben Denise, mama van een kindje van 2 en 25 weken zwanger van de 2e.

    Helaas hebben wij het Corona virus opgelopen, mijn man en dochtertje lijken er tot nu toe goed vanaf te komen alleen ik moet erg veel hoesten, het is een soort droge hoest die na een paar keer hoesten overgaat in een soort harde dreun(en), het klinkt dan heel diep. Ik heb niet het idee dat er veel slijm zit, omdat ik geen slijm in m’n mond krijg na het hoesten. Ik vind het ook heel moeilijk te bepalen of ik nou moet stoppen met hoesten of juist (extra) door moet hoesten om er iets (slijm) uit proberen te werken. Als ik inadem en uitadem hoor ik geen piep, roggel of een ander geluid. Ik ben alleen bang dat als ik niet overdreven ga mee hoesten dat er dan slijm in mijn longen blijft zitten. Hoe herken ik een slijmhoest/vastzittende hoest? De huisarts kon niks voor me doen en wilde niet eens een telefonisch gesprek met me nadat ik aangaf dat ik al 5 dagen koorts heb tussen de 38,7 en 39,5. Mijn borst, rug en buik doen echt veel pijn door het hoesten en ik heb het idee dat ik het zelf erger maak door het doorhoesten. Heeft iemand tips of adviezen?

    heel erg bedankt!
     
  2. Denise1233

    Denise1233 Nieuw lid

    28 okt 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Weet iemand het antwoord? Weet niet waar ik terecht kan
     
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wat akelig! Als je je zorgen maakt gewoon nogmaals de HA bellen hoor
     
  4. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.208
    916
    113
    Ik heb op dit moment ook Corona en voornamelijk last van verkoudheid en hoesten. Bij mij is het ook een droge hoest. Ik denk als je geen slijm ophoest en ook niks hoort piepen/rochelen in je longen, er ook geen slijm in je longen zit. Maar goed ik ben verder niet medisch onderlegd.
     
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Als je er ook slecht door slaapt kan de ha best iets voorschrijven. Goed slapen is immers heel belangrijk om sneller te herstellen en de lijst met medicijnen die zwangeren mogen gebruiken wordt steeds langer. Ik zou iig niet langer door hoesten dan nodig is vooral omdat je lijf weer al pijn door doet.
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.926
    113
    Vrouw
    Geen tips. Behalve nog maar eens bellen.
    Beterschap. Klinkt heel naar.
     
  7. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Blijf goed naar je onderbuikgevoel luisteren. Als je het niet vertrouwt, dan blijf je bellen.

    Wat een huisarts trouwens, klinkt niet fijn.

    Veel beterschap!
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Je bent zwanger en dan heb je wel kans op een ernstiger verloop.

    Het coronavirus SARS-CoV-2 als je zwanger bent
    De gevolgen van COVID-19 lijken voor een gezonde zwangere vrouw meestal niet anders te zijn dan de gevolgen van andere luchtweginfecties die koorts en longontsteking kunnen veroorzaken. Dat geldt zowel voor de moeder als voor het kind.

    Zwangere vrouwen hebben wel meer risico om ernstig ziek te worden van COVID 19 (en zwangerschapscomplicaties te ontwikkelen) dan niet zwangere leeftijdsgenoten. Ook hebben zwangere vrouwen in vergelijking met niet zwangere leeftijdsgenoten een verhoogde kans om in het ziekenhuis of op de IC intensive care terecht te komen.

    Zwanger en risicogroepen
    Voor zwangere die tot een risicogroep behoren is de kans op een ernstiger verloop van COVID-19 groter. Ook zwangere vrouwen van 35 jaar en ouder, met overgewicht (BMI Body Mass Index van 30 of hoger) of met een niet-westerse achtergrond hebben een hoger risico op een ernstiger beloop.

    Klachten en/of hoge koorts?
    Ben je zwanger en heb je klachten passend bij COVID-19 en/of hoge koorts? Neem dan direct contact op met de huisarts of de verloskundige. Hoge koorts kan bijvoorbeeld weeën opwekken. Ook als je twijfelt of vragen hebt, kun je het beste de huisarts of verloskundige bellen.

    https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/zwangerschap




    Ik zou denk ik contact opnemen met de verloskundige of gyn.

    Beterschap.
     
  9. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb deze maand ook corona gehad. Ik hoeste in eerste instantie niet veel slijm op, maar ik had het wel benauwd! Pas toen ik van de huisarts een medicatie kreeg dat lijkt op fluimucil, kwam het wat los de dagen daarna en nu nog.
    Als je het niet benauwd hebt en geen slijm op hoest, dan zal er geen slijm in je longen zitten! Veel mensen hebben een droge hoest of een kriebelhoest tijdens corona.
     

Deel Deze Pagina